فروش اقساطی خودرو مزایا و معایب کوییک دنده ای سایپا چیست؟

مزایا و معایب کوییک دنده ای سایپا

مزایا و معایب کوییک دنده ای سایپا

سایپا کوییک دنده ای سومین محصول ملی در سبد تولیدات شرکت سایپا است. خودرویی که از سال ۱۳۹۶ به خیابان های ایران وارد شد و دارای کیفیت نسبتا مطلوبی است. در ادامه با کارویترین همراه باشید تا در نقدی تخصصی، بررسی دقیقی در مزایا و معایب سایپا کوییک داشته باشیم.

مشخصات کوییک دنده ای سایپا

خودروهای کوئیک از سال ۱۳۹۶ با سه تیپ مختلف دنده ای، اتومات و کوئیک پلاس به عرصه بازار خودروی ایران پا گذاشته اند. خودرو کوئیک دنده ای یکی از محبوب ترین تیپ های آن است. کوئیک دنده ای به عنوان یک خودرو جدید ملی آپشن ها و ویژگی های قابل توجهی را در خود جای داده است. گروه بسیاری از علاقمندان به حوزه خودرو از آن به عنوان یک ماشین لوکس اقتصادی نام می برند و در هنگام فروش آنلاین خودرو آن را انتخاب می کنند.

بررسی نقاط قوت و ضعف در طراحی بدنه کوییک سایپا

نمای ظاهری کوئیک دنده ای سایپا بی شباهت به خودرو ساینا و تیبا نیست به صورتی که بسیاری از افراد در نگاه اول این خودرو را به عنوان تیپ جدیدی از تیبا به جا می آورند. چراغ های جلو و عقب کوئیک دنده ای تقریبا همان چراغ های ساینا است با این تفاوت که در چراغ های کوئیک دنده ای از تریم دودی استفاده شد. مهندسین گروه سایپا در تولید و طراحی بدنه کوییک خلاقیت بیشتری به خرج داده اند. نمای عقبی خودرو الگو گرفته شده از بی ام وی X1 است که در همراهی با چراغ های دو تکه عقب و حجم مناسب سپر، طراحی بسیار متفاوتی در خط تولید سایپا است.

همچنین با استفاده از خطوط و انحناهای تازه ای در طراحی بدنه، تلاش بر ایجاد حس اسپرت بودن در نمای بیرونی بوده که البته این هدف تا حدودی حاصل شده است.

نمایی از ظاهر کوئیک دنده ای سایپا

 بررسی طراحی داخل کوییک دنده ای

طراحی داخلی ماشین کوئیک دنده ای با سایر محصولات سایپا تفاوت چندانی ندارد چرا که نمای داخلی کوئیک بی شباهت به تیبا و ساینا نیست. از ویژگی های مثبت طراحی داخلی کوییک دنده ای می توان به صفحه نمایشگر لمسی آن اشاره کرد که تمامی اعلانات لازم از مصرف سوخت خودرو و اخطار باز بودن کمربند و قفل درب ها به راحتی برای راننده قابل دسترس خواهد بود. سنسور دنده عقب و دوربین نمایشگر عقب اتومبیل، استارت دکمه ای و شیشه بالابرهای آن نیز از جمله ویژگی های مثبت این خودرو در طراحی داخلی به حساب می آید.

نمای داخلی حودرو کوئیک دنده ای سایپا

مشخصات فنی خودرو کوییک دنده ای سایپا

پیشرانه قرارداده شده برروی کوییک همان موتور ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ پراید است، با این تفاوت که از حجم ۱٫۳ لیتر به حجم ۱٫۵ لیتر ارتقا یافته و اصلاح شده است ( موتور m15 ). با این اصلاح قدرت موتور به ۸۷ اسب بخار رسیده است و با توجه به گشتاور ۱۲۸ نیوتن بر متری آن با خودرویی کم شتاب و حتی کند روبرو هستیم.

با توجه به اینکه موتور قرار داده شده برروی خودرو همان پیشرانه ۴ سیلندر قدیمی سایپا است، نباید انتظار زیادی از قدرت و توانایی کوییک داشته باشید. البته با توجه به کم مصرف بودن و استاندارد آلایندگی یورو ۴، کوییک خودرویی سبز به حساب می آید. البته به این نکته هم دقت داشته باشید که کوییک در مقایسه با رقبای مشابهی مانند کیا پیکانتو، که دارای موتوری ۱٫۲ لیتری است، مصرف بسیار بالایی دارد. در نسخه اتوماتیک سایپا کوییک به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیازمند ۷٫۲ لیتر سوخت هستید. در صورتی که کیا پیکانتو تنها با مصرف ۵٫۵ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر، قدرتی برابر با کوییک تولید می کند!

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از خرید یک خودرو باید بدانیم، اطلاع از مصرف سوخت خودرو است. مصرف سوخت کوئیک دنده ای به نسبت پایین است چرا که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف می کند و ظرفیت باک بنزین آن ۴۰ لیتر است. شما می توانید برای اطلاع یافتن از جزئیات دقیق تر مقاله مشخصات کوئیک دنده ای را مطالعه فرمائید.

امنیت خودرو کوئیک دنده ای

خودرو کوئیک دنده ای سایپا به نسبت پراید و ساینا از امنیت بالاتری برخوردار است چرا که این خودرو با در نظر گرفتن کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به عنوان پیش پا افتاده ترین امکانات امنیتی و همچنین برخورداری از ترمز ABS (ترمز ضد قفل) و ترمز EBD (ترمز گیر اضطراری) این امکان را برای رانندگان فراهم کرده تا در صوررت از دست رفتن کنترل ماشین بتوانند حداکثر نیروی ترمز را برای توقف اتومبیل اعمال کنند.

