فروش اقساطی خودرو مدارک مورد نیاز برای خرید نقدی و آنلاین خودرو - کار ویترین

مدارک مورد نیاز برای خرید نقدی و آنلاین خودرو

مدارک مورد نیاز برای خرید نقدی و آنلاین خودرو

اگر قصد خرید و فروش نقدی خودرو دارید و نمی دانید برای به نام زدن خودرو چه مدارکی مورد نیاز است، در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز برای خرید نقدی و آنلاین خودرو پرداخته ایم تا تمام سوالات و مدارک مورد نیاز را برای خرید خودرو پاسخ داده و در اختیار شما بگذاریم.

مدارک لازم برای سند زدن خودرو

فرقی نمی کند یک راننده حرفه ای باشید و اطلاعات زیادی در مورد خرید و فروش نقدی یا اقساطی خودرو داشته باشید، یا یک راننده تازه کار که اولین خودروی خود را خریداری کرده است. همیشه برخی سوالات مانند مدارک مورد نیاز برای خرید خودرو در بین تمام افراد وجود دارد. پس با ما همراه باشید تا به بررسی تمام سوالات موجود در بحث مراحل و مدارک خرید نقدی یا اقساطی خودرو بپردازیم.

مدارک لازم جهت انتقال سند خودرو در دفترخانه

مدارک لازم برای خرید خودرو

زمانی که برای خرید خودرو اقدام می کنید مدارکی وجود دارد که برای تمام نمایندگی های مهتبر خرید و فروش نقدی یا اقساطی انواع خودرو ها ثابت است. از جمله مدارک مورد نیاز برای خرید انواع خودروها که حتما باید به همراه داشته باشید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • آدرس محل سکونت
  • کدپستی
  • کارت عابر بانک
  • رمز دوم کارت عابر بانک

البته دو مورد آخر جزو مدارک رسمی نیست و بیشتر برای سهولت در پرداخت هزینه ها مورد توجه قرار می گیرد. البته در این زمینه در ادامه فرایند خرید و قوانین آن را هم مورد بررسی قرار می دهیم و اطلاعات بیشتری در اختیار شما می گذاریم. اما سوال بعدی که باید به آن پاسخ داد این است که مدارکی که پس خرید و ثبت نام خودرو به شما تحویل می شود چیست؟

مدارک لازم برای تعویض پلاک

منظور از مدارک محل سکونت در حین خرید خودرو چه چیزهایی است؟

منظور از مدارکی که برای احراز محل سکونت در حین خرید خودرو استفاده می شود، مدارکی است که به صورت قانونی اثبات کنند خریدار در یک منزل سکونت دارد. از جمله مدارک معتبر برای احراز هویت قانونی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ارائه سند مالکیت منزل مسکونی به نام خریدار یا مالک خودرو
  • ارائه سند اجاره نامه منزل مسکونی به نام خریدار خودرو که دارای کدرهگیری و هلوگرام باشد.
  • ارائه اصل مدرک جواز کسب معتبر به نام خریدار
  • گواهی اشتغال تحصیل فرزندان خریدار به همراه آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پروزش منطقه باشد.
  • کارکنان دولت و نیروهای مسلح می توانند از اداره محل خدمت خود معرفی نامه به همراه بیاورند.
  • در صورت سکونت در منزل والدین، به همراه داشتن سند خرید یا استیجاره به نام والدین
  • ارائه سند مالکیت به نام همسر
  • در صورتی که هیچ یک از مدارک فوق قابل ارائه نباشند، محل صدور شناسنامه فرد نقطه اتکا خواهد بود.
مدراک لازم برای خرید نقدی خودرو

چه مدارکی پس از ثبت نام خودرو از سوی نمایندگی به خریدار ارائه می شود؟

پس از آنکه برای خرید خودرو از نمایندگی های مختلف اقدام می کنید، علاوه بر اینکه مدارک و اسناد قانونی که در قبل گفتیم را باید به همراه داشته و تحویل دهید، مدارکی نیز به شما تحویل داده می شود. پس از ثبت نام برای خرید نقدی و آنلاین خودرو و یا حتی در حین مراجعه به مراکز فروش فیزیکی، از جمله اسنادی که در اختیار شما قرار می گیرد باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. پس از ثبت نام و خرید خودرو، برگه قرارداد که دارای مهر نمایندگی قانونی شرکت است به خریدار تحویل داده می شود.
  2. مواردی مانند دیگر فرایند های مرتبط با فروش خودرو شامل دعوتنامه، تحویل مدارک خودرو و… معمولا از طریق پیامک و یا تماس تلفنی پیگیری می شوند.

همچنین با توجه به بخشنامه های راهور ناجا در صورت وجود هرگونه مغایرت آدرس محل سکونت مالک، ارائه اسناد مربوطه به راهور ناجا الزامی است.

