فروش اقساطی خودرو سورن توربو و دنا پلاس توربو چه تفاوتی با هم دارند؟ - کار ویترین

سورن توربو و دنا پلاس توربو چه تفاوتی با هم دارند؟

سورن توربو و دنا پلاس توربو چه تفاوتی با هم دارند؟

وقتی خریداران قصد خرید یک خودرو داخلی را داشته باشند، با چالش‌های مختلفی رو به رو می‌شوند. برخی خودروسازان دو مدل متفاوت از یک خودرو عرضه کرده‌اند که همین کار موجب سردرگمی خریداران می‌شود.سورن توربو و دنا پلاس توربو، از نظر طراحی ظاهر و عملکرد فنی بسیار شبیه یکدیگرند. اگر قصد خرید هر کدام از این دو خودرو را داشته باشید احتمالا با تردید های فراوانی در انتخاب ماشین مناسب رو به رو خواهید شد. در این مقاله از کارویترین، وب‌سایت فروش اینترنتی خودرو قصد داریم به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های دو خودرو ملی سورن و دنا بپردازیم. از آنجا که این دو خودرو عمر زیادی ندارند، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما بمانید و یک انتخاب هوشمندانه انجام دهید.

طراحی داخلی و خارجی ؛ چه تفاوتی میان سورن توربو و دنا پلاس وجود دارد ؟

ایران‌خودرو اولین خودرو ساز ایران بود که به سمت ساخت خودرو ملی حرکت کرد و پس از چند سال با تلاش و هزینه فراوان موفق به عرضه سمند شد. خودرو هایی که پس از سمند به بازار عرضه شدند، حداقل در طراحی خارجی پیرو اولین ماشین ملی ایران هستند. سورن توربو و دنا پلاس از این قضیه جدا نیستند و هر دو حداقل در طراحی وامدار خودرو ملی می‌باشند.

خرید نقدی دنا پلاس

پیش از اینکه به مقایسه سورن توربو و دنا بپردازیم باید این نکته را گوشزد کنیم که ایران خودرو معمولاً در تولید محصولات توربو خود دست به طراحی متفاوتی نمی‌زند، بنابراین بین سورن توربو و سورن معمولی تفاوت زیادی وجود ندارد. طراحی دنا پلاس اما تفاوت‌های زیادی با سورن توربو دارد. رینگ‌های اسپرت آلومینیومی ، لوگوی زیبا توربو بر روی صندوق‌عقب ظاهری بسیار جذاب به این خودرو داده است. ظاهر این خودرو بسیار جوان و شیک است.

در واقع ایران خودرو سعی کرده است پس از سال‌ها ظاهری شیک‌تر به همان سمند قدیمی بدهد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر محصولات ایران خودرو به صفحه فروش نقدی ایران خودرو تحویل فوری مراجعه کنید.

کابین داخلی سورن و دنا پلاس ؛ دنا اسپرت ترین ماشین ایران خودروست

سورن در طراحی خارجی از سمند و در طراحی کابین از پژو ۴۰۵ الهام گرفته است. البته موادی که در طراحی کابین این خودرو استفاده شده مدرن تر و از جنس فیبر کربن هستند. همین متریال جدید توانسته است به کابین داخلی سورن، جلوه‌ی اسپرتی ببخشد.

خرید نقدی خودرو و تحویل فوری ماشین

اما اسپرتی بودن سورن در مقایسه با دنا پلاس اصلاً به چشم نمی‌آید. فرزند تازه وارد ایران‌خودرو، با الهام از طراحی داخلی محصولات هیوندا وارد بازار شده است. دوخت قرمزرنگ روکش فرمان،گردگیر دسته‌دنده، کف‌پایی‌های جدید به همراه تریم طرح چوب ظاهری بسیار شیک به کابین این خودرو داده است. اگر بخواهیم در کابین داخلی یک خودرو را انتخاب کنیم، قطعاً دنا پلاس اتومبیل جذاب‌تری است.

مشخصات فنی سورن توربو و دنا پلاس؛ دنا پلاس موتور بهتری دارد

دنا پلاس و سورن توربو هر دو از پیشرانه‌ای یکسان استفاده می‌کنند. البته همه‌چیز به این پیشرانه مشترک استفاده شده محدود نمی‌شود. مهندسان طراح خودرو تغییراتی جزئی بر روی پیشرانه دنا پلاس به وجود آورده‌اند که تأثیری بسیار عالی بر روی عملکرد آن گذاشته است. این تغییرات کوچک اما مؤثر باعث شده است که راندمان و عملکرد بلند مدت این خودرو در مقایسه با سورن بهتر باشد.

