فروش اقساطی خودرو برای جلوگیری از حواس‌پرتی در رانندگی چه کنیم؟ - کار ویترین

برای جلوگیری از حواس‌پرتی در رانندگی چه کنیم؟

برای جلوگیری از حواس‌پرتی در رانندگی چه کنیم؟

آمارهای پلیس نشان می دهند سالانه ۲۸ هزار نفر در ایران جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند. این آمار تکان دهنده نشان می دهد جدای از کیفیت پایین برخی خودرو ها یا غیراستاندارد بودن جاده ها عوامل دیگری نیز در مرگ جاده ای موثر هستند. یکی از عواملی که کمتر به آن توجه می شود عامل انسانی است. رانندگانی که با حواس پرتی وارد جاده ها می شوند، همزمان جان خود و دیگران را به خطر می اندازند. با راهکارهایی ساده می توان از حواس پرتی جلوگیری کرد. در تازه ترین نوشته فروشگاه آنلاین خودرو کارویترین، ۱۰ راهکار موثر برای کاهش حواس پرتی در رانندگی را با هم بررسی می کنیم.

۱- همه چیز را قبل از استارت زدن چک کنید

قبل از اینکه ماشین را روشن کنید، کمربند خود را ببندید. وضعیت راحت خود را در نشستن پیدا کنید. اگر همراهان دیگری در خودرو هستند حتما به آن ها تذکر دهید که کمربند خودشان را ببندند.

فروش نقدی خودرو در کارویترین

آینه ها را چک کنید و اگر قصد گوش کردن به موسیقی یا رادیو را دارید، موج و آهنگ دلخواه خودتان را پیدا کنید. قراردادن سی دی یا فلش و تلاش برای تغییر آهنگ به سرعت می تواند حواس شما را پرت کند. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، قبل از شروع حرکت همه چیز را چک کنید و با آرامش استارت بزنید.

۲- اشیاء را در خودرو به حال خود رها نکنید

بسیار پیش آمده است که راننده یا سرنشین در هنگام زمین افتادن گوشی یا وسیله ای دیگر خم شده است تا آن را به جای خود برگرداند اما حوادثی ناگوار پیش آمده است. پیشنهاد می کنیم حتما و حتما ابتدا موبایل خودتان را در جایی ایمن قرار دهید تا به راحتی تکان نخورد. اگر اشیاء و وسایلی دیگر مثل خوراکی ها، عروسک، کیف یا هر چیز دیگر را در جای خود قرار دهید. ممکن است با جا به جا شدن اشیاء در هنگام رانندگی حواس شما پرت شود و با خطری جدی مواجه شوید.

پیشنهاد می کنیم اگر علاقه مند به اتومبیل جک هستید برای کسب اطلاعات درباره خرید نقدی خودرو جک به صفحه شرایط فروش جک j3 مراجعه فرمایید.

۳- مسیر حرکت خود را پیش بینی کنید

پیش از شروع حرکت بهتر است مسیر حرکت خود را بیابید و بدانید که قرار است که از کدام خیابان ها عبور کنید. اگر قصد استفاده از نرم افزارهای مسیریابی یا جی پی اس خودرو را دارید بهتر است آن را روی حالت صوتی قرار دهید. حالت صوتی کمک می کند که شما با آرامش بیشتری رانندگی کنید و به طور مداوم سر خودتان را برای دیدن مانیتور برنگردانید.

۴- از خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی پرهیز کنید

خوردن غذا یا نوشیدن آب پشت فرمان می تواند تمرکز شما را از جاده منحرف کند. خصوصا غذاهایی که خوردن آن کمی سخت است و اگر مراقبت نباشید لباس شما را کثیف می کند.

فروش نقدی خودرو اینترنتی

پیشنهاد می کنیم پیش از سوار شدن، حتما وعده غذایی کاملی مصرف کنید و همیشه مقداری خوراکی با خود داشته باشید. در هنگام گرسنگی می توانید با رعایت نکات ایمنی در کنار جاده توقف کنید و به راحتی وعده غذایی خود را میل کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر تمایل به کسب اطلاعات درباره خرید خودرو تیبا را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه فروش نقدی تیبا ۲ مراجعه فرمایید.

۵- موبایل عامل اصلی در تصادفات است، لطفا خاموشش کنید

صحبت کردن با موبایل پشت فرمان خطرناک ترین کاری است که می توانیم انجام دهیم. در هنگام صحبت کردن مغز شما بیشتر بر روی کلماتی که قرار است ادا شوند تمرکز می کند و کمتر می تواند بر رانندگی تسلط داشته باشد. بنابراین سعی کنید زمانی که وارد خودرو می شوید، تلفن همراه خود را خاموش یا در حالت سایلنت قرار دهید. حتی کارشناسان استفاده از هندزفری یا دیگر وسایل برای پاسخ گویی پشت فرمان را به هیچ وجه توصیه نمی کنند.

