فروش اقساطی خودرو بررسی معایب کوییک دنده ای، چرا کوئیک دنده ای نخریم؟

معایب کوییک دنده ای

معایب کوییک دنده ای

از اواخر سال ۱۳۹۵ گروه خودرو سازی سایپا با طراحی و عرضه اتومبیلی به نام کوییک، که به ادعای خودش ارزان ترین خودروی اتوماتیک ایرانی است، بازار خرید و فروش خودرو را تحت تاثیر خود قرار داده است. این خودروی ملی یکی از اتومبیل های کراس کامپکت سایپا به حساب می آید که با قیمتی ارزان تر از سایر خودروهای اتومات، در سه تیپ کوئیک پلاس، کوئیک اتومات و کوییک دنده ای به بازار عرضه و تقاضای خودرو وارد شده است و توانسته بین علاقمندان صنعت خودرو محبوبیت بالایی پیدا کند. بسیاری از کارشناسان خودرو، کوئیک را خودروی مناسبی برای رانندگی به حساب نمی آورند و حتی قیمت آن را به نسبت امکانات و آپشن هایی که دارد بالا می دانند. اگر شما هم دوست دارید در مورد معایب این خودروی جذاب که چندی است بازار رقابتی خودرو را به دست گرفته اطلاع لازم پیدا کنید، در ادامه با کارویترین همراه ما باشید تا به بررسی جزئی و دقیق ضعف های موجود در این خودرو بپردازیم.

طراحی بدنه و طراحی داخلی خالی از خلاقیت کوییک دنده ای

یکی از مهم ترین ضعف های سایپا کوییک دنده ای، طراحی بدنه و طراحی داخلی خالی از خلاقیت آن است. بسیاری از منتقدین حوزه خودرو بر این باور هستند که این خودرو نمونه ارتقا یافته دو خودرو ساینا و تیبا است و به همین دلیل در طراحی ظاهری و داخلی آن از هیچ عنصر جذاب و تازه ای استفاده نشده است. نمای ظاهری جلوی این خودرو بیننده را به یاد جلوبندی های خودرو ساینا می اندازد در صورتی که با مشاهده طراحی عقب خودرو به یاد بی ام و x1 خواهیم افتاد.

طراحی داخلی خودرو با استفاده از کنسول داشبوردی که یاد آور محصولات قبلی شرکت سایپا است چهره جدیدی را ارائه نمی دهد. بدنه ضعیف و کم قدرت کوییک، در مقابل برخورد با اجسام سنگین و یا تصادف های خطرناک قدرت بالایی ندارد و به همین دلیل این خودرو در دسته ماشین های ناامن به حساب می آید. در نظر داشته باشید که کیفیت پایین و وزن پایین این خودرو خطر تصادفات و همچنین چپ شدن اتومبیل را بیشتر می کند.

در حالت کلی اگر بخواهیم بدون سخت گیری به ویژگی های ظاهری این خودرو نگاه کنیم، کوییک خودرویی است که به عنوان اولین محصول ملی ارزان قیمت کراس کامپکت ظاهری قابل قبول دارد.

فروش فوری کوییک فول پلاس سایپا

اتمام زودتر از موعد صفحه کلاج، مهم ترین ایراد کوییک دنده ای

یکی از مهم ترین و شایع ترین معایبی که هر ۳ تیپ کوییک دنده ای دارند، اتمام زودتر از موعد صفحه کلاج است که تنها دلیل آن استفاده از قطعات بی کیفیت و ارزان قیمت است. برای تعویض صفحه کلاج در حالت عادی بایستی پس از ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد آن را تعویض کرد در صورتیکه در خودرو کوییک، زمان تعویض صفحه کلاج زیر ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد است.

مشکل اتمام زودتر از موعد صفحه کلاج در سایر محصولات سایپا از جمله تیبا و ساینا هم دیده می شود با این حال، این مسئله در محصول جدید سایپا یعنی کوییک، هنوز هم مشکل ساز است. به همین منظور شما می توانید با هزینه ای کمتر برای فروش فوری تیبا ۲ اقدام کنید و خودرویی ارزان قیمت تر را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

فروش نقدی کوییک دنده ای فول پلاس

درز صدای موتور به کابین داخلی خودرو

از شایع ترین معایبی که رانندگان و سرنشینان خودروهای کوییک به آن اعتراض دارند،  درز صدای موتور به داخل کابین داخلی خودرو است. به این صورت که در هنگام حرکت اتومبیل تماما صدای موتور خودرو در زمان رسیدن به دور موتور ۴۵۰۰ به صورت آزار دهنده ای سرنشینان را کلافه می کند.

