فروش اقساطی خودرو نقد و بررسی ساینا، تمام آنچه از ساینا نمی دانیم!

نقد و بررسی ساینا، محصولی از مهندسین کاشانی سایپا!

نقد و بررسی ساینا، محصولی از مهندسین کاشانی سایپا!

ساینا یکی از محصولات پر طرفدار سایپا است که بعد از تیبا به عنوان یکی از خودروهای اقتصادی و محبوب بین مردم متوسط جامعه طرفدار دارد. اما این خودرو ارزان و زیبا نقاط مثبت و منفیی زیادی دارد که سعی داریم در این مقاله به نقد و بررسی جزء به جزء آن بپردازیم. در ادامه با بررسی کامل ساینا سایپا همراه کارویترین باشید.

نگاهی به شرایط فروش ساینا اتوماتیک، خودرو جذاب سایپا

ساینا محصولی از دومین برند خودروساز کشور است که پیش از این با نام سایپا ۲۳۲ نیز شناخته میشد. خودرویی بال پیشرانه ای ۱٫۵ لیتری و که توانایی تولید ۸۷ اسب بخار را دارد. اگر اطلاعات کافی و تخصصی در مورد خودروهای گروه تولیدی سایپا داشته باشید، به احتمال زیاد متوجه شباهت های بسیار بالای تیبا، تیبا ۲ و ساینا می شوید. چرا که ساینا نیز دقیقا دارای پلتفرم X200 همیشگی سایپا است.

با اینحال به صرف تغییر در طراحی و ارائه کیفیتی بهتر در خدمات رفاهی و ایمنی ساینا، به زودی تبدیل به یکی از محصولات محبوب در بین خودرو بازان شد. اما اگر کمی دقیق به طراحی و تولید ساینا سایپا نگاه کنید، متوجه شباهت های بسیار زیاد آن با محصولات قبلی و نقص های موجود در آن خواهید شد.

نگاهی به طراحی بدنه و مشخصات ظاهری خودرو ساینا

طراحی بدنه ساینا همچنان نمای محصولات قبلی سایپا را دارد چرا که با نگاهی به مشخصات ظاهری ساینا متوجه شباهت آن با تیبا خواهیم شد. اما طراحان این خودرو سعی بر این داشته اند تا با ارائه طرحی بهبود یافته از تیبا و توجه بیشتر به جزئیات، طراحی بدنه اسپرت و جوان پسندانه ای را به بازار خودرو ارائه دهند.

در خصوص ویژگی های ظاهری ساینا بد نیست بدانید که بسیاری از علاقمندان به حوزه خودرو بر این باور هستند که طراحی بدنه ساینا شکل الهام گرفته ای از خودرو تویوتا یاریس مدل سدان (صندوق دار) دارد. اگر بخواهیم ظاهر ساینا که یکی از خودروهای محبوب در فروش نقدی سایپا به حساب می آید را از رو به رو نقد کنیم، در نگاه اول متوجه چشم گیر ترین ویژگی یعنی چراغ های اسپرت آن خواهیم شد. نمای جذاب این چراغ ها با استفاده از کاسه چراغ کریستالی که بیشتر برای خودروهای قدیمی مانند پراید مورد استفاده قرار می گیرد ظاهر و نمای روبه روی خودرو را تحت تاثیر قرار داده است.

تراشه های کمرنگی که روی درب موتور ایجاد شده ظاهر اتومبیل را از سادگی و بلاتکلیفی دور کرده است. اما فضای زیادی که بین چراغ ها و شیشه جلوی پنجره وجود دارد، نمای خودرو را بد شکل کرده، از طرفی پهنای سپرها موجب شده تا هوای پیشرانه ها و خنک کننده ها تنها از میان سپرهای خودرو تامین شود. اگر نمای درب ها و صندوق عقب ساینا را مورد بررسی قرار دهیم باز هم شباهت صندوق عقب و خطوط ایجاد شده به روی درها نمای نسبتا تکامل یافته ای از تیبا را یادآوری می کند.

طراحی بدنه ساینا اتوماتیک

طراحی داخلی خودرو ساینا

طراحی داخلی ساینا باز هم خالی از خلاقیت است چرا که داشبور و ادوات داخلی از پلاستیک های کارکرده و بی کیفیت خاکستری رنگ تشکیل شده است که عمر کمی دارند. روکش صندلی های ساینا با پارچه های معمولی پوشیده شده اما در نگاه کلی صندلی های این ماشین به نسبت خودروهای ارزان قیمتی مانند پراید در سطح قابل قبولی قرار گرفته است.

یکی از بزرگ ترین معایب این ماشین عایق نبودن خودرو در برابر سر و صدای خارج از کابین به داخل است. شاید کیفیت پایین کابین موجب شده تا در هنگام حرکت علاوه بر سر و صدا گرما و سرمای خارجی نیز به داخل اتومبیل وارد شود.

طراحی داخلی ساینا، خرید نقدی آنلاین ساینا

مشخصات فنی خودرو ساینا سایپا

حجم موتور ساینا سایپا  ۱۵۰۳ سی سی است که تفاوت چندانی با موتور تیبا ندارد. موتور ساینا با قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور بر دقیقه، گشتاورد ۱۲۸ نیوتون متر ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را تولید می کند. همچنین سطح آلایندگی ساینا یورو ۴ اعلام شده که این عدد به یورو ۵ قابل ارتقا است.

