فروش اقساطی خودرو بررسی مزایا و معایب خرید خودرو کارکرده - کار ویترین

بررسی مزایا و معایب خرید خودرو کارکرده

بررسی مزایا و معایب خرید خودرو کارکرده

 بررسی مزایا و معایب خرید خودرو کارکرده

اگر قصد خرید خودرو داشته باشید در کنار عامل مهمی مثل قیمت خودرو چه عواملی دیگری مهمترین فاکتورهای انتخاب شما را رقم می‌زنند؟ بسیاری از کاربران در زمان خرید خودرو، در انتخاب میان خودرو صفر و کارکرده تردید دارند. این مشکلی است که اغلب ما آن را تجربه کرده ایم. بررسی مزایا و معایب خرید خودرو کارکرده می‌تواند انتخاب آگاهانه‌تری را برای شما به همراه داشته باشد. موضوعی که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

قیمت خودرو و انتخاب بر اساس بودجه

در زمان خرید خودرو، قیمت ماشین تاثیر بسیار زیادی  در انتخاب نهایی خریدار خواهد داشت. همین عامل است که باعث می‌شود بسیاری از خریداران خودرو، در مقام انتخاب بین خودروی صفر و کارکرده، خرید خودروی کارکرده را ترجیح دهند. البته بودجه تنها یکی از فاکتورهای تأثیرگذار است و مسائل دیگری نیز در این انتخاب دخیل هستند که در ادامه به آنها نیز می‌پردازیم.

برای خرید نقدی خودرو میتوانید با ما در ارتباط باشید.

گاهی اوقات خریدار با توجه به بودجه محدودی که در اختیار دارد و مقایسه قیمت خودروهای مختلف، به این نتیجه می‌رسد که مثلا خرید یک خودروی کارکرده خارجی به مراتب مزایای بیشتری از خرید یک خودروی صفر متوسط یا سبک ایرانی مثل پراید دارد.

این نوع خرید کردن برای خریداری که نه بودجه کافی برای خرید ماشین صفر در اختیار دارد و نه توان پرداخت اقساط بلندمدت را در خود می‌بیند بهترین انتخاب خواهد بود. ضمن این که تنوع خودرو در بازار ماشین‌های کارکرده زیاد است و با توجه به قیمت‌های بسیار گران خودروهای داخلی و خارجی صفر، بازار خودروهای کارکرده رونق بیشتری دارد.

عوامل موثر در خرید خودروی کارکرده

گاهی اوقات انتخاب خودروی کارکرده نه صرفا به خاطر هزینه کردن بودجه مشخص که به دلایل متعددی انجام می‌گیرد. دلایلی مثل خرید خودرو برای فردی که تازه رانندگی یاد گرفته است، اولویت خرید ماشین خارجی نسبت به ماشین‌های داخلی حتی صفر، علاقه به یک برند خاص تولید خودرو و … از جمله مواردی است که می‌توان به آنها پرداخت. برای فروش اقساطی خودرو با ما در سپند خودرو ارتباط باشید.

مزایا و معایب خرید خودرو کارکرده یا دست دوم

نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که مهمترین دلیل خرید خودروی کارکرده قیمت اقتصادی این خودروها است. در حالت کلی قیمت خودرو اصلی ترین فاکتور انتخاب میان برندهای مختلف و یا صفر و  کارکرده بودن یک خودرو محسوب می‌شود.

افت قیمت کمتر در مقایسه با خودروی صفر

اگر بخواهیم به مزایای خودروی کارکرده اشاره کنیم، مهمترین نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد عدم افت قیمت خودرو بعد از تحویل و استفاده از آن است. معمولا خودروهای صفر همین که از کمپانی خارج می‌شوند با یک افت قیمت چند میلیونی مواجه هستند. عوامل دیگری چون افزایش مدل سال خودرو، تصادفات، مشکلات فنی، خط و خش و … از جمله مواردی است که می‌تواند افت شدید قیمتی را برای خودروهای صفر به همراه داشته باشد. اما این افت قیمت در خودروهای کارکرده کمتر دیده می‌شود. البته عوامل دیگری مثل نداشتن گارانتی،  استهلاک، نمای خودرو و … نیز در افت یک خودروی دست دوم یا صفر تاثیرگذار هستند.

هزینه پایین بیمه

خودروهای کارکرده هزینه بیمه نامه پایین‌تری در مقابل خودروهای صفر دارند که این برای خریدار یک مزیت محسوب می‌شود. داشتن بیمه شخص ثالث برای همه خودروها جهت تردد در معابر و جاده های دورن یا برون شهری الزامی است. معمولا هزینه بیمه خودروهای کار کرده به مراتب در مقایسه با خودروهای صفر کمتر است.  همچنین خودروهای کارکرده برای بیمه بدنه نیز با توجه به قیمت روز خودرو و تعیین سقف تعهدات مالی، هزینه کمتری را به همراه دارد.

