فروش اقساطی خودرو تفاوت تیپ های مختلف پراید در چیست؟ - کار ویترین

تفاوت تیپ های مختلف پراید در چیست؟

تفاوت تیپ های مختلف پراید در چیست؟

خودرو پراید به عنوان یکی از پرمخاطب ترین خودروهای داخلی به دلیل قیمت ارزان و اقتصادی که به نسبت سایر خودروهای ملی دارد، بین خانواده های متوسط ایرانی طرفداران زیادی دارد. بدون شک می توان اظهار کرد که خودرو پراید تنها جایگزین پیکان، خودرو محبوب دهه ۷۰ است که بیش از دو دهه توانسته چهره شهر را به رنگ خود در بیاورد. این خودر محبوب در طول سالیان طولانی که تولید و در بازار رقابتی خودرو عرضه می شد، توانسته ۴ تیپ مختلف را در مدل های  مختلفی که دارد به بازار خودرو عرضه کند. مهم ترین ویژگی تیپ های مختلف این خودرو در ظاهر و بدنه اتومبیل است که مخاطبان طبق سلیقه خود آن را انتخاب می کنند. حال اگر شما هم دوست دارید در مورد تفاوت های این ۴ تیپ محتلف پراید اطلاعات کامل تری به دست بیاورید، در ادامه همراه با کارویترین باشید.

انواع تیپ ها و مدل های مختلف پراید را می شناسید؟

خودرو پراید به عنوان رکورد دار فروش در  فروشگاه اینترنتی خودرو در ایران بیش از ۶ مدل و ۲۰ تیپ مختلف دارد که هر یک با تفاوت های بسیار اندکی در بازار رقابتی خودرو کنار هم قرار گرفته اند. بیشتر تقاوت هایی که تیپ های متفاوت این خودرو دارند در ویژگی های ظاهری و برخی آپشن های موجود مانند فرمان هیدرولیک، ایربگ سرنشینان جلو و یا سیستم ترمز ABS است که در گذر زمان و با پیشرفت گروه خودرو سازی سایپا در کشور به روز شده است. در نگاهی کلی

سایپا ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۵۱ ۴ مدل از مهم ترین و پر فروش ترین مدل های پراید است اما خودرو پراید ۲۰ تیپ مختلف و پر مخاطب از جمله SE, SX, SL, TL, EX را در سال های گذشته به بازار  رقابتی خودرو ارائه داده است.

سایپا SL قدیمی ترین تیپ نوستالژی پراید

همین که اسم پراید به عنوان یکی از خودروهای ارزان ایرانی به میان می آید، بیشتر مردم به سایپا SE پراید ۱۳۲ فکر می کنند، در صورتیکه قدیمی ترین مدل پراید سایپا SL است و با نام بردن از این مدل خودرو خاطره پراید SL برای بسیاری از افراد زنده می شود چرا که این تیپ پراید برای خریداران خودرو که در اوایل دهه ۸۰ قصد خرید خودرو داشته اند، نامی جذاب بوده چرا که این خودرو به عنوان اولین تیپ از مدل پراید توسط شرکت خودرو سازی سایپا وارد بازار رقابتی خودروهای ایرانی شده و به دلیل قیمت ارزان و ظاهر زیبا ترین که به نسبت پیکان داشت، مورد توجه خریداران خودرو قرار گرفت.

سایپا SL به عنوان قدیمی ترین تیپ پراید از بسیاری از امکاناتی امروزه از یک خودرو توقع می رود بهره نبرده است. برای مثال این خودرو فاقد فرمان هیدرولیک است و کیسه هوای سرنشین و راننده است. با اینکه تولید پراید سایپا SL سال هاست متوقف شده است اما همچنان در خیابان ها شاهد حضور این تیپ پراید قدیمی هستیم.

مشخصات ظاهری پراید 131

تفاوت پراید سایپاse با سایپاex در چیست؟

از جمله محبوب ترین مدل هایی که سایپا در سال های اخیر پراید را به واسطه آن معرفی کرده است دو تیپ SE و EX است. با نگاهی گذرا به ظاهر این خودرو متوجه تفاوت خاصی در بدنه آن نخواهیم شد چرا که بدنه پراید در مدل صندوقدار دو تیپ SE و SX تفاوت چندانی با هم ندارند.

