فروش اقساطی خودرو مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 - کار ویترین

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320

همه ما از محبوبیت بالای خودروهای هاچ بک در ایران آگاه هستیم. قبلاً در مورد دلایل این موضوع بارها بحث کرده‌ایم، ولی بدون شک مهم‌ترین آن‌ها رانندگی شهری راحت و مصرف سوخت کمی است که این خودروها به خریداران ارائه می‌کنند. طی سال‌های اخیر، با ورود شرکت‌های خودروسازی چینی به بازار ایران، شاهد افزایش تنوع در این سگمنت بسیار محبوب هستیم و در همین راستا، برندها اروپایی مانند رنو هم دست به کار شده‌اند و از این محبوبیت بالای هاچ بک‌ها به نحو احسن استفاده می‌کنند. از سویی دیگر شرکت‌های چینی با کمک غول‌های خودروسازی داخل کشور مانند سایپا، قدم به این وادی پررونق گذاشته‌اند. برلیانس یکی از همین شرکت‌هاست که با یک خانواده محصولات نسبتاً کامل چند سالی است سروصدای زیادی در بازار ایران کرده است. در این مطلب مقایسه‌ای وب سایت کارویترین با ما همراه شوید تا در بخش‌هایی مختلف به بررسی تخصصی و مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 پرداخته و ببینیم در شرایط فعلی بازار ایران، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

هاچ بک پرزرق و برق چینی یا هاچ بک اصیل و با دوام فرانسوی – رومانیایی؟

همان طور که احتمالاً می دانید، شرکت داچیا به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های رنو چند سالی می‌شود فعالیت خود را روی طراحی و ساخت خودروهای اقتصادی متمرکز کرده و برخی از مدل‌های خود را در بعضی از بازارها مانند ایران، تحت برند فرانسوی رنو روانه بازار می‌کند. ساندرو یکی از این خودروهاست. به عنوان یکی از هاچ بک‌های دوست داشتنی بازار ایران، رنو ساندرویی که در کشورمان توسط پارس خودرو تولید می‌شود در واقع نسل اول این خودروست و نسل جدید آن، چند سالی است در کشورهای مختلف در خطوط تولید قرار دارد.

طراحی بدنه رنو ساندرو

بیایید از بخش جلو به بررسی طراحی بدنه رنو ساندرو بپردازیم. خیلی ساده بخواهیم بگوییم، ساندرو به عنوان یکی از هاچ بک‌های محبوب بازار ایران توانسته با یک طراحی زیبا و در عین حال ساده، رقابت سختی با دیگر مدل‌های حاضر در بازار داشته باشد. بدون شک رخ ساندرو زیباترین طراحی را به نسبت دیگر بخش‌ها دارد و خیلی‌ها این موضوع را اذعان می‌کنند.

طراحی بدنه رنو ساندرو

چراغ‌های جلوی بزرگ بیضی شکل آن که توسط یک جلوپنجره عریض با اسلات های افقی و یک نوار کرومی در بالا به هم متصل شده‌اند، قطعاً مهم‌ترین عنصر طراحی این بخش هستند. البته در مدل‌های بازار ایران این نوار کرومی جای خود را به یک نوار هم رنگ بدنه داده است. طراحی سپر ساندرو نیز در عین سادگی زیباست و چهره‌ای متین و باوقار به خودرو بخشیده است. از دیگر موارد قابل توجه در این بخش می‌توانیم به دو چراغ مه شکن در گوشه‌های سپر اشاره کنیم.

در کناره‌ها رنو ساندرو طراحی بسیار ساده‌ای دارد. از مهم‌ترین المان‌های طراحی این بخش می‌توان به گلگیرهای باددار جلو و عقب، برآمدگی‌های موجود روی بخش پایینی درها، یک خط طراحی منحنی مانند روی درها، قاب آینه هم رنگ بدنه با روکش مشکی و خط سقف شیب دار رو به عقب اشاره کرد. قطعاً اگر از رینگ‌های بزرگ‌تری روی این خودرو استفاده می‌شد، نمای کناری ساندرو می‌توانست زیباتر شود.