رده کیفی خودرو

در مشخص شدن رده کیفی همه موارد از قبیل کیفیت قطعات خودرو، کیفیت مونتاژ و عوامل دیگر مورد بررسی قرار گرفته و به خودرو امتیازی تعلق می‌گیرد که رده کیفی آن نام دارد. معمولا رده کیفی خودرو با ستاره نشان  داده می‌شود که می‌تواند شامل یک تا ستاره باشد. این رده بندی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می‌گیرد.

در حین مطالعه مقاله بررسی مزایا و معایب خرید خودرو کارکرده میتوانید به صفحه فروش فوری ۲۰۷ مراجعه گرده و از شرایط آن مطلع شوید.

انتخاب یک خودرو با هر تعداد ستاره بر عهده خریدار است. مثلا در نظر بگیرید که شما با یک بودجه مشخص می توانید یک خودرو صفر با رده کیفی دو ستاره مثل ساینا، تیبا، پژو ۴۰۵ را خریداری کنید و یا می توانید یک خودروی کارکرده  با رده کیفی سه ستاره یا بیشتر مثل پژو ۲۰۶، تندر ۹۰ و … و یا حتی خودروهای بهتری از برندهای محبوب خارجی در مدل‌های پایین‌تر با موقعیت خوب و سالم خریداری کنید. انتخاب این که شما چه مدل خودرویی را سوار شوید با خودتان است.

یک خودروی با کیفیت با رده کیفی ۳ ستاره به بالا از نظر امکانات رفاهی، ایمنی و کیفیت ساخت مطمئنا می‌تواند شرایط بهتری را برای خریدار به همراه داشته باشد تا یک خودروی صفر اما با کیفیت پایین و حداقل امکانات. با این حال ممکن است برخی از خریداران سوار شدن بر یک خودروی صفر را ترجیح دهند. به نظر می‌رسد این مسئله برای اکثر خریداران کاملا سلیقه‌ای است.

معایب خرید خودروی کارکرده یا دست دوم

در کنار مزایایی که برای خرید خودروی کارکرده نام بردیم، می‌توان معایبی هم در نظر گرفت که دانستن آنها خالی از لطف نیست و انتخاب آگاهانه‌تری را برای شما رقم می زند.

معایب و ایرادات فنی

گاهی اوقات یک خودروی کارکرده ایراد فنی و معایبی دارد که ممکن است شما را به دردسر بی‌اندازد. این ایرادات ممکن است جزئی و قابل برطرف کردن و یا ایرادات مشکل ساز و پرهزینه ای باشد. شما می توانید قبل از اقدام به خرید خودرو با کمک کارشناسان فنی، خودروی مورد نظر را از نظر ایرادات فنی و ظاهری به خوبی بررسی کنید و سپس برای خرید آن تصمیم‌گیری نمایید. بسیاری از فروشندگان صداقت کافی برای بیان همه ایرادات خودروی خود را ندارند و نباید انتظار داشته باشید که در این مورد به نفع شما کار کنند. هر خودروی کارکرده ای ممکن است ایراداتی داشته باشد اما میزان هزینه‌ای که برای برطرف کردن این ایرادات باید پرداخت شود در قیمت خودرو تأثیرگذار خواهد بود.

مثلا تست رنگ یکی از موضوعاتی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، اگر مهارت کافی برای تشخیص رنگ شدگی خودروی کارکرده را ندارید می توانید با انجام کارشناسی تست رنگ با یک هزینه ناچیز در کمتر از چند دقیقه نتیجه را بفهمید.

مشکلات سندی

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمان خرید خودروی کارکرده با آن روبه رو می‌شوید دسته اول نبودن سند خودرو یا اصطلاحا تک برگی بودن آن است. اگر قصد خرید خودروی کارکرده را دارید باید قبل از امضای قرارداد حتما سند خودرو را رؤیت کرده و آن را بررسی کنید و سپس قرارداد را امضا کنید. مشکلاتی که در این شکل از معاملات وجود دارد بسیار است و می‌تواند برای شما دردسرساز باشد بررسی مزایا و معایب خرید خودرو کارکرده

مثلا گاهی اوقات فروشندگان خودروهای مشکل دار بدون سند، لیزینگی و مزایده ای را می‌فروشند که اگر خریدار از این شرایط بی خبر باشد ممکن است با مشکل مواجه شود. این مشکل تنها در زمان ثبت سند مشخص می شود که اشخاص سودجو معمولا با بهانه های مختلف سعی می‌کنند این فرآیند را طولانی‌تر کنند که گاهی این مشکل می تواند منجر به شکایت خریدار از فروشنده و طی مراحل قضایی و اداری بسیاری برای احقاق حق باشد. بنابراین عاقلانه آن است که قبل از اقدام به نوشتن قولنامه غیر رسمی حتما سند خودرو را مشاهده نمایید و به خوبی بررسی کنید.

هیچ مطلب مرتبطی وجود ندارد .

نظرات کاربران 0

*
*