فروش اقساطی خودرو 15 کاری که برای مراقبت از خودرو باید انجام دهید - کار ویترین

۱۵ کاری که برای مراقبت از خودرو باید انجام دهید

۱۵ کاری که برای مراقبت از خودرو باید انجام دهید

خودروی مدرن دیگر یک وسیله نقلیه لاکچری و تنها مختص ثروتمندان جامعه نیست و این روزها، بسیاری از خانواده‌های حتی با درآمد اندک هم در سراسر دنیا می‌توانند خودرو بخرند. این روزها در بیشتر نقاط جهان تقریباً همه خانواده‌ها یا برخی اشخاص حداقل یک خودرو دارند. برای بسیاری از افراد، خودرو به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده است. در برخی کشورهای جهان مانند آمریکا حتی برخی بی خیال خانه‌های خود شده و با خرید انواع مدل‌های RV یا کاروان، داخل خودروی خود زندگی می‌کنند. برای برخی افراد خودروها بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کارشان است و بدون آن‌ها، کسب و کارشان نیز معنایی نخواهد داشت.

دانستنیهای نگهداری خودرو

برای دیگران، خودرو به معنی وسیله‌ای برای گشت و گذار و دیدن نقاط مختلف کشورشان می‌باشد. دلیل آن هر چه باشد، خودروها آمده‌اند که بمانند و بدون شک، بخشی از نقشه راه توسعه و پیشرفت نسل بشر هستند. به همین دلیل است که مراقبت از خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد. ما در این مطلب به صورت مفصل و دقیق به معرفی کارهایی خواهیم پرداخت که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها، به بهترین شکل ممکن از خودروی خود مراقبت کنید، نخست بیایید ببینیم چرا مراقبت از خودرو اهمیت بالایی دارد.

اهمیت مراقب از خودرو به شیوه صحیح

همان طور که قبلاً گفتیم، دلایل بسیاری وجود دارند که چرا باید به خوبی از خودروی خود مراقبت و نگهداری کنید. در ادامه چند دلیل برای این که چرا انجام این کار اهمیت فوق العاده زیادی دارد را با هم بررسی می‌کنیم.

  • ایمنی خودرو را بهبود می‌بخشد

همان طور که می دانید، مراقبت از خودرو و نگهداری خوب آن سبب می‌شود تا راندمان خودروی شما افزایش پیدا کند. مهم‌تر از آن، با مراقبت خوب شما اطمینان حاصل می‌کنید که همه اجزا و بخش‌های خودرو به خوبی و در بهترین شکل خود کار می‌کنند. این موضوع نهایتاً سبب افزایش ایمنی خودرو هنگام رانندگی می‌شود. روزانه در سراسر جهان هزاران نفر فقط به دلیل وجود مشکل در سیستم ترمز، تایرهای کهنه و تسمه‌های مستعمل روی خودروها در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. مراقبت‌های ساده از خودرو، گرچه به صورت مستقیم قادر به پیشگیری از تصادفات نیستند، ولی با بهبود ایمنی خودرو به هنگام رانندگی در جاده کمک زیادی می‌توانند به شما بکنند.

ترفند های نگهداری از خودرو
  • مراقبت از خودرو عملکرد فنی آن را بهبود می‌بخشد

برخی از قطعات خاص خودرو در مقایسه با دیگر قطعات به طور طبیعی استهلاک بیشتری دارند. با انجام مراقبت‌های دوره‌ای، می‌توانیم عملکرد بهینه این قطعات را تضمین کنیم، اتفاقی که قطعاً به نوبه خود می‌تواند سبب بهبود پرفورمنس و عملکرد فنی خودرو شود. به عبارت دیگر، با مراقبت خوب از این قطعات، در مواقعی که به عملکرد صحیح فنی خودرو نیاز جدی داریم با اطمینان خاطر بیشتری رانندگی خواهیم کرد.

  • مراقبت از خودرو هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد

به طور میانگین هزینه نگهداری یک خودرو چقدر است؟ هزینه واقعی نگهداری و مراقبت از خودرو بسته به نوع آن، شیوه و عادات رانندگی و همچنین بسیاری معیارهای دیگر می‌تواند متفاوت باشد. برای این که بتوانید ایده خوبی در این مورد داشته باشید، می‌توان خودروی دنا را مثال زد. طبق گزارشی که شهریور سال ۹۷ منتشر شده بود، به طور میانگین رانندگی با خودروی دنا سالانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه برای مالکش داشت. این برآورد هزینه‌های سالانه در شرایطی عادی است که خودروی شما نیاز به تعمیر اساسی ندارد. تصور کنید موتور خودروی دنای شما سوخته و هزینه‌ای چند میلیون تومانی برای شما تراشیده است. با مراقبت از خودرو به شیوه صحیح و انجام سرویس‌های دوره‌ای در زمان‌های مناسب در بیشتر مواقع قادر خواهید بود تا از شر چنین تعمیرات بسیار گران قیمتی در امان بمانید.

