فروش اقساطی خودرو مقایسه سانگ یانگ تیوولی و نیسان جوک - کار ویترین

مقایسه سانگ یانگ تیوولی و نیسان جوک

مقایسه سانگ یانگ تیوولی و نیسان جوک

همان طور که خودتان با نگاهی به خیابان‌های این روزهای کشورمان می‌توانید متوجه شوید، محبوبیت انواع مدل‌های شاسی بلند و کراس اور در بازار ایران بسیار افزایش پیدا کرده است و مدل‌های مختلفی در ابعاد و اندازه‌های متفاوت را می‌توانید در بازار بیابید. از کراس اورهای ارزان قیمت چینی گرفته تا مدل‌های میلیاردی ژاپنی و اروپایی و شاسی بلندهای بسیار پرفروش کره‌ای، کراس اورها آمده‌اند تا بخش اعظمی از بازار خودروی ایران به دست بگیرند. در این بین، مدل‌های کراس اور کوچک مانند تیوولی و نیسان جوک در مقایسه با دیگر سایز بدنه‌های کراس اورها و شاسی بلندها محبوبیت بیشتری دارند.

به همین بهانه قصد داریم امروز در مطلب مقایسه‌ای کارویترین، به بررسی تخصصی و دقیق دو خودروی سانگ یانگ تیوولی و نیسان جوک پلاتینیوم بپردازیم، دو خودرویی که تقریباً در یک رده قیمتی هم اکنون در بازار ایران حاضرند و توانسته‌اند توجه بسیاری از خریداران این سگمنت را به خود اختصاص بدهند. در ادامه مطلب با کارویترین همراه شوید تا از طراحی بدنه و کابین گرفته تا وضعیت بازار و عملکرد فنی، نگاهی دقیق به تیوولی و جوک بیندازیم.

بررسی طراحی بدنه سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی را با آن ظاهر خاصی که دارد، می‌توان یکی از کراس اورهای کوچک و جذاب بازار ایران به حساب آورد. اولین چیزی که در اولین ملاقات با این کراس اور جلب نظر می‌کند، ابعاد بدنه کوچک آن است که شاید خیلی به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید. ولی به طور کلی، برای رانندگی شهری تیوولی این روزها یکی از بهترین گزینه‌هاست. در بخش جلو سانگ یانگ این خودرو را به چراغ‌هایی بزرگ با LED روز روشن در بخش بالایی آن‌ها مجهز کرده که به کمک یک جلوپنجره باریک و زیبا به هم متصل شده‌اند. طراحی خاص سپر که دریچه‌های ورودی هوای بالا و پایین را از هم جدا کرده بر زیبایی‌های بخش جلوی تیوولی افزوده است و چراغ‌های مه شکن در دو گوشه آن، هماهنگی خوبی با نمای کلی بخش جلو دارد.

نقد و بررسی سانگ یانگ تیوولی و نیسان جوک

در کناره‌ها اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد طراحی عضلانی گلگیرهای عقب و جلوست که به کمک خطوط روی بدنه شیب دار و خط سقف جالب آن، نمایی قدرتمند به تیوولی داده است. رینگ‌های بزرگ ۱۸ اینچی هم از دیگر موارد قابل توجه این بخش هستند. در قسمت عقب خودرو طراحی چراغ‌ها با نمای کلی خودرو هم خوانی خوبی داشته و در کنار مواردی مانند پنجره عقب بزرگ، سپر زیبا و مه شکن‌های نصب شده در بخش پایینی آن توجه همه را به خود جلب می‌کند.

