فروش اقساطی خودرو مقایسه پژو 208 و سایپا کوییک دنده ای، دو هاچ بک جذاب از ایران خودرو  و سایپا

مقایسه پژو ۲۰۸ و سایپا کوییک دنده ای

مقایسه پژو ۲۰۸ و سایپا کوییک دنده ای

خودرو پژو ۲۰۶ و سایپا کوییک دنده ای دو مورد از پرطرفدارترین خودروهایی هستند که در سال های اخیر توانسته اند محبوبیت زیادی بین طرفداران خودرو کسب کنند. هر کدام از این دو خودرو جذاب، ویژگی های جالب توجهی دارند. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی هر کدام از آن ها بپردازیم تا در نهایت با مقایسه پژو ۲۰۸ و سایپا کوییک دنده ای شما را برای انتخاب یکی از ین دو خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه ایده آل همراهی کنیم.

نگاهی به تاریخچه ورود پژو ۲۰۸ و سایپا کوییک دنده ای به بازار خودرو ایران

پژو ۲۰۶ یکی از محبوب ترین خودروهایی که در ۱۰ سال گذشته بین ایرانی ها طرفدارن زیادی پیدا کرده است. جالب است بدانید، این خودروی محبوب یکی از محصولات شرکت پژو است که از سال ۱۹۹۸ به دلیل جذابیت ظاهری، مصرف سوخت پایین و سازگاری با محیط به عنوان یکی از پر فروش ترین خودروها در جهان عرضه و تولید شده است.

شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از پیشتازان در عرصه تولید ملی خودرو از سال ۱۳۸۰ با همکاری شرکت پژو، ۶ تیپ از این خودرو را به بازار خودرو ایران عرضه کرده است. یکی از جدید ترین تیپ های پژو که بلافاصله پس از تولید و عرضه مورد پسند مردم قرار گرفت پژو ۲۰۸ است. پژو ۲۰۸ از سال ۱۳۹۴ روانه بازار خودرو شد تا بتواند جایگزین مناسبی برای ۲۰۶ باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش فوری این خودرو مقاله فروش نقدی پژو ۲۰۸ را مطالعه کنید.

سایپا کوییک دنده ای یکی از جدید ترین خودرو های ملی است که از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت سایپا وارد بازار خودرو ایران شد. این خودرو از ابتدا به عنوان یک جایگزین مناسب برای پراید به بازار رقابتی ماشین کشور قدم گذاشت تا بتواند محصولی با امنیت بالاتر و مشخصات فنی ایده آل باشد.

فروش نقدی ایران خودرو

نمای ظاهری ۲۰۸ جذاب تر است یا کوییک دنده ای سایپا؟

نمای زیبای خودرو یکی از مهم ترین نکاتی است که در هنگام خرید نقدی خودرو خریداران به آن توجه زیادی می کنند. در این بین اگر بخواهیم دو خودرو ۲۰۸ و کوییک دنده ای را به عنوان دو گزینه برای مقایسه در نظر بگیریم باید فاکتورهای زیادی را برای بررسی زیبایی ظاهری هر یک در نظر بگیریم که در ادامه معرفی می شوند.

بررسی نمای ظاهری خودرو پژو ۲۰۸

پژو ۲۰۸ از نظر نمای ظاهری نسبت به کوییک جذاب تر است. نقاط تیز و برش خورده در نمای ظاهری این خودرو کمتر به چشم می آید اما انحنای ایجاد شده به روی درب های خودرو و قسمت جلویی ماشین زیبایی ظاهری آن را در عین سادگی دو چندان کرده است.

رینگ های اسپرت و طراحی چراغ های عقب و جلوی ماشین به صورت هماهنگی با هم قرار گرفته اند و هارمونی جذابی را ایجاد کرده اند. به صورت کلی طراحی شیک و اسپرت این خودروی جوان پسندانه از سایر تیپ های پژو پیشی گرفته و تاکنون طرفداران زیادی پیدا کرده است. به جرات می توانیم پژو ۲۰۸ را به عنوان محصولی بسیار جوان پسند و با طراحی زیبا معرفی کنیم که در بین دیگر پژو های هم خانواده با ۲۰۶ یک سر و گردن بالاتر است.

نمای ظاهری خودرو پژو 208

بررسی نمای ظاهری ماشین کوییک دنده ای سایپا

در نگاه اولیه به ظاهر ماشین کوییک دنده ای، متوجه شباهت های زیاد آن به خودروهای ساینا و تیبا خواهیم شد. چراغ های جلویی کوییک دنده ای همان چراغ های ساینا است با این تفاوت که تنها درون آن از تریم دودی استفاده شده است.

نمای پنجره های جلویی کوییک دنده ای، ظاهر زیبایی دارد و سپرهای این خودرو بر خلاف سایر اتومبیل های سایپا ظاهر جذاب تری پیدا کرده است. در نگاه کلی نمای این اتومبیل به نسبت سایر تولیدات داخلی بهتر است اما اگر بخواهیم این اتومبیل را در مقایسه با پژو ۲۰۸ قرار دهیم، قطعا ۲۰۸ جذابیت های ظاهری بیشتری دارد.

نمای ظاهری خودرو کوئیک دنده ای سایپا

کوییک همانند دیگر هم نسل های پیشین خود، یعنی ساینا، تیبا و پراید دارای پلتفرم مشترک X200 است. با این اطلاعات می توان به راحتی دلیل شباهت بسیار زیادی که در طراحی این چند خودرو وجود دارد را به راحتی متوجه شوید.

