فروش اقساطی خودرو مقایسه تیبا و پراید، بررسی دو محصول پر فروش سایپا

مقایسه تیبا و پراید، بررسی دو محصول پر فروش سایپا

مقایسه تیبا و پراید، بررسی دو محصول پر فروش سایپا

بدون شک خودرو پراید یکی از پر طرفداراترین ماشین های شرکت سایپا است که به دلیل قیمت ارزان توانسته انتخابی مناسب برای اقشار متوسط جامعه به حساب بیاید. در سال های اخیر و پس از تولید و فروش محصولی رقابتی به نام تیبا داستان محبوبیت پراید تغییر کرد چرا که سایپا با ارائه و تولید یک محصول ارزان قیمت به نام تیبا حق انتخاب بیشتری به افراد متوسط جامعه برای خرید خودرو اقتصادی داده است. این دو خودرو محبوب ویژگی های مثبت و منفی بسیاری دارند که در این مقاله به بررسی مفصل آن خواهیم پرداخت. در ادامه با بررسی تخصصی تیبا و پراید همراه کارویترین باشید.

مقایسه مشخصات ظاهری پراید ۱۳۱ با تیبا

مشخصات ظاهری یکی از مهم ترین عواملی است که به خصوص در انتخاب و خرید اینترنتی خودرو  اهمیت دارد. دو خودرو پراید و تیبا دارای شباهت ها و تفاوت های بسیاری در ظاهر هستند که تفاوت های ظاهری تیبا موجب شده تا بیشتر مردم این خودرو را زیبا تر و جذاب تر از پراید بدانند.

مشحصات ظاهری خودرو پراید صبا

در نگاه اولیه به نمای ظاهری خودروی تیبا به این نتیجه می رسیم که این ماشین از نظر طراحی بدنه یک سرو گردن از پراید بالا تر است. اگر کمی به ظاهر درها و نمای جلویی خودرو ریزبینانه نگاه کنیم، متوجه می شویم که اندازه خودرو تفاوت چندانی با پراید ندارد و در نمای کلی شباهت های زیادی با دو خودرو L90 و ریو دارد.

نمای ظاهری خودروی تیبا، به عنوان یکی از محصولات داخلی شرکت سایپا، توسط گروه آنجلینی دیزاین ایتالیا طراحی شده است. اگر به  انحنای گلگیرها و درب موتور خودرو دقت کنید متوجه می شوید که طراح خودرو قصد داشته با تمایز بخشیدن دو محصول پراید و ساینا خلاقیت ایجاد کند که البته از دید بسیاری از کارشناسان نمای نا هماهنگی را ایجاد کرده است.

نمای پشتی و صندوق خودروی تیبا به خصوص در سری هاچبک، بهترین ویژگی این خودرو است چرا که طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد. زه های غیر همرنگ با بدنه اتومبیل، طراحی چراغ های جلو و عقب ماشین نیز از ویژگی های مثبت نمای ظاهری این خودرو به حساب می آید. بقیه موارد از جمله آینه ها، سپر و گلگیر خودرو بی شباهت به پراید نیست.

مشخصات ظاهری تیبا

مقایسه طراحی داخلی دو خودرو پراید ۱۳۱ و تیبا

طراحی داخلی دو خودرو پراید و تیبا با هم تفاوت چندان زیادی ندارد. چرا که جنس روکش صندلی ها و استفاده از پلاستیک های بی کیفیت برای داشبورد ماشین در دو خودرو پراید و تیبا یکسان است. سیستم تهویه سرما و گرما در هر دو خودرو یکسان است همچنین در هر دو خودرو سیستم صوتی و باند صوتی مشاهده می شود.

طراحی داخلی پراید 131

یکی دیگر از معایبی که در هر دو خودرو دیده می شود، درزگیری نامناسب پنجره ها است که همین مسئله در فصل زمستان موجب ورود هوای سرد به داخل اتومبیل می شود. همچنین شیشه های عقب تیبا به شدت کم ارتفاع است که این مسئله یکی از معایب این خودرو به حساب می آید.

تنها ویژگی مثبت در نمای داخلی خودرو تیبا به نسبت پراید، طراحی به روز تر سیستم فرمان و دنده و نمای بصری آن است. شما می توانید برای فروش نقدی تیبا ۲  درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان کارویترین برای مراحل فروش و توضیح کامل شرایط خرید با شما تماس بگیرند.

ظراحی داخلی تیبا

بررسی مشخصات فنی پراید و تیبا

حجم موتور خودروی پراید ۱۳۲۳ سی سی است که از ۴ سوپاپ ۸ سیلندره تشکیل شده است. این خودرو شامل جعبه دنده ۵ تایی است که تا سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت را طی می کند. حداکثر قدرت پراید ۷۱ اسب بخار است که با حداکثر گشتاورد ۱۰۸ نیوتون متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه کار می کند. همچنین استعلام آلایندگی آن نیز یورو ۴ معرفی شده است.