۶- برای استراحت کنار جاده توقف کنید

پلیس راهنمایی و رانندگی بر ۱۵ تا نیم ساعت استراحت بعد از هر ۲ ساعت رانندگی تاکید کرده است. پیشنهاد می کنیم حتی اگر کمی هم احساس خستگی می کنید در کنار جاده توقف کنید. جالب است بدانید بسیاری از حواث تلخ رانندگی در چندکیلومتری یا حتی چندمتری مقصد اتفاق می افتند. بنابراین اگر حتی بسیار نزدیک به مقصد بودید، در کنار جاده توقف کنید.

استراحت کنار جاده

چند دقیقه استراحت و خارج شدن از ماشین در کنار تنفس هوای بیرون خستگی را از تن شما بیرون می کند و می تواند با اطمینان بیشتری به رانندگی ادامه داد.

۷- در سفرهای طولانی یک همسفر با خود داشته باشید

زمانی که قصد یک سفر طولانی از نظر زمانی و مکانی را دارید یک همسفر یا همراه با خود ببرید. زمانی که یک همراه با خود داشته باشید، با صحبت کردن و گپ زدن با او می توانید هم لذت بیشتری از مسیر ببرید و هم خطر تصادف را به شدت کاهش دهید. البته تعداد بالای همراهان می تواند خطرآفرین باشد. معمولا زمانی که تعداد سرنشینان خودرو زیاد باشد، همه با یکدیگر صحبت می کنند و ممکن است راننده هم تمایل پیدا کند تا در این گفت و گو شرکت کند. این کار می تواند باعث حواس پرتی در رانندگی شود.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط خرید محصولات سایپا به صفحه فروش فوری پراید ۱۳۱ مراجعه فرمایید.

۸- از نور بالا استفاده نکنید و به چراغ های ماشین جلویی خیره نشوید

نگاه کردن به چراغ های ماشینی که مستقیما به سمت شما می آید می تواند برای چند ثانیه شما را کور کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود جز در مواقع ضروری از چراغ های نوربالا استفاده نشود.

فروش نقدی خودرو کارویترین

همچنین اگر خودروی رو به رویی شما از این چراغ استفاده کرد به سمت راست جاده نگاه کنید تا اتومبیل رو به رویی عبور کند. در غیر این صورت نگاه مستقیم به چراغ های ماشین می تواند منجر به حواس پرتی در رانندگی شود.

۹- جلو انعکاس نور را با تمیز کردن شیشه های جلو خودرو بگیرید

انعکاس نور خورشید در چشم راننده علاوه بر آزار دادن او باعث حواس پرتی در رانندگی می شود. اگر ماهی یک بار شیشه جلو خودرو به خوبی پاک شود، می توان از انعکاس شدید نور خورشید جلوگیری کرد.

خرید اینترنتی خودرو

۱۰- در زمان رخ دادن تصادف، باعث ایجاد راهبندان نشوید

معمولا یک صحنه رایج در ایران ایستادن خودروها و راننده ها در هنگام تصادف است. ایستادن کنار خودرویی که تصادف کرده است نمی تواند کمک چندانی به سرنشینان آن بکند. پیشنهاد می کنیم در هنگام دیدن صحنه تصادف در جاده های شهری و غیرشهری با آرامش از کنار صحنه عبور کنید. ایستادن چند خودرو و نگاه کردن به صحنه تصادف علاوه بر ایجاد راه بندان می شود، ممکن است جان آسیب دیدگان را نیز به خطر بیندازد. بنابراین حتی اگر اولین خودرویی هستید که به صحنه تصادف رسیدید با نیروهای امدادی تماس بگیرید و پس از حضوری نیروهای امدادگر مکان حادثه را ترک کنید.

رانندگی به دور از هیجان، رمز یک سفر ایمن

در بسیاری از مواردی که در بالا مطرح کردیم، تصمیم های هیجانی است که خطر آفرین می شوند. برای مثال زمانی که سریع تصیم گرفته می شود که گوشی افتاده بر روی زمین را برداشت یا سریع تر به مقصد رسید، اتفاقات بد در کمین هستند. بنابراین تاکید می کنیم سعی کنید در همه شرایط آرام باشید و بر اساس منطق تصمیم بگیرید. تصمیمات احساسی می تواند منجر به حوادث تلخ و غیرقابل جبران شود. در پایان پیشنهاد می کنیم برای خرید نقدی خودرو و کسب اطلاعات با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل فرمایید. همکاران ما آماده راهنمایی و ارائه اطلاعات به شما هسند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 0

*
*