مقایسه طراحی رنو ساندرو و برلیانس H320

نهایتاً در قسمت عقب خودرو هم طراحی زیبا و ساده‌تری را می‌توانیم ببینیم. گرچه طراحی این بخش به مانند رقبای چینی‌اش پرزرق و برق نیست، ولی این طراحی مینیمالیستی و اصالت اروپایی که ساندرو دارد، آن را در بازار بسیار متمایز کرده است. چراغ‌های عقب آن شباهت زیادی به چراغ‌های نسل قبلی هیوندای i30 دارد و یکی از نقاط قوت طراحی بدنه ساندرو محسوب می‌شود. طراحی ساده سپر عقب در کنار چراغ ترمز سوم که در گوشه چپ سپر قرار گرفته از دیگر موارد قابل توجه این خودرو هستند.

طراحی بدنه برلیانس H320

خودروی برلیانس H320 بدون شک یکی از زیباترین هاچ بک‌های حال حاضر بازار ایران محسوب می‌شود. یکی از بخش‌هایی که طی سال‌های اخیر چینی‌ها توانسته‌اند به لطف آن، توجه خریداران ایرانی بازار را به خود جلب کنند، طراحی بدنه می‌باشد. جالب است بدانید چینی‌ها برای طراحی بدنه برلیانس H320 دست به دامن استودیوی ایتالیایی طراحی خودروی پنین فارینا شده‌اند و امضای این شرکت را در بخش‌های مختلف طراحی بدنه آن به وضوح می‌توان دید. پس در این بخش، با دو خودرویی مواجه هستیم که هر دو طراحی اروپایی دارند و آمده‌اند که دل مشتریان ایرانی را بربایند!

طراحی بدنه برلیانس H320

هرچقدر طراحی بدنه رنو ساندرو ساده و مینیمالیستی است، طراحان برلیانس H320 سعی کرده‌اند تا با توجه بیشتر روی جزئیات و ارائه یک طراحی پرزرق و برق نظر خریداران را به خودرو جلب کنند. این موضوع در طراحی بخش جلوی خودرو به وضوح قابل مشاهده است. بدون شک مهم‌ترین عنصر طراحی رخ برلیانس H320، جلوپنجره جذاب آن است. این جلوپنجره که شباهت زیادی به جلوپنجره دو کلیه شرکت آلمانی بی ام و دارد، از دو بخش تشکیل شده و اسلات هایی عمودی روی خود دارد. لوگوی پارس خودرو در وسط این جلوپنجره به شدت به چشم می زند.

چراغ‌های برلیانس H320 در مقایسه با ساندرو بسیار کوچک‌تر است و طراحی متفاوتی نیز دارد. دریچه‌های ورودی هوای موجود در روی سپر و زیر پلاک ظاهری تهاجمی به خودرو بخشیده‌اند. برای چراغ‌های مه شکن شرکت برلیانس قابی شش ضلعی طراحی کرده است. از دیگر موارد قابل توجه این بخش باید به طراحی زیبای کاپوت جلو و دو خطی که نهایتاً به جلوپنجره متصل می‌شوند اشاره کرد.

در کناره‌ها، طراحی کشیده‌تر برلیانس H320 در مقایسه با طراحی نسبتاً جعبه‌ای شکل رنو ساندرو، آن را به خودرویی زیباتر تبدیل کرده است. همچنین در این بخش، سقف برلیانس H320 با زاویه‌ای تندتر به سمت عقب شیب دارد و به طور کلی، چشم نوازتر می‌باشد. گلگیرهای برلیانس H320 نیز مانند ساندرو برجسته هستند و گرچه در این خودرو نیز رینگ‌های ۱۵ اینچ استفاده شده، ولی با طراحی کلی خودروی هماهنگی خوبی دارند.

بررسی بدنه برلیانس H320

از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توانیم به چراغ راهنمای روی آینه‌ها و خط شانه خودرو اشاره کنیم که از یک سو به چراغ‌های عقب چسبیده و از سویی دیگر، با گذر از زیر دستگیره درها به گلگیر جلو ختم می‌شوند. طراحی بخش عقب برلیانس H320 نیز زیبا و جذاب بوده و هماهنگی بسیار خوبی با سایز بخش‌های این خودرو دارد. چراغ‌های عقب بزرگ، دو شبرنگ گوشه‌های سپر و چراغ ترمز سوم در بالای شیشه از موارد قابل توجه این بخش می‌باشند.

