فروش اقساطی خودرو سمند ELX بهتره یا EF7؟ بررسی مزایا و معایب سمند

سمند ELX بهتره یا EF7؟ بررسی مزایا و معایب سمند

سمند ELX بهتره یا EF7؟ بررسی مزایا و معایب سمند

این روزها و با توجه به افزایش قیمت خودرو، خرید خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی برای یسیاری از افراد تبدیل به یک رویا شده است. خودرو سمند یکی از محبوب ترین مدل خودروهای اقتصادی در ایران است که از بدو ورودش به بازار رقابتی خودرو توانسته محبوبیت بالایی بین مخاطبان خودرو های افتصادی پیدا کند. خودرو سمند نمونه ارتقا یافته پژو ۴۰۵ است که در سال ۱۳۸۰ توسط شرکت ایران خودرو، طراحی و به بازار خودرو عرضه شد. ورود خودروهای سمند در بازار رقابتی خودرو انقلاب بزرگی را برای خریداران خودرو با قیمت مناسب ایجاد کرد چرا که خودرو سمند یکی از خودرو های ارزان و مقاوم گروه خودرو سازی ایران خودرو است که بعد از ۲ دهه تولید هنوز هم محبوبیت خود را بین خریداران خودرو حفظ کرده است.

سمند LX  و سمند EF7 دو مدل محبوب و پر فروش از سری خوردوهای سمند است که هر دو ویژگی های مثبت و منفی خاصی را دارا هستند. اگر شما هم برای خرید و انتخاب یکی از این دو محصول بین دوراهی مانده اید، در ادامه همراه ما باشید تا شما را برای انتخاب یکی از این دو خودرو راهنمایی کنیم و در انتها برای فروش اینترنتی خودرو از طریق کارویترین اقدام کنید.

مقایسه نمای ظاهری سمند EXL و سمند EF7

سمند EXL و سمند EF7 دو مورد از مهم ترین مدل های خودروی سمند هستند که در نگاه اول از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اما با کمی دقت و توجه در ویژگی های ظاهری هر دو مدل خودرو به این نتیجه خواهیم رسید که قسمت جلویی بدنه سمند مدل EF7 خطوط برجسته بیشتری دارد و کاپوت این مدل خودرو به نسبت مدل ELX  کشیده تر دیده می شود. به غیر از تفاوت هایی که در قسمت جلویی خودرو دیده می شود. نمای چراغ های جلویی خودرو، آینه های کناری و نمای رینگ ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و مشابهت زیادی با هم دارند.

نمای ظاهری سمند EF7

برای مقایسه ظاهری این دو خودرو متوجه این نکته خواهیم شد که هر دو مدل EXL و EF7 از مقاومت بدنه یکسان و لوازم جانبی مشابه هم ساخته شده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های این خودرو وزن سنگین آن است که موجب می شود مقاومت بالایی در تصادف های سنگین داشته باشد و از احتمال وارونگی آن حین تصادفات کاسته شود.

نمای ظاهری سمند ELX

مقایسه مشخصات فنی و قدرت موتور دو خودرو سمند EXL و سمند EF7

یکی از مهم ترین عواملی که بعد از نمای ظاهری توجه بسیاری از خریداران خودرو را به خود جلب می کند، مشخصات فنی، قدرت موتور، مصرف سوخت و ایمنی خودرو است. به همین منظور در این قسمت دو خودرو سمند EXL و سمند EF7 را مورد بررسی قرارداده ایم تا در انتها به این نتیجه برسیم که کدام خودرو قدرت و ایمنی بیشتری دارد.

موتور سمند ال ایکس EF7 و سمند سورن ELX از نظر ویژگی های فنی شرایط مشابهی با هم دارند چرا که قدرت موتور هر دو خودرو یکسان است و هر دو خودرو از موتوری با حجم ۱۶۴۵ سی سی که دارای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه هستند تشکیل شده اند.

شباهت های فنی دو خودرو سمند EF7 و سمند سورون ELX  تنها به حجم موتور و قدرت آن محدود می شود چرا که حداکثر گشتاور سمند سورنELX به مقدار ۱۵۵ نیوتون بر متر اعلام شده، این در حالی است که کارشناسان خودرو میزان گشتاور سمند EF7 را به میزان ۲۱۵ نیوتون بر متر اعلام کرده اند. اما استعلام آلایندگی هر دو مدل از خودرو سمند یورو ۴ محاسبه شده است.

