فروش اقساطی خودرو پژو 405 بهتر است یا ساینا؟ کدام خودرو را بخریم - کار ویترین

پژو ۴۰۵ بهتر است یا ساینا؟ کدام خودرو را بخریم

پژو ۴۰۵ بهتر است یا ساینا؟ کدام خودرو را بخریم

ساینا و پژو ۴۰۵ دو خودرو هم قیمت هم هستند. پژو ۴۰۵ محصول کشور فرانسه است که در دو مدل GLX و SLX تولید می‌شود. ساینا نیز محصول شرکت سایپاست که بر خلاف پژو ۴۰۵ عمر زیادی ندارد و در سال ۱۳۹۴ وارد بازار ایران شده است. در این مقاله از وب‌سایت کارویترین، قصد داریم این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم. اگر شما هم دنبال خرید اینترنتی خودرو هستید و بین پژو ۴۰۵ و ساینا تردید دارید، حتماً تا پایان این مقاله همراه ما بمانید و یک انتخاب عالی انجام دهید.

تاریخچه پژو ۴۰۵ و ساینا ؛ این ماشین ها چه زمانی وارد بازار ایران شدند؟

پژو ۴۰۵ یکی از مسن‌ترین خودروهای ایران خودروست و در سال ۱۳۶۹ برای اولین بار پژو ۴۰۵ وارد بازار ایران شد. به دلیل قیمت مناسب و امکانات خوب این اتومبیل در طی ۳۰ سال گذشته همیشه یکی از محبوب‌ترین خودروهای  ایران بوده است.

در مقابل ساینا که محصول سایپاست و نسخه لیفت شده تیبا می باشد. سایپا در هنگام معرفی تیبا از این خودرو به عنوان یک ماشین بسیار متفاوت از تیبا یاد کرد. البته ظاهر این خودرو به نسبت تیبا بسیار زیبا و شکیل‌تر است اما از نظر قدرت موتور و مشخصات فنی تفاوت زیادی با تیبا ندارد. سایپا این ماشین را در تعداد محدودی تولید می‌کند و به دلیل اینکه ظاهری متفاوت‌تر از تیبا دارد، بیشتر مورد توجه قشر جوان قرارگرفته است. می‌توانیم بگوییم مقایسه بین ۴۰۵ و ساینا مقایسه اتومبیل‌های با تجربه و جوان است. اجازه دهید با یکدیگر از ظاهر این دو خودرو شروع کنیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه نمای ظاهری پژو ۴۰۵ و ساینا

زمانی که قصد خرید هر خودرویی را داشته باشید، نمای ظاهری اولین چیزی است که خریدار با آن مواجه می‌شود. قبل از شروع مقایسه ظاهری باید این نکته را به یاد داشته باشیم که قضاوت درباره ظاهر اتومبیل بیشتر یک موضوع سلیقه‌ای است و هر کسی دیدی متفاوت در این زمینه دارد.

طراحی خارجی پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ برای اولین بار در فرانسه طراحی و تولید شده است. همه المان‌های طراحی شده در پژو ۴۰۵ فرانسوی است. ظاهر این خودرو یک چهره مستحکم و قوی را به نمایش می‌گذارد. پژو ۴۰۵ بعدها با ارائه یک فیس لیفت دیگر که به نام پژو ۴۰۵ SLX ، سعی کرده است ظاهری متفاوت و جوان را به این خودرو بدهد.

خرید فوری خودرو

تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و اضافه شدن پروژکتور به سپر جلویی خودرو از جمله تغییراتی است که ایران‌خودرو بر روی این اتومبیل انجام داده است. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری درباره خصوصیات ظاهری و فنی این خودرو به دست آورید به صفحه فروش فوری پژو ۴۰۵ صفر مراجعه کنید.

طراحی خارجی ساینا

زمانی که تیبا وارد بازار ایران شد، با انتقادات فراوانی در طراحی بدنه رو به رو شد. سایپا با انجام تغییراتی در ظاهر این خودرو سعی کرده است پاسخ مناسبی به منتقدان بدهد. این تغییرات شامل چراغ، سپر، کاپوت و جلو پنجره‌هاست.

خرید فوری ساینا

البته طراحی ساینا خالی از اشکال نیست و ستون‌های ضخیم و نامتناسب دو طرف شیشه باعث شده کمی از جذابیت ظاهر آن کاسته شود.

مقایسه طراحی داخلی پژو ۴۰۵ و ساینا

پژو ۴۰۵ در مدل‌های جدیدتری که به بازار عرضه کرده است، سعی کرده حداقل در طراحی داخلی کمی متفاوت باشد. استفاده از یک داشبورد جدید که جنس آن خشک و سخت است، ظاهر جلوی خودرو را زیباتر کرده است. همچنین روکش صندلی‌ها با استفاده از تریم کرم تغییر پیدا کرده و ظاهری زیباتر به این خودرو بخشیده است .