یکی دیگر از صداهای آزار دهنده ای که سرنشینان از شنیدن آن احساس خوبی ندارند، صدای آزار دهنده کولر و سیستم گرم کننده داخل اتومبیل است. این دو مشکل بزرگ برای خودرویی که در رده خودروهای لوکس ملی قرار گرفته، قابل قبول نیست به همین منظور گروه خودرو سازی سایپا بایستی برای رفع این مشکل هر چه زودتر اقدام کنند چرا که بسیاری از افراد با دیدن معایب پیش پا افتاده این خودرو دوباره در صدد خرید و فروش فوری ۱۱۱ برمی آیند.

کابین داخلی کوییک دنده ای سایپا

گیربکس ضعیف، مهم ترین ایراد و عیب کوییک دنده ای

گیربکس هایی که در ساخت خودروهای کوییک از آن استفاده می شود ساخت کشور بلژیک هستند و از مدل CVT به حساب می آیند. اما جالب است بدانید که از شایع ترین ایرادی که تجربه رانندگی با خودرو کوییک را برای رانندگان تلخ می کند، گیربکس ضعیف این خودرو است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید خودروهای کوییک، حتما دنده های خودرو را چک کنید. چرا که با تعویض دنده به حالت دنده عقب متوجه صدای عجیب تقه و صداهای غیر معمول خواهید شد.

استفاده از موتور قدیمی برای کوئیک دنده ای

موتور خودرو کوییک با حجمی ۱۵۰۰ سی سی با ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، بی شباهت به موتور سایپا و تیبا نیست. از نگاه دیگر می توان به این صورت برداشت کرد که موتور خودروهای سری کوییک سایپا، موتور ارتقا یافته و بهبود یافته پراید هستند.

استفاده از موتور قدیمی و کم قدرت برای اتومبیل کراس کامپکت کوییک، یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می آید. هر چند اگر بخواهیم توانایی کم قدرت موتور کوییک را به پای قیمت ارزان آن بگذاریم، می توان با سخت گیری کمتری به نقد آن پرداخت. در حالت کلی بهتر این است تا از اتومبیل کوئیک دنده ای برای رانندگی در شیب های بالا و رانندگی در مسیرهای خارج از شهر استفاده نشود.

فروش فوری کوییک دنده ای سایپا

مقایسه کوییک دنده ای با خودروهای مشابه گروه خودرو سازی سایپا

اگر بخواهیم کلیه معایب و ویژگی های منفی خودرو کوییک دنده ای را با خودروهای مشابهی مانند تیبا، ساینا و پراید مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که خودرو کوییک دنده ای مدل پر اپشن و لوکس محصولات اخیر سایپا است. تمامی ویژگی های فنی خودرو کوییک دنده ای ضعف های مشابهی با محصولات ارزان قیمتی همچون پراید و تیبا دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنم اگر قصد دارید برای خرید یکی از خودروهای ارزان قیمت سایپا اقدام کنید تیبا را جایگزین تیپ دنده ای کوییک سایپا کنید.

مهم ترین ویژگی مثبت تیپ کوییک پلاس سایپا، اتومات بودن این خودرو است که موجب شده افراد بتوانند با خرید این خودروی ملی با قیمت ارزان، تجربه رانندگی با خودروهای اتومات را بچشند. اما در این خودرو از سایر آپشن های یک خودرو لوکس و اتومات چیزی دیده نمی شود. اگر قصد خرید خودرو کراس کامپکت کوییک دنده ای و یا فول آپشن را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله مشخصات کوییک دنده ای را مطالعه کنید تا از ویژگی های مثبت این خودرو نیز اطلاع لازم پیدا کنید.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. محدثه سلیمانی

    19.11.25

    من می خوام ماشین بخرم اما با این وضع بنزین مصرف سوختش برام خیلی مهمه. قیمت خودروهم که بالا رفته الان بینن کوییک و تیبا موندم کدوم وانتخاب کنم؟

    1. کار ویترین

      19.11.25

      با سلام
      مشخصات فنی کوییک و تیبا خیلی به هم شبیه هستند. اگر برای مصرف سوخت پایین قصد دارید اتومبیلی را انتخاب کنید هر دو خودرو کوییک و تیبا مصرف سوخت یکسانی دارند با این حساب پیشنهاد می کنم صفحه https://carvitrin.com/shop/%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7-2/ را یکبار مطالعه و بعد خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  2. ابراهیم

    19.11.25

    برای خرید نقدی کوییک دنده ای چجوری می تونم اقدام کنم؟ اصلا شرایطش چیه؟

    1. کار ویترین

      19.11.25

      یا سلام
      کاربر گرامی لطفا با شماره تماس 02191070014 ارتباط بگیرید تا کارشناسان کارویترین شما را با شرایط فروش نقدی خودرو کوییک دنده ای آشنا کنند.