مشخصات ظاهری خودرو سمند سورن ELX

مصرف سوخت سمند ELX بیشتر است یا سمندEF7؟

خودرو سمند به عنوان یکی از سدان های محبوب خانوادگی به جهت کابین بزرگ و راحتی که دارد به عنوان خودروهای محبوب در تاکسیرانی نیز محبوب هستند. با توجه به کاربری مفیدی که این خودرو دارد از آن انتظار می رود تا مصرف سوخت پایینی داشته باشد اما بر خلاف انتظارات، خودرو سمند یکی از پرمصرف ترین خودروهایی است که میزان سوخت زیادی در مصرف شهری و غیر شهری مصرف می کند.

باک بنزین کلیه مدل های مختلف سمند به اندازه ۶۵ لیتر بنزین جای دارد. اما میزان سوخت مصرفی سمند ELX و سمند EF7 با هم متفاوت هستند چرا که مصرف سوخت داخل شهری سمند ELX در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸٫۱ لیتر است با این تفاوت که سمند EF7 در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر ۷٫۳۳  لیتر بنزین مصرف می کند که به نسبت سایر خودروهایی که در این رده هستند مصرف سوخت بالایی به حساب می آید. با این تفاسیر و با توجه به پر مصرف بودن خودرو سمند در مصرف بنزین، می توان چنین برداشت کرد که یک بار پر کردن باک بنزین سمند، می توان حدودا ۱۳۰۰ کیلومتر را در جاده های برون شهری رانندگی کرد.

فروش نقدی سمند سورن ELX

کدام مدل از سمند برای رانندگی ایمنی بیشتر دارد؟

خودرو سمند به عنوان یکی از خودروهای محبوب ملی کشور، از نظر ایمنی و امکانات، در مقایسه با خودروهایی مانند پراید و تیبا در سطح  قابل قبولی قرار گرفته است. برای مثال هر دو خودرو از امکاناتی از قبیل کیسه هوای سرنشین و راننده، دو سیستم ترمز پیشرفته ABS و EBD، فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، قفل مرکزی و سیستم اعلام موانع در پشت اتومبیل و همچنین کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم برای سرنشینان برخوردار هستند.

به این منظور و با توجه به سطح ایمنی قابل قبول هر دو مدل از خودروهای سمند، حال شما می توانید با اطلاع از مشخصات فنی و سطح ایمنی هر یک از این دو خودرو برای خرید نقدی سمند سورون توربو و یا EF7 مناسب از طریق سایت کارویترین اقدام کنید.

معایب سمند سورن و سمند EF7 چیست؟

با توجه به سابقه طولانی انواع مختلف خودروهای سمند و حمایت خریداران خودرو از فروش نقدی این خودرو، می توان چنین برداشت کرد که این سری از خودروهای گروه خودروسازی توانسته محبوبیت زیادی بین مردم ایجاد کند. اما همانطور که می دانید خودروهای داخلی خالی از معایب نیستند به همین دلیل  مهم ترین عیب این خودرو ملی را علاوه بر مصرف سوخت بالا و سنگینی خودرو، برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید با چشم باز و اطلاعات کامل تری نسبت به خرید فوری سمند سورن و فروش نقدی سمند ef7 تحویل فوری تصمیم بگیرید.

در حالت کلی بزرگ ترین و مهم ترین مشکلی که بیشتر خریداران سمند درباره آن صحبت می کنند، جنس ضعیف بدنه خودرو است به صورتی که پس از مدت کوتاهی از خرید این خودرو شاهد از چهره افتادن نمای ظاهری آن می شویم. این مسئله موجب شده در صورت بروز اتفاقات ناگواری مانند تصادفات شهری، شاهد آسیب شدید بدنه این خودرو باشیم.

شرایط فروش نقدی سمند ELX

 

شما می توانید برای خرید خودرو سمند و اطلاع از شرایط فروش نقدی ایران خودرو  به صورت فوری، درخواست خرید خود را از طریق کارویترین ثبت کنید تا کارشناسان ما پس از بررسی نوع درخواست برای مراحل بعدی تکمیل سفارش با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. آرش سمیعی

    19.12.16

    سلام
    من نمی دونم بین سمند EF7 یا سورن توربو کدام ماشین را بخرم؟ به نظرتون کدام ماشین بهتره؟ میشه راهنمایی کنید.

  2. امین محمودی

    19.12.16

    سلام
    ممنون از توضیحاتی که ارائه کردید. یک سوال دارم از کجا می تونم شرایط خرید فوری سمند را ببینم؟ آیا اصلا خرید فوری دارید؟