برای سند زدن خودرو چه مدارکی نیاز است؟

دلایل عدم شماره گذاری به موقع خودروها چیست؟

در حین خرید خودرو و انجام امور مرتبط با پلاک گذاری، گاها مشکلاتی به وجود می آید که باعث عدم شماره گذاری به موقع خودروی خریداری شده می شود. از جمله دلایلی که باعث می شود در حین ثبت نام و خرید خودرو تحویل پلاک و پلاک گذاری خودرو با تاخیر انجام شود و یا دچار دیگر مشکلات شود نیز به شرح زیر هستند:

  • اگر خریدار بیش از ۵ پلاک به نام خود داشته باشد، ارائه عدم خلافی تمامی خودروها الزامی است.
  • مدارک ارائه شده و اطلاعات ثبت شده برای خرید باید همگی باهم تطابق کامل داشته باشند.
  • هرگونه مغایرت در آدرس ثبت شده برای محل سکونت و محل صدور شناسنامه و یا حتی تغییر محل سکونت مالک، فرایند تحویل پلاک خودرو با تاخیر همراه خواهد بود.
  • عدم وجود پلاک فیزیکی در انبار هم یکی دیگر از دلایلی است که می تواند باعث تاخیر در تحویل به موقع پلاک خودرو شود.

در صورتی که مدارک و اطلاعات تحویل داده شده از طرف مشتری هیچگونه مشکلی نداشته باشد، فرایند پلاک گذاری نهایتا تا ۴۸ ساعت انجام شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد. همچنین در صورتی که نیاز به ساخت مجدد پلاک وجود داشته باشد، ۲۴ ساعت دیگر به زمان اعلام شده افزوده می شود.

برای خرید خودرو به صورت نقدی چه مدارکی لازم است؟

شرایط دریافت خودروی خریداری شده چیست؟

پس از اتمام فرایند تحویل مدارک و امور قانونی مربوط به خرید نقدی یا اقساطی خودرو، به هنگام دریافت خودرویتان باید حتما شخص مالک یا وکیل قانونی وی به همراه مدارک شناسایی خریدار، شامل کارت ملی و شناسنامه، در محل نمایندگی حضور داشته باشد.

همچنین نماینده یا شرکت فروش نیز ملزم به آماده سازی و تحویل برخی مدارک به خریدار است. از جمله مدارکی که توسط نمایندگی های فروش نقدی آنلاین یا فیزیکی باید در اختیار مشتری قرار بگیرد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سند و فاکتور فروش خودرو
  • کارت گارانتی
  • بیمه نامه شخص ثالث
  • کارت طلایی (در صورت تمایل مشتری در حین عقد قرارداد)
  • پلاک انتظامی
نحوه انتقال سند خودرو

امیدواریم در این مقاله اطلاعات مورد نظر خود برای خرید نقدی انواع خودروها را به دست آورده باشید. همچنین در صورت تمایل به خرید نقدی انواع خودرو های روز دنیا پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان ما در کارویترین همراه باشید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 6

*
*

  1. حسین عزیزی

    19.12.17

    سلام
    ببخشید من اگر از سایت شما خرید کنم، مثل نمایندگی سند به نامم می خوره؟ و اینکه خودرو چند وقت بعد بهم تحویل داده میشه؟

    1. کار ویترین

      19.12.17

      سلام دوست گرامی
      بلافاصله پس از انجام مراحل اداری، سند خودرو به نام شما زده و تحویل داده می شود. خودروهای کارویترین همگی تحویل فوری هستند و بلافاصله به شما تحویل داده می شوند.

  2. محمد موسوی

    19.12.17

    سلام
    من یک خودرو می خوام به نام مادرم بخرم، منتهی به دلیل شرایط جسمی نمی تونه شخصا بره ماشین را تحویل بگیره و سند به نامش زده بشه. راه حلی وجود داره؟

    1. کار ویترین

      19.12.17

      سلام محمد عزیز
      شما می توانید با داشتن یک وکالت رسمی از ایشان به همراه مدارک شناسایی، خودرو را به نام ایشان تهیه کنید و سند را دریافت کنید.

  3. یوسف

    23.04.06

    باسلام من میخام ماشین از گروه خودروسازی سایپا به اسم خانم خودم به روش تحویل فوری بگیرم چقدر زمان می‌برد تا خودرو تحویل داده بشه منظورم خرید نقدی است قیمت ها چطور محاسبه میشود مثال خودروی تیبا ۲

    1. carvit_admin

      23.04.26

      باسلام

      مبنای قیمت کار ویترین قیمت بازار بوده و خودرو به صورت فوری به شما تحویل داده میشود .
      برای مشاهده قیمت ها میتوانید به آدرس https://carvitrin.com/panel مراجعه نمایید .