فروش اقساطی خودرو کوییک دنده ای، اتوماتیک و کوییک فول پلاس چه تفاوت هایی دارند؟ - کار ویترین

کوییک دنده ای، اتوماتیک و کوییک فول پلاس چه تفاوت هایی دارند؟

کوییک دنده ای، اتوماتیک و کوییک فول پلاس چه تفاوت هایی دارند؟

خودرو کوییک به عنوان جدید ترین خودور ملی که از سال ۱۳۹۵ وارد بازار رقابتی خودرو شده، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده چرا که بسیاری بر این عقیده اند که خودرو کوییک سایپا با وجود آپشن ها و ویژگی هایی که در دیگر خودروهای ملی دیده نمی شود، قرار است تا رقابت خود را با سایر خودروهای خارجی مانند ۲۰۶ و حتی کراس اورهایی مانند اچ سی کراس را آغاز کند. این خودرو همانند ساینا دو تیپ دنده ای و اتوماتیک را شامل می شود که هر دو از آپشن های متفاوت و حتی شبیه به هم تشکیل شده اند، به همین منظور اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که برای خرید یکی از دو تیپ دنده ای و اتوماتیک کوییک دچار سردرگمی شده اید، در ادامه همراه کارویترین باشید تا هر دو تیپ از خودرو کوییک را از نظر ظاهری، مشخصات فنی، آپشن ها و امکانات و همچنین ایمنی و مصرف سوخت مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی نمای ظاهری و مشخصات کوییک دنده ای با کوییک اتوماتیک

نمای ظاهری و حتی مشخصات داخلی کوییک دنده ای با کوییک اتومات در هنگام فروش آنلاین خودرو تفاوت چندانی با هم ندارد. در نگاه اولیه اگر شما هر یک از این دو خودرو را کنار هم مقایسه کنید متوجه دنده ای و با فول آپشن بودن آن نخواهید شد. هر دو خودرو از سپرهای درشتی که در فاصله ای دور هم خود نمایی می کند تشکیل شده و ظاهر هر دو خودرو مشابهت بسیار زیادی با خودرو ساینا دارند.فروش نقدی کوییک دنده ای

بسیاری از منتقدین و علاقمندان به حوزه خودرو بر این باورند که خودرو کوییک دنده ای نسخه به روز شده ساینا است که هاچ بک شده و قصد دارد در دسته بندی خودرو های کراس اور کوچک قرار گیرد چرا که طراحی و حک شدن لوگو کراس زیر آینه های خودرو تماس این حدس و گمان ها را به واقعیت تبدیل می کند. شما می توانید برای اطلاع پیدا کردن از سایر مشخصات ظاهری این خودرو مقاله مشخصات کوییک دنده ای را مطالعه نمایید.

مشخصات فنی کوییک دنده ای با کوییک اتوماتیک چه تفاوتی دارد؟

بعد از بررسی مشخصات ظاهری خودرو بهتر است مشخصات فنی از جمله حجم موتور و قدرت پیشرانه های این دو تیپ خودرو را بررسی کنیم تا متوجه تفاوت ها و یا شباهت های این دو خودرو در هنگام فروش نقدی سایپا شویم.

عکس کوییک دنده ای و کوییک پلاس

به صورت کلی ماشین کوییک دنده ای، اتوماتیک و حتی پلاس از یک موتور ۱٫۵ لیتری با ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه تشکیل شده است. حداکثر توان خروجی این خودرو در تیپ اتوماتیک و دنده ای ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور تیپ های مختلف خودرو کوییک ۱۲۸ نیوتون متر بر ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. تنها تفاوت اصلی ماشین کوییک دنده ای با کوییک اتوماتیک در گیربکس دنده ای و گیربکس اتوماتیک CVT در کوییک اتومات و پلاس می باشد که مشخصات این دو خودرو را از هم جدا می کند.