تحویل فوری سورن توربو

حجم طبیعی پیشرانه ۴ سیلندری در سورن، ۱۶۵۰ سی‌سی است. این پیشرانه توانایی تولید نیرویی معادل ۱۱۴ اسب بخار و گشتاوری ۱۵۵ نیوتنی را داراست. تغییرات کوچک ولی موثر انجام شده بر روی همین پیشرانه باعث شده قدرت خروجی آن در دنا پلاس به ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن ارتقاء پیدا کند. جعبه دنده استفاده شده در سورن توربو و دنا پلاس ۵ سرعته دستی است که از لحاظ عملکرد تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید اطلاعات فنی و تخصصی بیشتری درباره دنا توربو به دست آورید، به صفحه فروش نقدی دنا پلاس مراجعه فرمایید.

تجربه راندن سورن توربو در مقابل دنا

ممکن است شما هم مثل بسیاری از علاقه مندان به این دو خودرو این جمله را شنیده باشید: ( شتاب سورن توربو از دنا پلاس توربو بهتر است.) با قاطعیت زیادی می توانیم بگوییم این جمله درست است اما همه‌ی حقیقت نیست.

اگر این دو خودرو در یک مسیر شروع به حرکت کنند، شتاب سورن توربو بیشتر است و از دنا پیشی می‌گیرد اما با گذشت زمان و در مسیرهای طولانی سورن در مقابل دنا پلاس به اصطلاح کم می‌آورد. اگر بخواهیم از منظر فنی در این باره نظر بدهیم این اتفاق یک پیشرفت خوب برای دنا محسوب می‌شود، چرا که مشکلات مربوط به سیستم های خنک کاری، مسیر ورود هوا و روغن‌ریزی در دنا توربو برطرف شده است.

خرید نقدی خودرو با تحویل آنی و فوری

در جمع‌بندی این بخش باید بر این نکته تأکید کنیم که تجربه رانندگی با هر دو خودرو مناسب و لذت‌بخش است. هر دو خودرو می‌توانند در مسیرهای طولانی شما را به مقصد برسانند اما عملکرد دنا توربو کمی بهتر است. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره سورن به دست آورید به صفحه خرید نقدی سمند سورن توربو مراجعه فرمایید.

امکانات و تجهیزات رفاهی سورن توربو و دنا توربو

از نظر امکانات ایران خودرو سعی کرده است هر دو خودرو را تا دندان مجهز وارد بازار ایران کند. برخی از امکانات و تجهیزات رفاهی خودرو شامل سیستم تهویه هوا، سیستم صوتی جدید MP3 با طراحی یکپارچه ضد سرقت، بلوتوث موبایل و خروجی ساب ووفر، آنتن اکتیو و تنظیم برقی صندلی است. دنا توربو هم امکانات اضافه‌تری مثل دوربین و سنسور دنده‌عقب، بلوتوث، آینه‌های تاشو برقی و سانروف برقی دارد.

تفاوت‌ها و شباهت‌های سورن توربو و دنا در نگاه آخر

در پایان مقاله تصمیم گرفتیم برخی از تفاوت های سورن توربو و دنا توربو را فهرست کنیم :

  • بدنه هر دو خودرو از سمند الهام گرفته‌شده است.
  • امکانات رفاهی سورن توربو و دنا کم و بیش مشابه است.
  • شتاب اولیه سورن توربو بیشتر از دنا است.
  • عملکرد طولانی مدت رانندگی با دنا توربو راضی کننده تر است.

در جمع‌بندی مقایسه این دو خودرو باید بگوییم ایران خودرو سعی کرده است با ارائه دنا با طراحی به روز، تغییرات بهتر در موتور و عملکرد مناسب خودرویی جوان‌پسند به بازار ایران عرضه کند. با همه ی امکاناتی که دنا به سرنشین خود ارائه می‌کند اما سورن توربو هم با شتاب بالا، بدنه قوی و یک موتور خوب گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در پایان مقاله پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید نقدی خودرو با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی آماده ارائه اطلاعات و راهنمایی شما برای خرید اتومبیل می‌باشند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. امیر محمد قربانی

    20.01.01

    سلام
    یک سوال داشتم چطور میشه اطلاعات بیشتری درباره سورن به دست آورد و اینکه فرآیند خرید از سایت را هم لطفا توضیح بدید. ممنون از سایت خوبتون

    1. کار ویترین

      20.01.01

      سلام دوست عزیز
      پیشنهاد می کنیم به صفحه فروش نقدی سورن توربو مراجعه فرمایید. برای کسب اطلاعات درباره نحوه فروش خودرو می توانید با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

  2. سامان قاسمی

    20.01.01

    سلام
    به نظرم اگر کسی می خواهد سورن بخره، بهتره یکم پول روش بزاره و بره سراغ کوییک. وقتی قراره این همه پول برای ماشین بدیم، خب بهتره یک خودرو خوب و با کیفیت بخریم.

    1. کار ویترین

      20.01.01

      سلام سامان عزیز
      پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه مقایسه پژو 207 و کوییک دنده ای مراجعه کنید. در این صفحه می توانید اطلاعات بیشتری درباره خودرو مورد علاقه خود به دست آورید. از همراهی شما با کارویترین سپاس گذاریم.