نیسان جوک، خاص ترین کراس اوور بازار ایران

اگر بخواهیم خاص‌ترین کراس اور بازار ایران را از نظر طراحی بدنه معرفی کنیم، انتخاب ما بدون شک نیسان جوک خواهد بود. این شاسی بلند کوچک با طراحی خاص و متفاوت خود دو نوع واکنش نزد مخاطبان را معمولاً دریافت می‌کند. برخی یا آن را خیلی دوست دارند، گروهی دیگر از آن متنفر بوده و جوک را یک مدل بسیار زشت می‌دانند. در بخش جلو، این طراحی خاص و عجیب و غریب را بیشتر از همه جا می‌توان دید. ابتدا ترکیب چراغ‌های جلوی این خودروست که نیسان رویه بسیار متفاوتی برای طراحی آن انتخاب کرده، به جای استفاده از یک چراغ، نیسان جوک دو چراغ جلو دارد. در بخش پایینی چراغ‌های گردی را می‌بینیم که در واقع هدلایت اصلی خودروست و بالاتر، شاهد نصب چراغ‌های LED روزروشن و چراغ‌های راهنما هستیم.

مقایسه نیسان جوک با تیوولی

جوک همچنین به سپری خاص مجهز شده که طراحی زیبایی دارد و دریچه‌های ورودی هوا به شکلی متفاوت طراحی شده‌اند. دو چراغ مه شکن گرد در دو گوشه سپر و یک جلوپنجره عرض بزرگ که نشان نیسان در میانه آن داخل یک نوار کرومی کلفت قرار گرفته تکمیل کننده طراحی بخش جلوی این خودرو هستند. از کناره‌ها اگر به خودرو بنگرید، اولین موردی که جلب توجه می‌کند شکل خاص قسمت جلو و عقب آن است. خط سقف شیب دار رو به عقب و گلگیرهای باددار از دیگر بخش‌های قابل توجه کناره‌های نیسان جوک هستند. طراحی بخش عقب نیسان جوک گرچه به مانند بخش جلو عجیب نیست، ولی چراغ‌های پنجه خرچنگی آن که تا روی گلگیر آمده‌اند به خوبی جلب توجه می‌کنند. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توانیم به چراغ ترمز سوم روی بخش بالایی در عقب، دو شبرنگ روی گوشه‌های سپر و یک دیفیوزر زیبا اشاره کنیم.

بررسی طراحی فضا داخلی و درون اتاق نیسان جوک و سانگ یانگ تیوولی

در ادمه با بررسی فضای داخلی این دو خودروی جذاب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد آنها به دست بیاوریم:

سانگ یانگ تیوولی چه ویژگی هایی در فضای داخلی خود دارد؟

به طور کلی کره‌ای‌ها طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشم گیری در امر طراحی خودرو داشته‌اند و گرچه، سانگ یانگ در مقایسه با کیا و هیوندای در یک سطح پایین‌تر قرار دارد، ولی باز هم طراحی محصولات این شرکت در مقایسه با چینی‌ها فوق العاده خوب است. این موضوع را به عینه می‌توان در کابین تیوولی دید. به واسط یک طراحی خوب، متین و پخته، به جرات می‌توان گفت تیوولی یکی از بهترین کابین‌های سگمنت کراس اورهای کوچک بازار ایران را به خود اختصاص داده است. در طراحی داشبورد سانگ یانگ سعی کرده تا علاوه بر حفظ سادگی، داشبوردی مدرن را در اختیار خریدار قرار بدهد. تزئینات نقره‌ای رنگ در بخش‌های مختلف داشبورد زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند. در کنسول مرکزی، مانیتور لمسی ۷ اینچی آن بسیار به چشم می زند و در زیر آن، شاهد دکمه‌های مختلف از جمله سیستم تهویه مطبوع هستیم. فرمان دی کات تیوولی حس و حال اسپرتی به کابین داده و طراحی آمپرها و صفحه کیلومترها بسیار زیبا و مدرن هستند. دسته دنده اتومات خودرو هم با تریم فلزی براق کابین را زیباتر کرده است.

مقایسه فضا داحلی تیوولی با نیسان جوک

درون نیسان جوک چه می گذرد؟ خودرویی با ظاهری فریبنده!

اگر کنسول مرکزی نیسان جوک را فاکتور بگیریم، طراحی کابین این خودرو به هیچ وجه به مانند طراحی بدنه متفاوت و عجیب و غریب نیست. داشبورد فوق العاده ساده آن از نظر برخی افراد اصلاً زیبا نیست، ولی طراحی خوب نیسان باعث شده تا با نشستن داخل کابین جوک، حس و حال نشستن داخل یک خودروی اصیل و با کیفیت را داشته باشید. مانیتور ۵٫۸ اینچی آن در مقایسه با تیوولی کوچک‌تر است و این مورد را یکی از معایب جوک می‌توان دانست.