آیا امکانات کوییک دنده ای با اتوماتیک متفاوت است؟

در نگاه کلی کوییک دنده ای به نسبت سایر اتومبیل های داخلی از امکانات قابل توجه بیشتری برخوردار است اما شرکت سایپا سعی بر این داشته تا این آپشن ها و امکانات را برای تیپ دنده ای و اتومات (پلاس) تاحدی حفظ کند اما با توجه به تقاوت قیمت کوییک دنده ای به نسبت نسخه اتوماتیک آن برخی از آپشن ها در کوییک دستی دیده نمی شود. در جدول زیر به صورت کامل و مشخص کلیه آپشن های موجود در کوییک دستی و اتوماتیک را با هم مشاهده خواهیم کرد.

آپشن و امکانات کوییک دنده ای کوییک اتوماتیک کوییک فول پلاس
کیسه هوا سرنشینان جلو دارد دارد دارد
سیستم های مولتی مدیا دارد دارد دارد
سیستم پارک دنده عقب دارد دارد دارد
صندلی های عقب تاشو دارد دارد دارد
کمک ترمز BAS دارد دارد دارد
گیربکس اتوماتیک CVT ندارد دارد دارد
هشدار صوتی محدودیت سرعت دارد دارد دارد
تنظیم برقی آینه های بغل خودرو دارد دارد دارد
باز شدن اتوماتیک خودرو به هنگام تصادف دارد دارد دارد
فرمان برقی کنترل صوتی ندارد دارد دارد
دی لایت و چراغ همراه تا درب منزل ندارد دارد دارد
استارت دکمه ای ندارد ندارد دارد
مسیریاب بلوتوثی ندارد ندارد دارد

امنیت کوییک اتوماتیک و ماشین کوییک دنده ای

حداکثر سرعت خودرو کوییک در تیپ های متفاوت به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و سرعت شتاب این خودرو تا از نقطه ۰ به ۱۰۰ تنها ۱۳ ثانیه طول می کشد. با این تفاسیر و با توجه به اینکه کوییک از امکاناتی از جمله ایربگ سرنشینان جلو، سیستم اعلام کنترل سرعت و سیستم باز شدن درب های خودرو در هنگام تصادف برخورد دار است می توان آن را در دسته خودروهای ایمن دانست.

همچنین مصرف سوخت این خودرو  در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری ۷ لیتر است که این میزان از مصرف سوخت برای تیپ های مختلف دنده ای، اتوماتیک و حتی پلاس هم یکسان است.

عکس خودرو کوییک دنده ای

بالاخره کوییک دنده ای بهتره یا کوییک اتوماتیک؟

حال که در مورد ویژگی های مشابه و حتی تفاوت های بین دو تیپ مختلف کوییک دنده ای و اتوماتیک اشاره کردیم، فرایند خرید و انتخاب خودرو برای متفاضیان خرید نقدی خودرو راحت تر پیش خواهد رفت. به این منظور پینشهاد می کنم اگر هزینه و قیمت کوییک فول پراس برای شما قابل توجه نیست حتما این تیپ از کوییک دنده ای را خریداری کنید تا لذت رانندگی با ویژه ترین خودرو ملی را بتوانید امتحان کنید در غیر اینصورت شما می توانید با صرف هزینه ای پایین تر کوییک دستی را تهیه کنید و در یه جای فکر کردن در مورد شرایط فروش نقدی پراید ۱۳۱ یک خودرو دنده ای اما با کیفیت بالاتر را برای رانندگی در سطح شهر انتخاب کنید. اگر شما تجربه رانندگی با هر یک از تیپ های مختلف این خودرو ملی از گروه خودرو سازی سایپا را دارید، نظرات و تجربیات خود را با کارویترین در میان بگذارید تا سایر مخاطبانی که به خرید نقدی خودرو کوییک دنده ای و یا کوییک اتوماتیک فکر می کنند از نظرات و تجربیات شما در حین خرید استفاده کنند.

در نهایت شما می توانید برای اطلاع از شرایط فروش نقدی خودرو کوییک از طریق کارویترین اقدام کنید و با تماس و برقراری ارتباط با کارشناسان فروش سایت اطلاعات کافی در مورد شرایط فروش و زمان تحویل خودر کسب کنید.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 0

*
*