مشخصات فنی ساینا دنده ای

تفاوت ساینا اتوماتیک با دنده ای

وقتی حرف از تفاوت دو خودرو اتوماتیک و دنده ای می شود بسیاری فکر می کنند که تنها تفاوت این دو خودرو در دنده ای و اتومات بودن آن است اما زمانی که آپشن اتومات به خودرو اضافه می شود ویژگی های لوکس تری مانند صفحه نمایش دیجیتالی و لمسی و همچنین سردنده های لوکس به آن اضافه می شود که هر دو از ویژگی های ساینا فول اپشن نیز به حساب می آید.

از سایر امکانات و آپشن های رفاهی این خودرو می توان به امکان اتصال به بلوتوث صفحه نمایشگر اتومبیل و همچنین استارت دکمه ای و کروز کنترل خودرو اشاره کرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش نقدی ساینا اتوماتیک با تحویل فوری درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به درخواست شما پاسخ دهند.

شرایط فروش نقدی ساینا دنده ای و اتومات

مصرف سوخت خودرو ساینا

مصرف سوخت خودروی ساینا در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری ۷ لیتر و در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده ای ۵ لیتر محاسبه شده است. همچنین ظرفیت باک آن ۴۱ لیتر است با این حساب با یکبار پر کردن باک ساینا می توانید قریب به ۶۰۰ کیلومتر رانندگی کنید. مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با خودرو تیبا تفاوتی ندارد و هر از دو به عنوان خودروهای کم مصرف نام برده می شود.

خودرو ساینا با تیبا چه تفاوتی دارد؟

در حقیقت خودرو ساینا با تیبا از نظر حجم موتور، سوخت مصرفی و قدرت بدنه تفاوتی ندارند. تنها تفاوت این دو خودرو در طراحی ظاهری آن است که به مدل لیفت شده تیبا معروف است. از نظر مشخصات فنی، خودرو ساینا با ارتقای گشتاورد ۱۰۶ نیوتون متری به ۱۲۶ نیوتون متر، قدرت حرکت ماشین در سربالایی ها را بیشتر و بهتر کرده است.

آیا ساینا ماشین امنی است؟

در خصوص شرایط ایمنی در خودرو ساینا شرایط و امکانات قابل قبولی فراهم شده تا کارشناسان خودرو ساینا را در مقایسه با پراید خودروی ایمن تر تلقی کنند. از مهم ترین آپشن های موجود ایمنی برای ساینا می توان به ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل  ABS،ترمز کمی EBD و سنسور پارک دنده عقب هستند.

تیپ فول آپشن ساینا به سیستم هشدار کم بادبودن لاستیک ها، قفل اتوماتیک درهای خودرو در هنگام بالا رفتن سرعت و همچنین نگهدارنده صندلی کودک هستند. علاوه بر این این خودرو از امکان باز شدن اتوماتیک درها در حین خطر و تصادفات نیز برخوردار است.

خودرو ساینا از امنیت نسبی برخوردار است اما اگر بخواهیم سخت گیرانه به نقد این خودرو بپردازیم، استفاده از این خودرو برای رانندگی در جاده و مسافرت ها توصیه نمی شود. همچنین از نظر امنیت هر دو نوع فول آپشن و دنده ای ساینا در یک سطح کیفی قرار دارند. در نگاه کلی ساینا یک خودرو ایمن و زیبا برای رانندگی در سطح شهر به حساب می آید که در رده خودروهای ارزان قیمت از کیفیت خوبی برخوردار است. اما اگر شما همچنان به خرید یک خودرو ارزان و متوسط فکر می کنید همین حالا برای فروش نقدی سایپا ۱۳۱ در کارویترین درخواست خود را ثبت کنید.

هیچ مطلب مرتبطی وجود ندارد .

نظرات کاربران 7

*
*

  1. سحر دده بیگی

    19.10.26

    سلام
    من بین خرید تیبا و ساینا شک دارم اما حس می کنم ظاهر ساینا خیلی بهتره شما کدوم و پیشنهاد می دید؟

    1. کار ویترین

      19.10.26

      سلام دوست عزیز
      انتخاب بین ساینا و تیبا امری سلیقه ایه چرا که مشخصات فنی هر دو خودرو با هم تفاوت چندانی ندارند.

  2. امیر غلامی

    19.10.26

    به نظر شما برای کسی که تازه رانندگی و شروع کرده ساینا بهتره یا پراید؟

    1. کار ویترین

      19.10.26

      سلام دوست عزیز
      هر دوی این خودرو ها برای افرادی که به تازگی رانندگی یادگرفته اند مناسب است شما می توانید نسبت به سلیقه و بودجه ای که دارید یکی از این دو خودرو را خریداری کنید.

  3. محمد رضا ترکان

    19.11.25

    سلام
    در حال حاضر برای فروش نقدی ساینا چه شرایطی دارید؟ میشه لطفا جواب بدید

    1. کار ویترین

      19.11.25

      با سلام
      کاربر گرامی شما می توانید با شماره تماس 02191070014 ارتباط بگیرید تا از شرایط فروش نقدی خودرو ساینا اطلاعات لازم را کسب کنید.

    2. کار ویترین

      19.12.17

      سلام محمدرضا عزیز
      برای اطلاع از شرایط دقیق فروش خودرو سایپا با همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی تماس بگیرید.