داخل اتاق نیسان جوک بهتر است یا تیوولی؟

در قسمت پایین مانیتور طراحی دکمه‌های کنترلی مختلف بسیار ساده‌تر از تیوولی می‌باشد. به جرات می‌توان گفت طراحی فرمان نیسان جوک در مقایسه با تیوولی حرفی برای گفتن ندارد. یکی از جذاب‌ترین المان‌های طراحی استفاده شده در کابین نیسان جوک تریم های فلزی رنگی است که روی تونل کنسول مرکزی، دسته دنده، قاب دریچه‌های ورودی هوای کناری و دستگیره درها می‌توانیم ببینیم.

سانگ یانگ تیوولی چه تجهیزات و امکانات دارد؟

با توجه به رده قیمتی که سانگ یانگ تیوولی در آن قرار گرفته، خریداران انتظارات امکانات و آپشن های خوبی را از این خودرو دارند. با توجه به تمایل کمپانی‌هایی مانند سانگ یانگ برای جلب توجه مشتریان و افزایش سهم از بازار، سانگ یانگ تیوولی در این بخش، قطعاً شما را ناامید نخواهد کرد. از جمله مهم‌ترین امکانات، تجهیزات و آپشن های ارائه شده روی سانگ یانگ تیوولی می‌توان به مواردی مانند، فرمان هیدرولیکی کمک برقی سه حالته (SPORT-COMFORT-NORMAL)، تهویه مطبوع اتومات، مانیتور ۷ اینچی لمسی، تنظیم برقی صندلی‌ها، تنظیم برقی شیشه، آینه‌های تاشو برقی، سانروف، هالوژن، تنظیم روشنایی، DRL، مه شکن جلو، کروز کنترل، روکش چرم، خروجی برق ۱۲ ولت، حفاظت چپ کردن فعال، دستیار ترمز، دستیار حرکت در تپه، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و یادآور هشدار برای کمربند ایمنی، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج خودرو از خط و دستیار حفظ بین خطوط، دستیار نوربالا و تشخیص علائم ترافیکی و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

امکانات تیوولی بهتره یا نیسان جوک؟

بررسی امکانات و آپشن های رفاهی نیسان جوک

از یک کراس اور کوچک ژاپنی در این رده قیمتی، مشتری انتظار یک سطح خوب از امکانات، تجهیزات و آپشن ها را دارد و قطعاً، نیسان با در نظر گرفتن این نکته و البته، رقابت بسیار سخت و فوق العاده شدید سگمنت کراس اورهای کامپکت نیسان جوک را روانه بازار کرده است. مزیت اصلی نیسان جوک این است که امکانات، تجهیزات و آپشن های هم سطح با رقبای کره‌ای و چینی خود را با کیفیت ساخت ژاپنی در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

آپشن های نیسان جوک بهتره یا سانگ یانگ تیوولی؟

از جمله مهم‌ترین امکانات آن‌ها می‌توانیم به مواردی مانند قفل مرکزی، ریموت، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی حساس به سرعت، دکمه کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش چند منظوره با سیستم مالتی مدیا پیشرفته مجهز به ۶ بلندگو، صندلی راننده و سرنشین برقی مجهز به گرم‌کن، آینه‌های برقی تاشو، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ‌های جلو زنون مجهز به چراغ شور، مه شکن جلو، دیلایت، سنسور نور و باران، قابلیت نمایش لحظه‌ای مرکز ثقل ماشین، سانروف پانوراما، کروز کنترل و چند مورد دیگر اشاره کنیم.

