فروش اقساطی خودرو به 5 دلیل سمند سورن توربو نخرید! بررسی معایب سمند سورن توربو - کار ویترین

به ۵ دلیل سمند سورن توربو نخرید! بررسی معایب سمند سورن توربو

به ۵ دلیل سمند سورن توربو نخرید! بررسی معایب سمند سورن توربو

سدان خانوادگی سمند سورن توربو، نامی آشنا برای خریداران خودروهای خانوادگی است. این خوردو به دلیل قیمت اقتصادی، اندازه کابین ها و امنیت نسبی که نسبت به خودروهای معمولی و ارزان قیمت دارد، طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. حال با توجه به اینکه این خودرو هم مانند سایر خودروهای ملی از نقاط ضعف زیادی برخوردار است، پیشنهاد می کنم در ادامه همراه کارویترین باشید تا درمورد برخی از معایت و ویژگی های منفی این خودرو از جمله جنس ضعیف آلیاژ ها، مصرف سوخت بالا، امنیت پایین خودرو، ظاهر قدیمی و کمبود قطعات یدک آن در بازار خودرو با شما صحبت کنیم.

مشخصات فنی و ظاهری سمند سورون چیست؟

در نگاه اول و قبل از اینکه بخواهیم در مورد ویژگی های منفی سمند سورون صحبت کنیم، بهتر است تا کمی از ویژگی های فنی و ظاهری خودرو اطلاع لازم پیدا کنیم تا بتوانیم با نگاه حرفه ای تری به نقد معایب فنی و ظاهری سمند توربو بپردازیم.

مشخصات سمند سورون توربو
جعبه دنده دستی
تعداد دنده ۵دنده
موتور ۴سیلندر-۱۶سوپاپه
حداکثر قدرت ۱۰۰HP/6000RPM
حداکثر گشتاور ۱۵۳NM/3000RPM
حجم موتور ۱۷۶۱  سی سی
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۴ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵کیلومتر
وزن خودرو ۱۲۲۰ کیلوگرم

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، پیشرانه های قوی و پر قدرت سمند سورن توربو یکی از بزرگ ترین نفاط قوت این خودرو است که موجب شده افراد زیادی را برای خرید این خوردو به خود ترغیب کند. سمند سورون بدنه محکم و مقاومی دارد که در تصادف های و سانحه های ناگوار توانایی مقاومت بالایی دارد. اما پس از شنیدن این دو نکته مثبت از این خودرو زمانش رسیده تا از معایب بزرگ سمند سورون اطلاع لازم پیدا کنیم.

شرایط خرید نقدی سمند سورن

۱- جنس صغیف آلیاژ دلیلی بر افت توان موتور خودرو

از مهم ترین معایت و مشکلاتی که خودرو سمند سورن توربور را به خود درگیر کرده، می توان به این اشاره کرد که جنس ضعیف آلیاژ این خودرو که به هوزینگ توربوچارجر ربط دارد در اثر حرارت زیاد مقاومت خود را از دست داده و به سرعت تغییر شکل می دهد. نتیجه این فرایند باعث نشتی و افت توان موتور خودرو می شود که خسارات زیادی برای تعمیر آن به وجود می آورد.

جالب توجه است که این مشکل در ابتدا و پس از تحویل خودرو مشاهده نمی شود اما با کارکرد این خودرو تا ۱۰۰۰ کیلومتر هر از چند گاهی دارنده خودرو را متوجه خود می کند. جنس ضعیف آلیاژهای خودرو از مهم ترین موارد فنی است که بیشتر خریدارن خرید آنلاین خودرو را در لحظه آخر منصرف می کند چرا که هزینه تعمیر مجدد آن برای یک سدان معمولی چندان منطقی به نظر نمی رسد.