طراحی کابین رنو ساندرو

زمانی وجود داشت که در بازار ایران خریداران خودرو خیلی اهمیتی به مواردی مانند آپشن ها و طراحی کابین نمی‌دادند، ولی با ورود خودروهای چینی به بازار ایران، طی سال‌های اخیر این موضوع دست خوش تغییر شده و این روزها، تقریباً اکثریت خریداران به این موضوع اهمیت می‌دهند. با در نظر گرفتن این نکته، به جرات می‌توان گفت که خودروی رنو ساندرو، یکی از زشت‌ترین طراحی‌های کابین را در بین خودروهای هم رده خود دارد. استفاده از مواد اولیه بی کیفیت و طراحی فوق العاده ساده و شبیه خودروهای ارزان قیمت را می‌توان از ایرادهای اصلی کابین این خودرو نام برد. با نشستن داخل کابین این خودرو، به هیچ وجه حس و حال نشستن داخل یک خودروی ۱۴۰ میلیون تومانی به شما دست نخواهد داد!

نمای داخل کابین رنو ساندرو

در طراحی داشبورد، شاهد استفاده از یک ترکیب بسیار ساده و سنتی هستیم، چهار دریچه ورودی سیستم تهویه مطبوع که در مرکز داشبورد به موازات هم قرار گرفته‌اند ما را به یاد خودروی پراید ۱۴۱ می‌اندازند. صفحه کیلومترها و آمپرهای خودرو هم به ساده‌ترین و سنتی‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. روی فرمان خبری از دکمه‌های کنترلی نیست، پارس خودرو مانیتوری روی داشبورد در نظر نگرفته است و دکمه‌های روی کنسول مرکزی هم به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. دسته دنده بزرگ این خودرو نیز ظاهر زیبایی نداشته و به طور کلی، کابین رنو ساندرو شما را اگر سخت گیر باشید، ناامید خواهد کرد.

طراحی داخلی برلیانس H320

همان طور که اشاره کردیم، خودروهای چینی طی سال‌های اخیر توانسته با ارائه طراحی جذاب و زیبا هم روی بدنه و هم داخل کابین، نظر ایرانی‌ها را به خود جلب کنند. به عبارت دیگر، طراحی‌های جذاب بدنه و کابین این روزها تبدیل به نقطه مشترک تمامی چینی‌های حاضر در بازار ایران شده است. برلیانس H320 نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاهد یک کابین زیبا در این خودرو هستیم. به طور کلی بخواهیم بگوییم، در زمینه طراحی کابین، برگ برنده کاملاً در اختیار برلیانس H320 است و رنو ساندرو در این بخش قطعاً حرفی برای گفتن ندارد.

داخل خودروی برلیانس H320

طراحی داشبورد برلیانس H320 گرچه ساده است، ولی با وجود یک مانیتور لمسی ۷ اینچی روی کنسول مرکزی و زیر دریچه‌های ورودی هوای مستطیلی شکل و دکمه‌های زیبای سیستم تهویه مطبوع، این خودرو کابین زیبا و مدرنی دارد. طراحی صفحه کیلومترها و آمپرهای خودرو نیز در مقایسه با ساندرو مدرن‌تر می‌باشد و فرمان زیبای آن به دکمه‌های کنترلی مجهز شده است. قاب فلزی دسته دنده اتومات خودرو هم بر زیبایی‌های کابین برلیانس H320 افزوده است. البته از نظر کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در طراحی کابین تفاوت زیادی را نمی‌توان بین دو خودرو دید.

تجهیزات و امکانات رنو ساندرو

یکی از بدعت گذاری های خوبی که خودروهای چینی همزمان با ورود به بازار ایران داشتند، ارائه آپشن ها، تجهیزات و امکانات خوب روی خودروها بود. خریداران ایرانی در رده‌های قیمتی متوسط و پایین تا قبل از ورود چینی‌ها به بازار خیلی با کانسپت آپشن و امکانات و تجهیزات آشنا نبودند و چینی‌ها توانستند به کمک این موارد، فروش خوبی برای خود دست و پا کنند.