تحویل فوری پژو 405

ساینا همان‌طور که در طراحی خارجی نمونه پیشرفته‌تر تیبا است، در طراحی داخلی هم از بردار بزرگ‌ترش پیروی می‌کند. داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری ها در ساینا تغییر پیداکرده است. ساینا در دو تریم نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه‌شده است که تریم مشکی آن ظاهر جذاب‌تری دارد. در صفحه فروش فوری سایپا، می‌توانید سایر اتومبیل‌های این خودروساز را مشاهده فرمایید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مقایسه قدرت فنی دو خودرو؛ کفه ترازو به سمت کدام خودرو سنگینی می‌کند؟

پژو ۴۰۵ از موتور TU5 بهره می‌برد که یکی از محبوب‌ترین موتورهای بازار ایران است. این پیشرانهٔ ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و صفر تا صد آن بیش از ۱۳ ثانیه است. ساینا از همان موتوری استفاده می‌کند که پیش‌تر سایپا آن را در تیبا تست کرده بود. ساینا در دو مدل معمولی و اتوماتیک به بازار عرضه شده است. تفاوت ساینا اتوماتیک با معمولی در استفاده از گیربکس اتوماتیک است.

یک موتور ۱٫۵ لیتری ۸ سوپاپ که ۸۰ اسب بخار قدرت دارد. ۱۲ ثانیه طول می‌کشد که این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. یک نکته را باید در این مقایسه در نظر داشت و آن هم وزن بیشتر پژو ۴۰۵ است. ۴۰۵ به دلیل وزن بیشتر و بدنه محکم‌تر در تصادفات مقاوم‌تر از ساینا است. لازم به ذکر است که تفاوت خاصی در قدرت موتور ساینا معمولی و ساینا اتوماتیک دیده نمی‌شود.

خرید فوری خودرو

مقایسه مصرف سوخت؛ ساینا و پژو ۴۰۵ پا به پای هم پیش می‌روند

سایپا به تولید خودروهای کم‌مصرف در ایران مشهور است. مصرف سوخت ساینا ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که نزدیک به خودرو تیبا است. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ ، حدود نیم لیتر بیشتر است. این خودرو ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

استاندارد آلودگی هر دو خودرو یورو ۴ است. حجم باک ساینا ۴۱ لیتر و حجم باک پژو ۷۰ لیتر است. این باک بزرگ پژو ۴۰۵ می‌تواند در سفرهای برون‌شهری و خانوادگی یک نقطه قوت محسوب شود.

ساینا و پژو ۴۰۵ در یک نگاه کلی؛ کدام خودرو را بخرم؟

در پایان و با اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردیم، می‌توانیم قضاوتی بهتر درباره ساینا و پژو ۴۰۵ داشته باشیم. اگر می‌خواهید یک خودرو جادار با بدنه‌ای محکم بخرید، پژو ۴۰۵ خودرو مناسب‌تری از ساینا است. استهلاک این خودرو زیاد نیست و عمر ۳۰ ساله آن در بازار ایران نشان از محبوبیت این پسر قدیمی خانواده ایران‌خودرو دارد.اما اگر می‌خواهید خودرو جمع‌وجور تر با مصرف سوخت کمتر و البته یک ظاهر بسیار جذاب‌تر از پژو ۴۰۵ تهیه کنید، ساینا انتخاب بسیار مناسبی است.

در انتهای مقاله پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید خودرو و انتخاب یک اتومبیل مناسب برای خود، می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. همکاران ما آماده ارائه اطلاعات به شما هستند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. محسن حسینی

    20.01.01

    سلام
    ممنون از مقایسه ای که انجام دادید، فقط یک سوال چطور می تونیم ساینا را از سایت شما بخریم؟ تحویل تون چنده روزه است و قیمت چنده؟ ممنون از کار ویترین به خاطر مطالب خوبش.

    1. کار ویترین

      20.01.01

      سلام دوست عزیز
      برای کسب اطلاعات درباره چگونگی خرید خودرو با کارشناسان ما در بخش فروش و پشتیبانی در ارتباط باشید. از طریق شماره های اعلام شده در سایت می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. موفق باشید.

  2. فربد افشار زاده

    20.01.01

    سلام
    به نظرم 405 یک ماشین قدیمیه که دیگه به درد کسی نمی خوره. نه ظاهرش نه موتورش تغییری نکرده است. سورن توربو هم ظاهر بهتری داره هم در سرعت و قدرت موتور ماشینی به گردش نمی رسه.