  • ارزش فروش بالاتر با رعایت اصول مراقبت از خودرو

خودرویی که به خوبی از آن مراقبت شده و سرویس‌های دوره‌ای‌اش سر وقت انجام شده باشد، به هنگام فروش در بازار دست دوم‌ها قطعاً قیمت بالاتری در مقایسه با خودروهای کارکرده دیگر خواهد داشت. این روزها با وجود شرکت‌های زیادی که خدمات بررسی خودرو قبل از خرید را انجام می‌دهند، سالم و تمیز بودن خودروها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. همچنین با رشد روزافزون اینترنت، امروزه همه با گوشی موبایل خود به منابع بزرگی از اطلاعات در مورد خودروها دسترسی دارند و به راحتی می‌توانند تفاوت‌های بین یک خودروی خوب و بد را از هم تشخیص بدهند. در صورتی که اصول مراقبت از خودرو را رعایت کرده باشید و سوابق سرویس‌های دوره‌ای منظم و مرتب آن را داشته باشید، بدون شک افراد بیشتری تمایل به خرید خودروی شما خواهند داشت.

نگهداری از موتور خودرو
  • حفاظت از محیط زیست

خودروی شما سوخت فسیلی مصرف می‌کند، ولی این بدنی معنی نیست که شما نمی‌توانید با انجام برخی کارها به داشتن محیط زیستی تمیزتر کمک نکنید. با اطمینان حاصل کردن از این که روغن داخل موتور سوخته نیست، این که همه سیستم‌های خودرو به خوبی کار می‌کنند، این که هیچ نوع نشتی در خودرویتان وجود ندارد و این که مبدل کاتالیزوری خودرو به خوبی کار می‌کند قطعاً می‌توانید به حفظ محیط زیست کمک زیادی بکنید. خودروهای احتراق داخلی شاید به اندازه مدل‌های هیبریدی یا الکتریکی دوستدار محیط زیست نباشند، ولی همان طور که گفتیم یک خودروی سالم و سر حال که سرویس‌هایش به طور مرتب انجام شده قطعاً آلاینده‌های کم‌تری نیز وارد جو خواهد کرد.

  • کاهش خرابی‌های ناگهانی

تقریباً همه ما حداقل یک بار در زندگی خود تجربه پنچر شدن یکی از تایرها یا داغ کردن موتور درست وسط جاده را داشته‌ایم، اتفاقاتی که ما را مجبور به توقف و رفع مشکل کرده است. در بسیاری مواقع، ما چاره‌ای جز تماس گرفتن با امداد خودرو نداریم. نکته‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که با مراقبت دوره‌ای خوب از خودرو می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی در طول سفرهای جاده‌ای تا میزان زیادی پیشگیری کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با ۱۵ کاری که برای مراقبت از خودروی خود باید انجام دهید آشنا کنیم.

۱ – فیلتر هوای خودرو را بررسی کنید

بسیاری از مشکلات فنی خودروها از فیلترهای هوای معیوب نصب شده روی خودروها نشات می‌گیرد. فیلتر هوا یکی از قطعات مصرفی مهم روی خودروهاست که در اثر استفاده زیاد خراب می‌شوند. بهتر است هر ساله یا هر ۱۵ هزار کیلومتر یک بار فیلتر هوای خودروی خود را تعویض کنید.

تعویض فیلتر هوا کار بسیار راحتی بوده و حتی خودتان نیز می‌توانید آن را انجام بدهید. بدون شک با تعویض فیلتر هوا توسط خودتان در هزینه‌ها نیز صرفه جویی خواهید کرد. برای تعویض فیلتر هوا چه کارهایی باید انجام دهید؟

نخست محل فیلتر هوا را بعد از باز کردن کاپوت باید بیابید. در بیشتر مدل‌ها، این فیلتر داخل یک جعبه مستطیلی مشکی رنگ قرار گرفته و گیره‌هایی فلزی روی خود دارد. با باز کردن کاپوت خودرو، خیلی راحت می‌توانید این جعبه را ببینید. اگر جعبه را مشاهده نکردید، برای پیدا کردن محل نصب فیلتر هوا به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