در این بین، رنو ساندرو که در واقع داچیا ساندرو می‌باشد و در اروپا به عنوان یک خودروی ارزان قیمت و اقتصادی به فروش می‌رسد، در بازار کشورمان با قیمت ۱۴۰ میلیون تومانی خود حداقل تجهیزات، امکانات و آپشن ها ممکن را ارائه می‌کند. جالب است بدانید آپشن ها، امکانات و تجهیزات ارائه شده روی ساندرو در مقایسه با خودرویی مانند سایپا کوییک بسیار کم‌تر می‌باشد.

امکانات رفاهی رنو ساندرو و برلیانس H320

از معدود امکانات و تجهیزات ارائه شده روی رنو ساندرو می‌توانیم به مواردی مانند فرمان هیدرولیکی، سیستم صوتی مجهز به رادیو، سی دی، MP3، USB و چهار عدد بلندگو، تنظیم دستی صندلی‌ها، پشت سری‌ها با قابلیت تنظیم ارتفاع، شیشه‌های برقی، آینه‌های کناری با تنظیم برقی به همراه گرمکن، مه شکن جلو، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم دستی، کامپیوتر سفری و برف پاک کن عقب اشاره کرد.

امکانات رفاهی برلیانس H320

به مانند هم وطنان چینی خود در بازار خودروهای هاچ بک ایران، یکی از پرآپشن ترین خودروهای ۱۴۰ میلیون تومانی حاضر در بازار به شمار می‌آید. به واقع خودروسازهای چینی با ارائه چنین آپشن های زیادی در کنار طراحی‌های بدنه و کابین زیبا سعی دارند تا علاوه بر پوشاندن بعضاً ضعف‌های فنی خود، توجه مردم و خریداران را به خود جلب کنند.

از مهم‌ترین امکانات، تجهیزات و آپشن های ارائه شده روی برلیانس H320 می‌توانیم به مواردی مثل سانروف برقی، سنسور دنده عقب، قفل اتوماتیک درها هنگام رسیدن سرعت به ۲۰ کیلومتر بر ساعت، باز شدن خودکار درها هنگام تصادف، سیستم هشدار روشن بودن چراغ‌ها، یادآوری صوتی باز بودن کمربندهای ایمنی، بازکردن الکترومغناطیسی در صندوق عقب، کامپیوتر سفری، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی راننده قابل تنظیم در ۸ جهت به همراه تنظیم گودی کمر؛ صندلی‌های تاشو عقب؛ ایزوفیکس صندلی عقب (صندلی کودک)، مه شکن جلو، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، آینه‌های جانبی برقی، بالابرهای برقی شیشه جلو و عقب، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 با ورودی USB، دارای ۲ عدد بلندگو و ۲ عدد توئیتر، تهویه مطبوع اتومات، فرمان برقی قابل تنظیم، میله فرمان جمع شونده و چراغ‌های جلوی هالوژنی اشاره نماییم.

آپشن ها و امکانات رفاهی رنو ساندرو و برلیانس H320

ایمنی رنو ساندرو

تاکنون خیلی در مورد مزایای رقابتی خودروهای چینی صحبت کرده‌ایم، ولی دور از انصاف خواهد بود اگر به ایمنی خوب که یکی از مشخصه‌های اصلی و مهم خودروهای اروپایی است اشاره نکنیم. همان طور که می دانید، برای این که یک خودرو در اروپا بتواند مجوز فروش بگیرد، حتماً باید تست تصادف را پشت سر گذاشته باشد. رنو ساندروی بازار ایران نیز که در واقع نسل اول داچیا ساندرو است، از این قاعده مستثنی نبوده و در سال ۲۰۰۸، در تست تصادف موسسه ایمنی معتبر یوروانکپ شرکت کرده است. در این تست تصادف رنو ساندرو موفق شده در بخش محافظت از سرنشین بالغ ۳ ستاره یا ۲۴ امتیاز، در بخش محافظت از سرنشین کودک ۴ ستاره یا ۳۸ امتیاز و در بخش محافظت از عابر پیاده ۱ ستاره ایمنی کسب کند. از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضدقفل همراه با سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز جلوی دیسکی و عقب کاسه‌ای و ایموبلایزر اشاره کرد.