ایمنی سانگ یانگ تیوولی بیشتر است یا نیسان جوک؟

این روزها در بازارهای جهانی ایمنی خودروها یکی از ملاک‌های اصلی مشتریان برای خرید خودرو محسوب می‌شود. در این بین، متاسفانه ما ایرانی‌ها هنوز آن طور که باید به این موضوع اهمیت نمی‌دهیم. برخلاف خودروهای چینی بازار، سانگ یانگ تیوولی در تست تصادف اروپایی موسسه یورو انکپ شرکت کرده و در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی شده است. در این تست تصادف، سانگ یانگ تیوولی در بخش محافظت از سرنشین بالغ ۸۲ درصد یا ۳۱٫۳ امتیاز، در بخش محافظت از سرنشین کودک ۶۲ درصد یا ۳۰٫۴ امتیاز، در بخش محافظت از عابر پیاده ۶۵ درصد یا ۲۷٫۴ امتیاز و نهایتاً در بخش سیستم‌های ایمنی ۴۳ درصد یا ۵٫۲ امتیاز را توانسته کسب کند. از جمله مهم‌ترین امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی مانند کنترل کشش، کنترل پایداری، جلوگیری از واژگونی، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ۶ ایربگ شامل ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی جلو و کمربند ایمنی پیش‌کشنده اشاره کرد.

مقایسه ایمنی نیسان جوک و سانگ یانگ تیوولی

بحث ایمنی یکی از بخش‌هایی است که خودروهای ژاپنی همیشه در آن می‌درخشند، نیسان جوک نیز این قاعده مستثنی نبوده و به عنوان یکی از ایمن‌ترین کراس اورهای کوچک حال حاضر بازار خودروی ایران، از موسسه یورو انکپ موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است. در تست یوروانکپ، نیسان جوک در بخش محافظت از سرنشین بالغ ۸۷ درصد یا ۳۱٫۵ امتیاز، در بخش محافظت از سرنشین کودک ۸۱ درصد یا ۳۹٫۷ امتیاز، در بخش محافظت از عابر پیاده ۴۱ درصد یا ۱۴٫۷ امتیاز و نهایتاً در بخش سیستم‌های ایمنی ۷۱ درصد یا ۵ امتیاز را توانسته کسب کند. همان طور که احتمالاً خودتان تاکنون متوجه شده‌اید، در این قسمت برگ برنده کاملاً در اختیار نیسان جوک است. نیسان جوک همچنین به برخی سیستم‌های ایمنی از جمله توزیع نیروی ترمز، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ۶ ایربگ شامل ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی جلو و کمربند ایمنی پیش کشنده مجهز شده است.

عملکرد و قدرت سانگ یانگ تیوولی بهتر است یا نیسان جوک؟

این کراس اور کوچک کره‌ای در بازار ایران به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. به کمک یک گیربکس ۶ دنده اتومات تیوولی خروجی‌های پیشرانه‌اش را به چرخ‌های جلو انتقال داده و قادر است ظرف ۱۲٫۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش بدهد. با داشتن مصرف سوخت ترکیبی معادل ۵٫۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر، بدون شک سانگ یانگ تیوولی یکی از کم مصرف‌ترین کراس اورهای کوچک حال حاضر بازار کشورمان محسوب می‌شود.

مقایسه قدرت نیسان جوک و سانگ یانگ

در ظاهر شاید تیوولی خودرویی اسپرت باشد، ولی هنگامی که پشت فرمان آن نشسته و شروع به حرکت می‌کنید پرفورمنس خوبی را نخواهید دید. یکی از ایراداتی که به این خودرو وارد است موتور ضعیف آن است که قطعاً سانگ یانگ می‌توانست در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد. به لطف سیستم تعلیق خوب و فنربندی نرم و فرمان برقی، سواری خوب و نرمی را در کنار هندلینگی دقیق و دوست داشتنی می‌توانید از سانگ یانگ تیوولی انتظار داشته باشید.