خرید اینترنتی سمند سورن توربو

۲- مصرف بالای سوخت سمند توربو، مهم ترین عیب از نظر خریداران خودرو

همین که اسم خودرو سمند به میان می آید، بسیاری از افراد به یاد معضل بزرگ سمند که همان مصرف بالای سوخت است می افتند. چرا که مصرف سوخت شهری این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری ۱۲ لیتر است. این در حالی است که مصرف سوخت جاده ای این خودرو در خارج از شهر به ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می کند.

استعلام آلایندگی این خودرو یورو ۴ اعلام شده و مصرف سوخت آن به نسبت خودرو هایی مانند دنا پلاس بالاتر است. اگر شما قصد دارید به جای انتخاب سمند خودرو دنا را خریداری کنید، همین حالا می توانید برای فروش نقدی دنا پلاس از کارویترین اقدام کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن خودرو خود را تحویل بگیرید.

۳- ظاهر قدیمی سمند این خودرو را از جذابیت انداخت

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ظاهر و طراحی خودرو از جمله نکات مهمی است که برای انتخاب ماشین دلخواه به آن فکر می کنید، پیشنهاد می کنم نظر خود را بابت انتخاب سمند به عنوان یک خودرو ایده آل تغییر دهید، چرا که این خودرو فاقد طراحی لوکس و مدرن است و از همان ابتدا با طراحی روی پلتفرم x100 خودروی پژو ۴۰۵ به بازار خودرو اعلام کرد که برای ورود به بازار رقابتی خودرو طرح تازه ای برای ارائه کردن ندارد.

طراحی داخلی این سدان خانوادگی همانند سایر خوردوهای گروه خوردو سازی ایران خودرو به دور از هر گونه خلاقیت است و با استفاده از پلاستیک های بی کیفیت کنسول و دستگیره های این خودرو ساخته شده اند.

کابین داخلی سمند سورن توربو

۴- امنیت پایین سمند توربو به نسبت سایر مدل های سمند

متاسفانه یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود خرید سمند سورون توربو را نادیده بگیرید، ایمنی بسیار پایین این خودرو است چرا که سمند سورون از وجود امکانات حداقلی از جمله سیستم پایداری و کشش، سیستم ترمزهای به روز دنیا و همچنین ۴ ایربگ برای سرنشینان خالی است. به همین منظور پیشنهادمی کنم برای خرید خودروی ایمن که معمولی ترین امکانات امنیتی را داشته باشد حتما گزینه دیگری را در نظر  بگیرید.

۵- کمبود قطعات یدکی در بازار برای سمند سورون

یکی از مهم ترین مشکلاتی که بیشتر رانندگان سمند سورن با آن درگیر هستند، مشکل پیدا کردن قطعات یدک این خودرو است چرا که ضعف در کیفیت بلوک سیلندر و بی کیفیت بودن سایر قطعات داخلی این خودرو موجب شده تا دارندگان این خودرو برای خرید قطعات لوازم خانگی راهی بازارهای خرید لوازم یدکی شوند و به دلیل کمبود لوازم یدکی سمند سورون در بازار این مشکل متقاضیان  خرید سمند با شرایط فروش نقدی ایران خودرو تحویل فوری را دچار شک و دو دلی می کند.

خرید قطعات یدکی سمند سورن

بالاخره خرید سمند سورن مناسب است یا خیر؟

حالا که از معایب و مزایای سمند سورن توربو اطلاع پیدا کردید شاید این سوال هم ذهن شما را به خود درگیر کند که آخر خرید این خودرو به عنوان یک سدان خانوادگی و اقتصادی منطقی است یا خیر. در این خصوص لازم است در نظر داشته باشید که سمند سورن در مقایسه با سایر خودروهای ارزان قیمتی از جمله پراید و پژو پارس از کیفیت بهتری برخوردار است و بیشتر رانندگان و خریداران این خودرو از خرید و انتخاب این خودرو رضایت کافی را دارند. پس اگر با وجود هر ۵ عیب موجود در این مدل خودرو قصد خرید نقدی سمند سورن را دارید، پیشنهاد می کنم برای خرید خودرو مورد نظر خود حتما از طریق کارویترین اقدام کنید.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 0

*
*