بررسی امنیت برلیانس H320

تعداد کمی از خودروهای چینی حاضر در بازار ایران وجود دارند که در تست تصادف شرکت کرده باشند. طبق ادعای وب سایت برلیانس اتو، H320 یکی از این خودروهاست و توانسته ۵ ستاره ایمنی سی انکپ را به دست بیاورد، ولی جالب این که در وب سایت این موسسه چینی، ما هیچ اطلاعاتی مبنی بر انجام این تست تصادف نتوانستیم بیابیم. از آن جایی هم که در ایران صدور مجوز فروش خودرو مبنی بر شرکت خودرو در تست تصادف نیست، در وب سایت پارس خودرو هیچ اطلاعاتی در این مورد نمی‌توان یافت. از جمله مهم‌ترین تجهیزات و سیستم‌های ایمنی این خودرو باید به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمزهای جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی، ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) و قفل مرکزی با ریموت کنترل اشاره نمود.

بررسی برلیانس H320 و رنو ساندرو

هندلینگ و پرفورمنس، مقایسه رنو ساندرو

رنو ساندرو روی پلت فرم مشترک با تندر ۹۰ ساخته شده و با همان پیشرانه و قوای فنی تندر ۹۰ در بازار ایران به فروش می‌رسد. این بدین معنی می‌باشد که زیر کاپوت این خودرو، شاهد ارائه یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور هستیم. این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس ۴ دنده اتومات، به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند. با این ترکیب فنی، رنو ساندرو صفر تا صد را در ۱۱٫۵ ثانیه حدوداً پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد. در حالت ترکیبی، رنو ساندرو به ازای هر صد کیلومتر رانندگی ۸٫۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای یک خودروی هاچ بک، عدد خیلی خوبی نیست. موتور رنو ساندرو علاوه بر داشتن عملکرد فنی و راندمان بهتر به نسبت رقبای خود، استهلاک بسیار کمی نیز داشته و همین، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این خودرو در بازار محسوب می‌شود.

رنو ساندرو به لطف سیستم تعلیق خوب و فنربندی نرمی که دارد، یک سواری بسیار جذاب، نرم و راحت را در اختیار شما قرار خواهد داد و در رده قیمتی خود، حرف‌های زیادی برای گفتن در این بخش دارد. قطعاً سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم پیچشی اچ تایپ در عقب در ارائه چنین عملکردی نقش به سزایی داشته‌اند. از نظر هندلینگ نیز رنو ساندرو در سگمنت خود یکی از مدل‌های خوب است، هرچند فرمان هیدرولیکی آن در مقایسه با رقیب چینی خود که فرمان برقی دارد، خیلی نرم نیست.

عملکرد برلیانس H320

برلیانس H320 در بازار کشورمان با دو پیشرانه مختلف در نسخه‌های دستی و اتومات عرضه شده، ولی در حال حاضر خبری از نسخه مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری نیست و به همین دلیل، ما نسخه ۱٫۶۵ لیتری با گیربکس اتومات را مورد بررسی قرار داده‌ایم. این خودرو از پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ خود ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به کمک یک گیربکس ۴ دنده اتومات این خروجی‌ها به چرخ‌های جلو ارسال شده و صفر تا صدی ۱۳ ثانیه‌ای برای برلیانس H320 به ارمغان می‌آورد که به هیچ وجه خوب نیست. حداکثر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعتی این خودرو هم چندان تعریفی ندارد و تنها نقطه قوت آن را شاید بتوان مصرف سوخت ۶٫۵ لیتری به ازای هر صد کیلومتر رانندگی در حالت ترکیبی مطرح کرد.