مراقبت از خودرو

بعد از پیدا کردن، جعبه را باز کرده و وضعیت فیلتر هوای داخل آن را بررسی نمایید. قبل از جدا کردن جهت قرارگیری آن را به خاطر بسپارید. بعد از این کار، می‌توانید فیلتر را از محل خود خارج کنید. بعد از جدا کردن فیلتر، به همان شیوه قبل فیلتر جدید را داخل جعبه قرار دهید. اکنون می‌توانید در جعبه را با کمک گیره‌های فلزی ببندید. به همین سادگی توانستید فیلتر هوای خودروی خود را تعویض کنید.

شما همچنین با استفاده از کمپرس باد فیلتر خودروی خود را تمیز کنید. این کار را معمولاً تعویض روغنی‌ها نیز برای شما انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر فیلتر هوا را بیشتر کند.

۲ – بررسی دوره‌ای روغن‌ها، مایعات و فشار تایر را فراموش نکنید

این یکی از مهم‌ترین موارد در مراقبت از خودرو بوده و به تأخیر انداختن آن، قطعاً می‌تواند هزینه‌های زیادی روی دست شما باقی بگذارد. وظیفه‌ای که روغن‌ها، مایعات و همچنین باد تایرها بر عهده دارند در سلامت و همچنین ایمنی آن اهمیت بالایی دارد و به هیچ وجه نباید انجام آن‌ها را فراموش کنید. همیشه به این مورد بیشتر از همه توجه کنید. کل پروسه چک کردن مایعات، روغن‌ها و فشار باد تایرها فقط حدوداً ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد.

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که بعد از سرد شدن موتور، کاپوت را باز کرده و گیج روغن موتور را خارج کنید. روی گیج را تمیز کرده و دوباره آن را داخل موتور بزنید. اکنون، بعد از خارج کردن دوباره به راحتی می‌توانید میزان روغن داخل موتور و همچنین وضعیت آن را بررسی نمایید. با این کار، به راحتی می‌توانید بفهمید چه هنگام زمان تعویض روغن فرا رسیده است.

نکات نگهداری از خودرو

بعد از آن، مایع هیدرولیک را نیز بررسی کرده و با نگاهی به تسمه‌ها و شلنگ‌ها، از سالم بودن همه موارد اطمینان حاصل کنید. بعد از روشن کردن و گرم شدن خودرو می‌توانید روغن گیربکس را نیز بررسی کنید.

برای تایرها، با استفاده از گیج‌های مخصوص می‌توانید فشار باد تایرها را بررسی کنید. میزان باد مناسب بسته به نوع خودرو و فصلی که در آن قرار دارید متفاوت است، برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید به دفترچه راهنمای خودرو یا برچسب نصب شده روی ستون وسط خودرو مراجعه نمایید.

۳ – باتری خودرو را بررسی کنید

برای همه ما پیش آمده که درست زمانی که بیش از همیشه به خودرو نیاز داریم، باتری خالی کرده و دست ما را در پوست گردو گذاشته است. بسیاری از راننده‌ها شرایط سختی را تجربه کرده‌اند که با خالی شدن باتری، با خودرویی خاموش و بدون چراغ در میانه جاده‌ای تاریک وسط شب گیر افتاده‌اند. هیچ کسی دوست ندارد چنین شرایطی را تجربه کند.

برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی، هیچ وقت چراغ چک باتری را دست کم نگرفته و به صورت دوره‌ای و منظم باتری خودروی خود را بررسی کنید. به هنگام بررسی باتری چشمتان دنبال نشتی یا هرگونه رسوبات روی آن باشد. برای پاک کردن رسوبات باتری می‌توانید از برس های فلزی استفاده کنید.

۴ – شمع‌های خودرو را بررسی کنید

اگر اخیراً احساس کرده‌اید که موتور خودرویتان به درستی و به صورت بهینه کار نمی‌کند، یکی از دلایل اصلی مشکل می‌تواند شمع‌ها باشد. اگر به صورت دوره‌ای و منظم شمع‌ها را بررسی نکنید، احتمال خراب شدن آن‌ها بسیار بالاتر می‌رود. حتماً در فواصل زمانی معین آن‌ها بررسی و در صورت لزوم، تعویض کنید. شمع‌ها معمولاً بین ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر عمر می‌کنند، برای اطلاع از عدد دقیق می‌توانید به دفترچه راهنمایی خودرو مراجعه نمایید.