کوئیک دنده ای با ایجاد سیستم اعلام TMPS در صورت کم باد بودن باد لاستیک های خودرو در کنار صفحه نمایشگر اطلاعات به راننده هشدار می دهد تا هر چه سریعتر برای تنظیم باد خودرو اقدامات لازم را انجام دهد. یکی دیگر از ویژگی های کوئیک دنده ای سیستم صوتی اعلام باز بودن کمربندهاست که موجب می شود سرنشینان خودرو بدون بستن کمربند سفر خود را آغاز نکنند.

امنیت خودرو کوییک دنده ای برای مسافران

معایب کوییک دنده ای فول پلاس

یکی از مهم ترین معایب کوئیک دنده ای وزن پایین این خودرو است. جالب است بدانید که این اتومبیل تنها ۱۰۶۴ کیلوگرم وزن دارد. این مسئله از جهتی موحب آن شده تا در هنگام حرکت هیچگونه چسبندگی به آسفالت نداشته باشد اما در هنگام بارش برف و باران موجب مشکلات عدیده خواهد شد.

یکی دیگر از مهم ترین معایبی که کوئیک دنده ای دارد، اتمام زودتر از موعد صفحه کلاج است به صورتی که در حالت معمولی صفحه کلاج اتومبیل بایستی در کیلومتر ۴۰ یا ۵۰ هزار تعویض شود اما بسیار دیده شده که در خودرو کوئیک، صفحه کلاج در کیلومتر ۳۰ به اتمام می رسد.

معایب کوئیک دنده ای چیست؟

آیا ماشین کوییک دنده ای یک خودرو اقتصادی است؟

اگر بخواهیم خودرو کوئیک دنده ای سایپا را از نظر قیمت با خودرو هایی مانند تیبا و ساینا مقایسه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که این خودرو قابلیت های بیشتری دارد و قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر اتومبیل های مدل بالا بسیار پایین تر است. شما می توانید برای اطلاع از شرایط فروش نقدی ایران خودرو و تحویل فوری این اتومبیل، درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.

نظر کاربران در مورد کوییک دنده ای سایپا چیست؟

بیشتر کاربرانی که این خودرو را خریداری کرده اند از سایپا کوئیک دنده ای به عنوان یک خودرو ارزان قیمت نام می برند. از نظر مردم این خودرو توانسته جایگزین مناسب تری برای پراید باشد و از نظر کیفیت با از تیبا و ساینا پیشی بگیرد. خودرو کوئیک دنده ای به عنوان یک خودرو مناسب برای سفرهای داخل شهری معروف است چرا که کاربران معتقدند این خودرو برای مسیرهای جاده ای و طولانی چندان مناسب نیست.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 8

*
*

  1. مهدی صادقی

    19.11.25

    کوییک دنده ای خیلی خودرو اقتصادی نیست. اگر بخواهیم خودرو ارزان قیمت تری بخریم چه چیزی و به ما پیشنهاد می دید؟

    1. کار ویترین

      19.11.25

      با سلام
      کاربر گرامی شما می توانید با صرف هزینه ای کمتر دو خودرو ساینا و یا تیبا را انتخاب کنید. البته شما می توانید با شماره تماس 02191070014 ارتباط بگیرید و از شرایط فروش نقدی این دو خودرو اطلاع لازم پیدا کنید.

    2. کار ویترین

      19.12.17

      سلام مهدی عزیز
      برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر خودروهای سایپا می توانید به صفحه فروش نقدی سایپا مراجعه کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی هم شما را راهنمایی می کنند تا انتخاب به صرفه و مفیدی داشته باشید.

  2. سمانه اکبری

    19.11.25

    با سلام
    ما می خوایم خودرو بخریم ولی بین انتخاب خودرو کوییک دنده ای و سمند دو به شک هستیم به نظر شما کدوم خودرو برای استفاده شهری بهتره؟

    1. کار ویترین

      19.11.25

      با سلام
      هر دو خوردو کوییک دنده ای و سمند در یک سطح کیفی از ایمنی قرار دارند. مصرف سوخت سمند به نسبت بالاست و خودرو کم مصرفی به حساب نمی اد. اگر مصرف سوخت خودرو برای شما اهیمت زیادی دارد پیشنهاد می کنم کوییک دنده ای را انتخاب کنید در غیر اینصورت هر دو خودرو انتخاب مناسبی هستند.

    2. کار ویترین

      19.12.17

      سلام دوست گرامی
      هر دو خودرو جزء خودروهای خوب داخلی هستند. پیشنهاد می کنیم حتما با کارشناسان فروش و پشتیبانی ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط شما بهترین راه حل را ارائه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دو خودرو به صفحه شرایط فروش سایپا دنده ای کوییک و شرایط فروش سمند مراجعه کنید. اطلاعات این دو صفحه می تواند در انتخاب خودرو به شما کمک شایانی بکند.

  3. احسان

    19.12.25

    سلام خسته نباشید من میخواستم ماشین کوییک بگیرم الان نمیدونم کوییک دنده‌ای بهتر یا اتومات عملکرد کدوم بهتر؟

    1. کار ویترین

      20.01.06

      سلام دوست گرامی
      همان طور که در مقاله هم توضیح داده ایم کوییک اتوماتیک امکانات بیشتری را به نسبت کوییک معمولی به شما می دهد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های اعلامی در سایت تماس حاصل فرمایید.
      از اینکه مقاله مزایا و معایب کوییک دنده ای مورد توجه شما قرار گرفته است، بسیار خرسندیم. موفق باشید.