تیوولی در ایران در سه تیپ اسپرت، اسکای پک و پلاتینیوم فروخته می‌شود که مدل اسپرت از همه گران‌تر بوده و برای این که بتوان از نظر قیمتی دو خودرو با هم برابر باشند، در این بخش نیسان جوک پلاتینیوم را با تیوولی مقایسه کرده‌ایم. مدل پلاتینیوم نیسان جوک از یک ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. نیسان جوک پلاتینیوم نیز مانند تیوولی دیفرانسیل جلو بوده و به یک گیربکس اتومات CVT X-TRONIC مجهز شده است. مصرف سوخت ۶ لیتری این خودرو به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی قطعاً آن را در زمره شاسی بلندهای کوچک کم مصرف قرار می‌دهد. از نظر شتاب صفر تا صد، نیسان جوک پلاتینیوم با شتاب ۱۱٫۵ ثانیه‌ای، اندکی از سانگ یانگ تیوولی چالاک‌تر می‌باشد.

قدرت موتور تیوولی چقدر است؟

نیسان جوک پلاتینیوم نیز به مانند تیوولی، مشکل موتور ضعیف را دارد. اگر می‌خواهید خودرو را فقط برای رانندگی شهری خریداری کنید، قطعاً این موضوع شما را اذیت نخواهد کرد، ولی اگر در جاده اهل رانندگی پرسرعت هستید، بهتر است با صرف هزینه‌ای بیشتر به فکر خرید نیسان جوک اسپرت باشید. سواری نیسان جوک پلاتینیوم نه نرم است و نه خشک، در بهترین حالت آن را می‌توان یک سواری متعادل معرفی کرد که قطعاً همه نوع سلیقه‌ها را راضی خواهد کرد. فرمان برقی آن هندلینگ بسیار تیز و خوبی را برای خودرو به ارمغان آورده و در سرعت‌های بالا، سفت شدن فرمان حساس به سرعت آن حس و حال خوبی را به راننده منتقل خواهد کرد.

نیسان جوک ارزش خرید بیشتری دارد یا تیوولی؟

در بازار امروز تهران، سانگ یانگ تیوولی آرمور صفر کیلومتر را به قیمتی بین ۳۲۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید. این در حالی است که مدل‌های دست دوم آن تا ۱۰ هزار کارکرد معمولاً افت قیمت زیادی ندارند، از این روی، سانگ یانگ تیوولی گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری هم به حساب می‌آید. جالب است بدانید فروردین ماه ۹۷ سانگ یانگ تیوولی قیمتی حدوداً ۱۰۰ میلیون تومانی داشته است!

نیسان جوک اسپرت در بازار صفر کیلومترهای ایران قیمتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۵ میلیون تومان داشته و گرچه اندکی از تیوولی گران‌تر است، ولی می‌توان این گرانی را با کیفیت ساخت بالاتر، ایمنی بهتر و برند اصیل‌تر توجیه کرد. به مانند تیوولی، نمونه‌های دست دوم تا ۱۰ هزار کارکرد این خودرو را نیز به قیمت مناسبی به نسبت مدل‌های صفر کیلومتر می‌توان خریداری کرد و این خودرو نیز افت قیمت زیادی در بازار دست دوم‌ها ندارد.

سخن پایانی

در بازارهای مختلف خودرویی جهانی از جمله ایران، همان طور که گفتیم به طور کلی شاسی بلندها و کراس اورها بسیار محبوب شده‌اند و در میان آن‌ها، سگمنت کراس اورهای کامپکت رقابت و محبوبیت بسیار شدیدی دارند. در این بازار سخت و پررقابت، نیسان جوک و سانگ یانگ تیوولی را می‌توان گزینه‌های خوبی برای کسانی معرفی کرد که به دنبال خرید یک شاسی بلند کوچک با مصرف سوخت کم، قدرت موتور متوسط، سواری نرم و ایمنی بالا هستند. به دلیل فضای کابین نه چندان جاداری که این خودروها دارند، قطعاً نمی‌توان این دو مدل را گزینه‌ای خوب برای خانواده‌های بزرگ دانست.

نظر شما در مورد این دو خودرو چیست؟ اگر مالک این خودروها هستید یا تجربه سواری با آن‌ها را داشته‌اید، در صورت امکان لطفاً نظرات خود در مورد نیسان جوک و سانگ یانگ تیوولی را با کارویترین و مخاطبان ما در میان بگذارید.

هیچ مطلب مرتبطی وجود ندارد .

نظرات کاربران 0

*
*