10 نکته مهم نگهداری از خودرو

۵ – تایرهای عقب و جلو را تعویض کنید

این روش یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خوردگی تایرها و افزایش طول عمر آن‌هاست و برای انجام آن، می‌تواند هر از چند وقت یک بار تایرهای جلو و عقب را با هم تعویض کنید. تمام تایرهای روی یک خودرو به صورت یکسان و همزمان خورده نمی‌شوند. بنابراین با تعویض تایرهای عقب با جلو، می‌توانید تعادل خوبی روی خوردگی تایرها برقرار کرده و طول عمر آن‌ها را افزایش دهید.

همچنین همیشه اطمینان حاصل کنید که رینگ‌های خودروی شما همیشه بالانس شده‌اند. در غیر این صورت، علاوه بر کاهش طول عمر تایرها، احتمال از دست رفتن کنترل خودرو و همچنین تصادف نیز بیشتر می‌شود.

۶ – تمیز کردن شیشه جلو و تعویض تیغه برف پاک کن

تمیز کردن یک شیشه جلوی بسیار کثیف علاوه بر سخت کردن خود تمیزکاری، می‌تواند سبب افزایش ریسک تصادف برای شما شود. این که یک راننده بتواند تصویری بسیار واضح از جاده داشته باشد اهمیت بسیار بالایی برای ایمنی رانندگی دارد. اگر کثیفی‌های روی شیشه جلو را به صورت مرتب تمیز نکنید، این کار نهایتاً می‌تواند سبب کاهش کیفیت شیشه جلوی خودروی هم بشود.

تعویض و نگهداری از شیشه خودرو

اگر فصل بارش‌ها در حال نزدیک شدن است حتماً تیغه‌های برف پاک کن‌ها را چک کرده و در صورت لزوم، آن‌ها را تعویض کنید. استفاده از تیغه‌های برف پاک کن خراب می‌توانند سبب افتادن خط و خش روی شیشه جلو شود، اتفاقی که شما را مجبور به تعویض شیشه جلوی گران قیمت خودرویتان خواهد کرد.

۷ – تسمه‌های خودرو را بررسی کنید

به دقت تسمه‌های خودروی خود را باید بررسی کرده و در صورتی که احساس کنید تسمه‌ای مستعمل شده است، آن را تعویض کنید. تسمه‌ها در صورت پاره شدن می‌توانند آسیب‌های زیادی به قطعات دیگر وارد کنند. اتفاقی که قطعاً هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. کارشناسان توصیه می‌کنند تسمه‌های خودرو را باید هر ۶۰ هزار کیلومتر بررسی کرد، ولی توصیه ما به شما این است که برای این کار حتماً به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه نمایید.

۸ – بررسی سیستم خنک کننده موتور

شلنگ‌هایی که مایع خنک کننده را از رادیاتور به بلوک موتور منتقل می‌کنند به دلیل حمل مایعات تحت فشار بسیار آسیب پذیر هستند و در صورتی که فشار از حدی بیشتر شود، می‌توانند پاره شوند. همچنین، این شلنگ‌ها به دلیل حمل مایعات بسیار داغ به محفظه سرنشین باز بسیار آسیب پذیر می‌باشند.

چکاپ سیستم خنک کننده خودرو

توصیه ما به شما این است که به صورت منظم و دوره‌ای، تمام شلنگ‌های سیستم خنک کننده موتور را بررسی کنید. در غیر این صورت، بدون شک هزینه‌هایی که برای تعمیر مشکلات ناشی از ایرادات سیستم خنک کننده باید پرداخت کنید بسیار زیاد خواهند بود. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از بروز مشکلات جدی و اساسی، نسبت به رفع ایرادات جزئی موجود در سیستم خنک کننده اقدام نمایید.

۹ – ترمزها را بررسی کنید

در بسیاری از فیلم‌های اکشن همگی صحنه‌هایی را دیده‌ایم که ترمزهای یک خودرو بریده و بالطبع، یک تصادف شدید و وحشتناک اتفاق افتاده است. توصیه ما به شما این است که با رسیدگی مناسب و به موقع به سیستم ترمز خودرو، از تجربه کردن چنین اتفاقاتی شدیداً پرهیز کنید. اگر سیستم ترمز خودروی شما کارآمد باشد، قطعاً خودرویی بسیار سلامت نیز خواهید داشت.

