فروش اقساطی خودرو بررسی تفاوت های ساینا دنده ای، اتوماتیک و ساینا ex سایپا - کار ویترین

بررسی تفاوت های ساینا دنده ای، اتوماتیک و ساینا ex سایپا

بررسی تفاوت های ساینا دنده ای، اتوماتیک و ساینا ex سایپا

ساینا یکی از خودروهای پر طرفدار گروه خودرو سازی ایران خودرو است که پس از ورود خودرو تیبا به بازار رقابتی خودرو حضور چشمگیر خود را به مخاطبان این حوزه نشان داده است. این خودرو با ظاهری جذاب تر از سایر خوردوهای اقتصادی ملی شرایط را برای حضور در بازار رقابتی خودرو مهیا کرده است. این خودرو روی پلتفرم x200 ساخته شده و ظاهر آن به عنوان نمونه فیس لیفت شده تیبا معرفی شده است. این سدان ارزان قیمت در تیپ های مختلفی از جمله sx، ex، دنده ای و اتومات انتخاب را برای خریداران خودرو آسان تر کرده است اما هر یک از تیپ های مختلف این خودر قیمت، آپشن و ویژگی های متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی جزئی هر یک از نظر ویژگی های ظاهری، مشخصات فنی، ایمنی و مصرف سوخت خواهیم پرداخت.

مشخصات ظاهری خودرو ساینا دنده ای SX، SE و اتوماتیک

شاید در نگاه اول خودرو ساینا در کلیه مدل ها و تیپ های موجود در بازار تفاوتی با هم نداشته باشند. در حقیقت گروه خودرو سازی سایپا برای تیپ ها و مدل های مختلف خودرو ساینا هیچ تقاوتی قائل نشده و به عبارتی در نگاه اول هیچ تفاوت ظاهری بین مدل دنده ای و اتومات این خودرو دیده نمی شود.

مشخصات ظاهری خودرو ساینا شباهت های بسیار زیادی به تیبا دارد. بسیاری معتقد هستند که ساینا نسخه به روز شده تیباست چرا که این خودرو از جذابیت های ظاهری بیشتری به نسبت تیبا برخوردار است. سپرهای بلند و کشیده ساینا ظاهر این خودرو را به نسبت جذاب تر کرده و چراغ ها و جلوبندی خودرو با ایجاد تغییرات جزئی به نسبت خودرو تیبا ظاهری متفاوت را به مخاطبان خود ارائه کرده است تا خریداران برای خرید اینترنتی ماشین بتوانند برای خرید یکی از دو مدل دنده ای و اتومات ساینا انتخاب مناسبی داشته باشند.

مشخصاتت ظاهری خودرو ساینا

 ساینا SE و ساینا EX چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ساینا دنده ای بسیار محبوب تر و پر مخاطب تر از مدل دنده اتومات است چرا که این خودرو به نسبت مدل اتومات از قیمت پایین تری برخوردار است. به همین دلیل گروه خودرو سازی سایپا دو تیپ مختلف SE و SX را برای علاقمندان به خرید خودروهای دنده ای به بازار رقابتی خودرو ارائه کرده است.

دو تیپ مختلف SE و SX در ظاهر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند چرا که مهم ترین تفاوت دو تیپ مختلف خودرو ساینا در آپشن  های موجود در آن به چشم می آید. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که  آپشن های و ویژگی های خودرو برایتان مهم است، پیشنهاد می کنیم حتما در هنگام خرید و  فروش فوری سایپا مدل SE را انتخاب کنید چرا که این مدل خودرو به نسبت EX از ویژگی ها و امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است. در جدول زیر برخی از آپشن های موجود در این دو تیپ مختلف از خودرو را با هم بررسی می کنیم.