برلیانس H320 خوبه؟

خودروی برلیانس H320 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در چرخ‌های عقب، از سیستم تعلیق نیمه مستقل میل پیچشی استفاده می‌کند و به جرات می‌توان گفت، یکی از بهترین سواری‌ها و هندلینگ ها را در سگمنت خود دارد. این موارد را در کنار فرمان برقی آن در نظر بگیرید و خودرویی پیش روی شما خواهد بود که برای رانندگی شهری آفریده شده است! عملکرد فوق العاده نرم این فرمان چه در هنگام پارک خودرو و چه هنگام رانندگی در جاده‌های پرپیچ و خم قطعاً کار شما را راحت خواهد کرد.

وضعیت بازار در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320

خودروی رنو ساندرو در بازار امروز کشورمان قیمتی حول و حوش ۱۴۰ میلیون تومان دارد. این در حالی است که مانند دیگر خودروهای موجود در بازار، ساندرو نیز طی یک سال اخیر افزایش قیمت وحشتناکی را تجربه کرده و قیمتش از ۵۷ میلیون تومان در فروردین ۹۷ به ۱۴۰ میلیون تومان در فروردین ۹۸ رسیده است. در بازار دست دوم‌ها، نمونه‌های تا ۲۰ هزار کیلومتر کارکرده رنو ساندرو را به قیمتی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان می‌توان یافت. با توجه به گستردگی نمایندگی‌های پارس خودرو در سراسر کشور، رنو ساندرو یکی از خودروهای برتر این سگمنت از نظر خدمات پس از فروش مطرح می‌باشد.

برلیانس H320 بخرم یا رنو ساندرو؟

به مانند رنو ساندرو، برلیانس H320 نیز در بازار امروز ایران قیمتی حدوداً ۱۴۰ میلیون تومانی در مدل‌های صفر کیلومتر ۱٫۶۵ لیتری اتومات دارد. افزایش قیمت این خودرو از فروردین سال پیش تا امسال نیز تقریباً مشابه رنو ساندرو بوده و قیمتش از ۶۰ میلیون تومان پارسال، به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. اگر به دنبال خرید نمونه دست دوم برلیانس H320 هستید، نمونه‌های کارکرده تا ۲۰ هزار کیلومتر را در بازار به قیمتی بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان می‌توان پیدا کرد. مانند رنو ساندرو، برلیانس H320 نیز توسط پارس خودرو تولید می‌شود و گستردگی زیاد شبکه نمایندگی‌های آن در سراسر کشور، بدین معنی است که خریداران آن می‌توانند انتظار خدمات پس از فروش خوبی را برای آن داشته باشند.

سخن پایانی

در مطلب مقایسه امروز کارویترین، تلاش کردیم تا به صورت تخصصی و بدون جانبداری، دو خودروی رنو ساندرو و برلیانس H320 را در بخش‌های مختلف طراحی کابین و بدنه، ایمنی، عملکرد فنی، ایمنی و وضعیت بازار بررسی کنیم. همان طور که مشاهده کردید، در بعضی بخش‌ها برتری با رنو ساندرو و در برخی قسمت‌های دیگر، با برلیانس H320 بود. با توجه به قیمت یکسانی که این دو خودرو در بازار دارند، خیلی سخت می‌توان بین آن‌ها یکی را انتخاب کرد، ولی اگر به دنبال طراحی جذاب‌تر، کابین مدرن‌تر، امکانات، تجهیزات و آپشن های بیشتری هستید، پیشنهاد ما به شما برلیانس H320 خواهد بود. ولی اگر به جای طراحی پرزرق و برق و آپشن های زیادی به کیفیت فنی و ساخت بالاتر، استهلاک کم‌تر و دوام بیشتر اهمیت می‌دهید، می‌توانید نیم نگاهی به رنو ساندرو داشته باشید. نظر شما در مورد این دو خودرو چیست؟

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. امیررضا حاتمی

    19.12.17

    سلام
    من یکی از دوستام پیشنهاد کردم که به جای برلیناس، اچ سی کراس بخرم. نظر شما چیه؟ کدومش بهتره؟

  2. آرمین نقدی

    19.12.17

    سلام
    الان قیمت برلیانس چنده؟ میشه قسطی خریدش یا نه؟