پراید SX به عنوان مدل فیس لیفت شده پراید روی پلتفرم X100 ساخته شده است و از نظر مشخصات فنی از همان موتور ۱۳۲۳ سی سی که توان تولید ۶۹ اسب بخار را دارد تشکیل شده است. مهم ترین تفاوتی که در مشخصات و آپشن های موجود در خودروی SX به نسبت SE دید می شود، نبود امکانات به روز ایمنی است که این روزها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است چرا که این خودرو فاقد کیسه هوا سرنشین و راننده است. این در حالی است که پراید تیپ SE برای سرنشین و راننده کیسه هوای ایمنی را به عنوان آپشن در نظر گرفته است.

فروش نقدی پراید 131

سایپا SE، محبوب ترین مدل پراید در طول عمر این خودرو

سایپا SE یکی از محبوب ترین مدل های خودرو پراید در سال های اخیر است که قرار است تاریخچه حضور این خودرو محبوب در ایران را به نام خود تمام کند. چرا که خودرو سایپا SE آخرین مدل از پراید است که کلیه امکانات یک خودرو ارزان قیمت شهری را از آن خود کرده است.

این تیپ از خودروهای پراید دارای فرمان هیدرولیک هستند و از آپشن هایی از جمله کیسه هوای سرنشین جلو و راننده و همچنین ترمز ضد قفل ABS تشکیل شده است. از جمله پر طرفدارترین مدل های این خودرو می توان به مدل ۱۱۱ یا هاچ بک آن اشاره کرد. مدل هاچ بک پراید در کلیه تیپ های SE، SX و SL مشخصات بدنه به ظاهر یکسانی دارد با این تفاوت که این مدل پراید جذابیت ظاهری بیشتری دارد و به سبب همین ویژگی، بیشتر طرفداران این خودرو را جوانان تشکیل می دهند. شما می توانید برای اطلاع از فروش فوری پراید ۱۱۱ درخواست خود را از طریق همین سایت ثبت کنید و منتظر بمانید تا کارشناسان ما برای مراحل خرید با شما تماس بگیرند.

مشخصات پراید 111 برای خرید نقدی

مقایسه فنی پراید سایپا۱۳۱ با سایپا۱۳۲

پراید سایپا ۱۳۲ یکی از مدل های پر فروش خودرو پراید است که با تغییراتی از جمله شکل چراغ های عقب و خطوط متفاوتی که در بدنه اتومبیل دیده می شود، کمی با سایر مدل های پر فروش سایپا متفاوت تر است اما از نظر فنی این مدل هم از موتور ۱٫۳ لیتری نشکیل شده که با حداکثر قدرت، ۶۳ اسب بخار را در ۵۲۰۰ دور در دقیقه را تولید می کند.

بررسی امنیت خودرو پراید در ۶ مدل و ۲۰ تیپ مختلف

اگر بخواهیم خودرو پراید را به عنوان یک محصول اقتصادی داخل شهری در نظر بگیریم، به این نتیجه خواهیم رسید که سیر پیشرفت این خودرو از نظر امنیت و ایمنی خودرو از مدل SL تا SE به صورت چشمگیری قابل توجه است، چرا که پس از استفاده از ترمز ABS و به کار گیری ا کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب به عنوان آپشن، ایمنی این خودرو تا حد مطلوبی به استاندارد نزدیک شده است.

کابین داخلی پراید 131

آیا خودرو پراید یک اتومبیل کم مصرف است؟

این روزها و با توجه به بالا رفتن قیمت سوخت، خرید خودرو ارزان قیمت و کم مصرف یکی از مهم ترین دغدغه های افراد به حساب می آید. خودرو پراید به عنوان یکی از کم مصرف ترین خودروهای داخلی این امکان را به افراد مختلف داده تا بتوانند با هزینه ای کمتر در شهر رانندگی کنند.

خوشبختانه کم مصرف بود خودرو پراید ویژگی مهمی است که در تیپ ها و مدل های متفاوتی از آن به صورت یکسان دیده می شود. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری و بدون در نظر گرفتن ترافیک تنها ۶ لیتر بنزین می سوزاند که این میزان مصرف سوخت در مقایسه با سایر اتومبیل های داخلی و خارجی قابل مقایسه نیست. اگر شما هم خواهان خرید یک خودرو اقتصادی و کم مصرف هستید که چیزی به توقف در تولید آن در گروه های تولیدی خودرو نمانده است، می توانید همین حالا برای فروش نقدی پراید ۱۳۱ از طریق کارویترین اقدام کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن خودرو خود را تحویل بگیرید.

 

 

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 0

*
*