داشتن سیستم ترمز خوب همچنین سبب افزایش ایمنی خودرو و همچنین اطمینان خاطر شما و سرنشین‌ها هنگام رانندگی می‌شود. بررسی سیستم ترمز و رفع ایرادها و تعویض قطعات مورد نیاز آن به سادگی تعویض روغن موتور است.

به سادگی و با بررسی میزان روغن موتور می‌توانید از وجود مشکلات در سیستم ترمز آگاه شوید. اگر رنگ روغن ترمز تیره‌تر شده زمان تعویض آن فرا رسیده است. سیاه شدن رنگ روغن ترمز بدین معنی است که داخل آن پر از ذرات و آشغال‌های فلزی و پلاستیکی شده و باید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را عوض کنید.

برای افزایش طول عمر و دوام سیستم ترمز، هر دو سال یک بار توصیه می‌شود روغن ترمز را تعویض کنید. همچنین اگر سن خودروی شما بیشتر از هفت سال است، توصیه می‌کنیم شلنگ‌های لاستیکی سیستم ترمز را تعویض نمایید.

چگونه از خودرو مراقبت کنیم؟

۱۰ – چادر خودرو فراموش نشود

این مورد شاید کمی بیش از حد ساده و ابتدایی به نظر برسد، ولی بدون شک تأثیر بسیار زیادی روی مراقب خوب از خودروی شما دارد. تابش مستقیم نور آفتاب روی بدنه و کابین خودرو می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی به خودروی شما وارد کند.

با مراقب خوب و استفاده از چادر، قطعاً ظاهر خودروی شما تا سال‌ها بسیار خوب باقی خواهد ماند. از این رو، توصیه می‌کنیم اگر پارکینگ مسقف ندارید، حتماً از چادر استفاده کنید.

۱۱ – بهتر رانندگی کنید

شیوه رانندگی شما بدون شک تأثیر زیادی روی خودرو دارد. اگر همیشه رانندگی پرسرعتی و بی ملاحظه با خودروی خود داشته باشید، استهلاک آن افزایش خواهد یافت و شانس آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف آن نیز بیشتر خواهد شد. با رانندگی ایمن و هوشمندانه، شما نه تنها استهلاک خودروی خود را پایین می‌آورید، بلکه در مصرف سوخت نیز می‌توانید صرفه جویی کنید.

تاثیر رانندگی در عمر خودرو

اگر عادت دارید تا تیک آف های سریع و ترمزگیری های ناگهانی داشته باشید، با این کار شانس آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف خودرو را بیشتر می‌کنید. همیشه در محدوده سرعت مجاز رانندگی کنید و از توقف‌های ناگهانی پرهیز نمایید، همچنین توصیه می‌شود هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید. این کار امکان حواس پرتی شما را بیشتر می‌کند و شانس تصادف بالا خواهد رفت.

۱۲ – تمیز نگه داشتن موتور را فراموش نکنید

در بخش‌های قبل به مراقبت از خودرو و قطعات داخلی موتور پرداخته‌ایم، ولی تمیز نگه داشتن ظاهری موتور نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. وجود برخی آت و آشغال‌ها در یک جای نامناسب موتور می‌تواند در صورت عدم رسیدگی آسیب‌های گران قیمتی به آن وارد کند. برای انجام این کار نیازی به باز کردن موتور هم نیست، فقط کافی است هر موقع کاپوت خودرو را باز می‌کنید با دقت بخش‌های مختلف آن را بازرسی چشمی کنید.

در بازار نیز تمیزکننده‌های ویژه‌ای برای موتور وجود دارند که استفاده از آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. با کمک آن، علاوه بر آشغال‌ها امکان تمیز کردن روغن‌های روی بلوک موتور و سرسیلندر نیز وجود خواهد داشت. برای تمیزکاری موتور از اجسام سخت مانند برس های فلزی استفاده نکنید. در غیر این صورت شانس آسیب رسانی به قطعات موتور افزایش می‌یابد.

۱۳ – جعبه ابزارتان را همیشه همراه داشته باشید

برای این که به خوبی بتوانید از خودروی خود مراقبت کنید و همیشه آمادگی مقابله با مشکلات مختلف را داشته باشید، قطعاً به ابزارهایی خاص نیاز پیدا خواهید کرد. با کمک برخی ابزارهای ساده شما می‌توانید بعضی تعمیرات ساده و جزئی را که در صورت عقب افتادن می‌تواند آسیب زیادی به خودرو وارد می‌کند را خودتان انجام بدهید. پیشنهاد می‌کنیم به هنگام رانندگی اگر متوجه مشکلی شدید به دقت آن را بررسی کرده و در صورت امکان، خودتان نسبت به رفعش اقدام نمایید.