آپشن ها ساینا Se ساینا Ex
آینه برقی دارد دارد
سیستم تهویه اتومات دارد ند ارد
سیستم تهویه هوای دستی ندارد دارد
چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع دارد دارد
شیشه برقی عقب و جلو خودرو دارد ند ارد
صفحه نمایشگر دارد دارد
نمایشگر دمای محیط بیرون دارد ند ارد
فرمان برقی دارد ند ارد
سیستم هشدار سرقت خودرو با بوق دارد ند ارد
چرا غ همراهی خودرو تا در منزل دارد ند ارد
سنسور پارک دنده عقب دارد دارد
دستگیره های آسان بازشو دارد ند ارد
سیستم نمایش وضعیت دنده دارد ند ارد
سیستم کنترل صوتی روی دنده دارد ند ارد
قفل مرکزی دارد دارد
سبستم هشدار بستن کمربند ایمنی دارد ند ارد
قفل اتوماتیک خودرو در سرعت بالا دارد ند ارد
باز شدن در خودرو به هنگام تصادفات دارد ند ارد
سیستم استارت دکمه های خودرو دارد ند ارد

تفاوت مشخصات فنی ساینا دنده ای و ساینا اتوماتیک در چیست؟

مشخصات فنی مدل دنده ای و اتومات ساینا با هم تفاوتی ندارند. منتقدان حوزه خودرو بر این باورند که تنها تفاوت اصلی نمونه دنده ای و اتومات این دو خودرو با یکدیگر تنها در گیربکس دستی و دنده ای دو خودرو دیده می شود. البته اگر بخواهیم ساینا اتوماتیک را با مدل ساینا SE مقایسه کنیم، متوجه تفاوت های بارز آپشن های موجود در دو خودرو خواهیم بود اما در نهایت ساینا EX با مدل اتوماتیک تفاوت چندانی ندارد.

حجم موتور خودرو ساینا در دو مدل دنده ای و اتوماتیک ۱۵۰۳ سی سی است که شامل ۴ سیلندر خطی ۸ سوپاپه است و توانایی تولید ۸۷ اسب بخار را در ۵۳۰۰ دو در دقیقه دارد. همچنین حداکثر گشتاور موتور این خودرو ۱۲۸ نیوتون بر متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه محاسبه شده است.

نمای داخلی کابین های خودرو ساینا

آیا مصرف سوخت خودرو ساینا در تیپ های مختلف یکسان است؟

میزان مصرف سوخت خودرو ساینا در دو مدل دنده ای و اتوماتیک با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند به این شکل که مصرف سوخت ساینا دنده ای در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری قریب به ۸٫۷ لیتر خواهد بود. این در حالی است که ساینا اتوماتیک در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری ۸٫۹ لیتر بنزین مصرف می کند. مصرف بنزین دو مدل دنده ای و اتومات این خودرو چندان با هم تفاوتی ندارد و باک بنزین هر دو مدل از خودرو ساینا ۴۱ لیتر ظرفیت سوخت دارد. استعلام آلایندگی ساینا دنده ای به میزان یورو ۴ اعلام شده است در حالیکه استعلام آلایندگی ساینا اتوماتیک تا یورو ۵ قابلیت ارتقا دارد.

شرایط فروش نقدی ساینا اتوماتیک و دنده ای

بالاخره ساینا اتوماتیک بهتر است یا ساینا دنده ای؟

ساینا مدل اتوماتیک به عنوان مدل بالاتر و امکانات گیربکس غیر دستی برای طرفداران خودروهای اتومات انتخاب مناسبی است اما اگر بودجه خرید ساینا اتومات برای شما مقرون به صرفه نیست می توانید نمونه دنده ای این خودرو را انتخاب مناسبی بدانید.

خودرو ساینا به دلیل ظاهر جذاب تری که در مقایسه با تیبا و پراید دارد مورد توجه بسیاری از علاقمندان به حوزه خودرو قرار گرفته است به همین منظور خرید این خودرو اقتصادی برای بسیاری از خریداران خودروهای اقتصادی و ایمن پیشنهاد می شود. با این حال اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای خرید نقدی یکی از مدل های خودرو ساینا دچار سردرگمی شده اید، به فروش نقدی تیبا ۲ هم فکر کنید چرا که خودرو تیبا هم نمونه اقتصادی و مقرون به صرفه ای برای خودرو داخلی به حساب می آید. در غیر اینصورت، اگر قیمت و هزینه خرید نقدی خودرو ساینا اتومات برای شما مسئله ای ندارد، پیشنهاد کارویترین انتخاب خودرو ساینا اتوماتیک است چرا که این خودرو اتومات ویژگی ها و آپشن های جذابی برای رانندگی در شهر و یا جاده برای رانندگان دارد.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از شرایط فروش نقدی ساینا، حتما درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان کارویترین در اولین فرصت با شما تماس و اطلاعات لازم را به حضورتان برسانند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 0

*
*