مقایسه طراحی داخلی پژو ۲۰۸ و ماشین کوئیک دنده ای

بدون شک یکی ازبرتری های پژو ۲۰۸ طراحی داخلی آن است. صفحه داشبورد آن از حالت معمولی و همیشگی داشبوردهای خودرو به دور است و با نصب صفحات دیجیتالی مختلف اطلاعت دقیقی از سوخت و ساز ماشین، قفل بودن درها، باز و یا بسته بودن کمربند ایمنی و دوربین دنده عقب را به راننده می دهد. نمای داخلی ۲۰۸ به نسبت کوئیک دنده ای اسپرت تر است حتی فرم فرمان خودرو پژو ۲۰۸ با سایر فرمان های پژو متفاوت تر و اسپرت تر است.

نمای داخلی خودرو پژو 208

اما فضای داخلی کوییک هیچ نقطه جدید و جذابی را به نسبت پژو ۲۰۸ و حتی سایر محصولات سایپا ندارد. در بدو ورود به کابین خودرو می توان متوجه قدیمی بودن فضای درون کابین و طراحی الگو گرفته شده آن از ساینا و تیبا شد. فرمان خودرو، روکش صندلی ها و داشبرد الگوهایی دقیقا کپی شده از دیگر محصولات سایپا است و تنها تفاوت موجود قرار دادن صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی برروی داشبورد است.

همچنین با قرار دادن تعدادی دکمه کنترلی برروی فرمان تلاش برآن بوده است تا فضای دورن کابین نیز کمی اسپرت به نظر برسد، اما مهندسین سایپا در این زمینه خیلی موفق عمل نکرده اند.

خرید نقدی سایپا کوییک

بررسی مشخصات فنی و موتور کوییک دنده ای سایپا با پژو ۲۰۸

پژو ۲۰۸ در بخش پیشرانه خود دارای نسل معروف موتورهای TU5 است، پیشرانه ای که پیش از این برروی تیپ های آخر ۲۰۶ نیز قرار داشت. موتوری بنزینی و با حجم ۱۶۰۰ سی سی که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. با نصب چنین موتوری برروی خودرو پژو ۲۰۸ توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور است. همچنین گشتاور خروجی موتور در بیشترین مقدار به ۱۶۰ نیوتن بر متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه می رسد.

در مقابل موتور کوئیک دنده ای موتوری با حجم ۱۵۰۳ سی سی و ۴ سیلندری دارد. دقیقا همان موتوری که برروی پراید هم قرار دارد و با ایجاد برخی اصلاحات و افزایش حجم از ۱٫۳ به ۱٫۵ لیتر، برروی کوییک نصب شده است. موتور این خودرو قادر به تولید ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متر است.  استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۴ گزارش شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر فنی می توانید مقاله مشخصات فنی کوئیک دنده ای را مطالعه کنید.

خرید نقدی کوییک دنده ای سایپا

مقایسه کوئیک دنده ای سایپا و پژو ۲۰۸ از نظر مصرف سوخت

ظرفیت باک پژو ۲۰۸ به مقدار ۵۰ لیتر محاسبه شده است. مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری ۸ لیتر است و این میزان برای مصرف سوخت جاده ای به ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می کند. در بحث استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۴ محاسبه شده است.

ظرفیت باک کوییک دنده ای سایپا ۴۰ لیتر است. مصرف سوخت کوییک به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیر های شهری ۷ لیتر است. همین مزیت موجب شده تا در بازار خودرو از کوییک دنده ای به عنوان یکی از کم مصرف ترین خودروهای سایپا نام برده شود.

پژو ۲۰۸ بهتر است یا کوییک دنده ای؟

در نگاه کلی ویژگی های ظاهری و حتی فنی خودرو پژو ۲۰۸ به نسبت کوییک دنده ای سایپا بیشتر و بهتر است اما اگر بخواهیم این دو خودرو را از نظر قیمت روز مورد بررسی قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که کوییک دنده ای سایپا به عنوان یک خودرو ملی قیمت بسیار پایین تری نسبت به پژو ۲۰۸ دارد. با این حساب اگر شما قصد خرید یک ماشین اقتصادی را دارید که به استانداردهای جهانی نزدیک باشد می توانید با انتخاب کوئیک دنده ای سایپا صاحب خودرو مورد علاقه خود شوید.

اما اگر شما قصد دارید یک خودرو با کیفیت خریداری کنید و نمای ظاهری و داخلی آن هم برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می کنیم خرید پژو ۲۰۸ را در اولویت خود قرار دهید و درخواست خرید اینترنتی خودرو خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. Amirrezzzaaz

    19.10.26

    تا وقتی 208 هست اخه چرا باید کوئئیک بخریم. به نظر من 208 قابل مقابسه یا کوییک دنده ای نیست اصلا. کوئیک نمای زشتی داره و قدرت خوبی برای رانندگی تو جاده هم نداره.

    1. کار ویترین

      19.10.26

      سلام دوست عزیز ممنون از اینکه نظر خودتون و نوشتید. هر دو خودرو مزایا و معایب خاصی دارند و هر کدام به نسبت قیمتی که دارند مقایسه می شوند. خودرو کوئیک دنده ای یکی از محصولات خوب سایپا است که طرفداران ویژه ای برای خود دارد.خودرو 208 هم از سری پر طرفدار پژوهاست که همیشه بین علاقمندان به خودرو محبوبیت داشته است.

  2. سحر فخاری

    19.10.26

    سلام من میخوام از قیمت روز کوییک اطلاع پیدا کنم ولی تو سایت چیزی ننوشته بود میشه راهنماییم کنید؟

    1. کار ویترین

      19.10.26

      سلام دوست عزیز
      شما می توانید با شماره های اعلام شده تماس بگیرید تا کارشناسان کارویترین قیمت روز کوییک را به شما اطلاع دهند.