جعبه ابزار خودرو

اگر مشکل جدی است و خودتان توان رفع مشکل را ندارید، حتماً به مکانیک مراجعه کنید. در بازار جعبه ابزارهای آماده‌ای وجود دارد که ابزارهای اصلی که داخل یک خودرو باید موجود باشند را داخل خود دارند. حتماً یکی از این جعبه ابزارها داخل صندوق عقب خودروی خود داشته باشید. یکی دیگر از مواردی که حتماً باید داخل خودروی خود داشته باشید کابل باتری است که در صورت خالی شدن باتری می‌تواند بسیار به دردتان بخورد.

۱۴ – از چراغ‌های خودرو محافظت کنید

از آن جایی که چراغ‌های جلوی خودروی شما به هنگام رانندگی شبانه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند، همیشه باید توجه خاصی به آن‌ها بکنید. رانندگی شبانه بدون داشتن چراغ‌های جلوی سالم می‌تواند کاری بسیار خطرناک و مخاطره آمیز باشد. در صورت وجود مشکل در چراغ‌ها حتماً در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

بسیاری از راننده‌ها همچنین خاموش کردن چراغ‌های خودرو را گاهی اوقات فراموش می‌کنند. این کار می‌تواند موجب خالی شدن باتری خودرو و همچنین آسیب رسیدن به موتور شود. همیشه به بهترین شکل ممکن از چراغ‌ها محافظت کرده و حواستان به آن‌ها باشد.

تعویض چراغ جلو خودرو

۱۵ – محافظت از کابین خودرو

ما هنگام رانندگی همه زمان خود را داخل کابین خودرو صرف می‌کنیم و یک کابین کهنه و معیوب قطعاً می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای همه ایجاد کند. معمولاً در خودروهای قدیمی خط و خش‌های زیادی روی شیشه‌ها و همچنین داشبورد می‌توان یافت.

بهترین کار برای محافظت از کابین خودرو این است که هربار قبل از خارج شدن از آن، یک تمیزکاری سریع انجام بدهیم. همیشه یک اسپری تمیز کننده داشبورد داخل خودرو داشته باشید و به کمک آن و یک دستمال پارچه‌ای، سطوح کابین را تمیز کنید.

در دنیای امروز ما داخل خودروهای خود زندگی می‌کنیم. از این رو مراقبت از خودرو به شیوه صحیح و خوب آن اهمیت فوق العاده زیادی دارد. اگر خودروی شما سالم باشد و به خوبی از آن نگهداری کرده باشید، سفرهای جاده‌ای می‌تواند یکی از لذت بخش ترین کارهایی باشد که می‌توانید با خودروی خود انجام بدهید.

سرویس و نگهداری خودرو فقط بررسی کردن چراغ‌ها و آب و روغن خودرو نیست و همان طور که دیدید، در ۱۵ بخش مختلف جنبه‌های متفاوت آن را به شما توضیح دادیم. همیشه نباید به محض یافتن کوچک‌ترین مشکلی به مکانیک مراجعه کنید و کارهای بسیاری هستند که می‌توانید به راحتی داخل گاراژ خود آن‌ها را انجام بدهید. با رعایت و انجام این ۱۵ مورد، بدون شک همیشه خودرویی سالم و سرحال خواهید داشت که شما را به هیچ وجه اذیت نخواهد کرد.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. حسین محمودی

    19.12.17

    سلام
    به عنوان کسی که یکم مکانیک بلده، واقعا مراقبت کردن از خودرو خیلی می تونه سلامتی خودرو را افزایش بده. ممنون از اینکه اطلاعات خودتان را به اشتراک گذاشتید.

    1. کار ویترین

      19.12.17

      سلام حسین عزیز
      همان طور که شما هم اشاره کردید، چک آپ مداوم خودرو در افزایش طول عمر آن نقش موثری دارد،خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته است.

  2. علی خورشیدی

    19.12.17

    سلام
    رانندگی بد یکی از چیزهایی است که حسابی به پراید من آسیب زده. راستش ماشینم چند وقت دست یکی از دوستام بود و حسابی داغون شده. ممنون از مقاله خوبتون.

    1. کار ویترین

      19.12.17

      سلام علی عزیز
      بابت تجربه ی بدی که داشتید، متاسفیم. همان طور که در مقاله هم اشاره کردیم، رانندگی درست می تواند عمرخود را افزایش دهد. خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته است.