در مقابل پراید، خودرو تیبا با حجم موتور ۱۴۹۷ سی سی از ۴ سیلندر ۸ سوپاپه تشکیل شده است. حداکثر توان خروجی موتور تیبا ۸۰ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور خروجی آن ۱۲۶ نیوتون متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه محاسبه شده است.

مشخصات فنی موتور تیبا و پراید

آیا موتور تیبا موتور پراید است؟

یک از مهم ترین سوالاتی که خریداران اتومبیل هنگام انتخاب یکی از دو خودرو پراید و یا تیبا در ذهن دارند دانستن این نکته است که آیا موتور خودرو تیبا همان موتور پراید است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال بهتر است در نظر داشته باشید که با توجه به مشخصات فنی متفاوتی که این دو خودرو دارند می توان به این نتیجه رسید حجم موتور تیبا به نسبت پراید بیشتر است و گشتاور خروجی و سرعت شتاب بالاتر نیز دارد. با توجه به این نکته به راحتی می توان از این مسئله اطمینان پیدا کنید که موتور تیبا با موتور پراید تفاوت های زیادی دارد.

مصرف سوخت تیبا بیشتر است یا پراید؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید خودرو باید به آن توجه داشت، اطلاع از میزان سوخت مصرفی و ظرفیت باک بنزین آن است. در این خصوص بهتر است بدانید که ظرفیت باک خودرو پراید ۳۷ لیتر است و میزان سوخت مصرفی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر است.

در مقابل، ظرفیت باک خودرو تیبا ۴۰ لیتر است و میزان سوخت مصرفی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر می باشد. با این حساب خودرو پراید میزان سوخت کمتری مصرف می کند و در مقایسه با تیبا خودرویی کم مصرف به حساب می آید.

مقایسه مصرف سوخت پراید و تیبا

امنیت تیبا بیشتر است یا پراید؟

یکی از مهم ترین مزیت هایی که خودرو تیبا به نسبت پراید دارد این است که تیبا وزن بیشتری در مقایسه با پراید دارد. این تفاوت وزنی موجب شده تا تیبا در هنگام تصادف ها و خطرات احتمالی از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار باشد. در نگاه کلی خودرو پراید۱۳۱ برای مسافرت های درون شهری یک خودرو مناسب به حساب می آید اما خودروی تیبا برای مسافرت های جاده ای و برون شهری از امنیت قابل قبول تری برخوردار است.

پاسخی به سوال همیشگی آیا پراید بخرم یا تیبا؟

برای خرید و انتخاب یکی از دو خودروی پراید و یا تیبا باید به این نکته توجه کنید که تیبا به عنوان یک جایگزین مناسب و امن برای پراید این امکان را برای افراد فراهم کرده تا با کمی هزینه بیشتر بتوانند یک اتومبیل زیبا و ایمن تر از پراید تهیه کنند. با توجه به تفاوت قیمت نسبتا پایین این دو خودرو پیشنهاد می کنیم خرید تیبا را در اولویت خود قرار دهید اما اگر باز هم نسبت به خرید خودرو پراید تمایل دارید می توانید برای فروش نقدی پراید ۱۳۱ اقدام کنید و خودرو دلخواه خود را خریداری کنید.

 

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 8

*
*

  1. mohsenamini

    19.10.26

    من می خوام از قیمت روز تیبا 2 مطلع شم می شه راهنماییم کنید؟

    1. کار ویترین

      19.10.26

      سلام دوست عزیز
      لطفا با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان کارویترین بتوانند شما را راهنمایی کنند.

    2. کار ویترین

      19.10.26

      سلام دوست عزیز
      لطفا با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما باشند.

  2. ahmad moslemi

    19.10.26

    پراید و تیبا جفتشون خودروهای جاده ای نیستن برای خوردوهای تو شهر هم پراید کافیه واقعا تیبا زیادی گرونه همه چیش مثل پرایده حالا به نظر شما با هزینه زیر 30 تومن کدوم و بخرم بهتره؟

    1. کار ویترین

      19.10.26

      سلام دوست عزیز
      برای هزینه ای که شما در نظر دارید هر دو خودرو مناسب هستند برای رانندگی در شهر اما اگه دوست دارید خودرو استاندرد و ایمنی داشته باشید پیشنهاد می کنم تیبا و انتخاب کنید.

  3. سحر فخاری

    19.11.25

    با توجه به گرانی بنرین تیبا خودرو کم مصرف تریه یا پراید؟

    1. کار ویترین

      19.11.25

      با سلام
      هر دو خودرو تیبا و پراید از نظر مصرف سوخت در یک سطح قرار دارند اما خودرو پراید به نسبت مصرف سوخت پایین تری دارد.

    2. کار ویترین

      19.12.17

      سلام دوست عزیز
      پراید خودرو کم مصرفی است و برای سفرهای داخل شهری یک گزینه مناسب به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی تماس بگیرید.