فروش اقساطی خودرو چرا گرم کردن خودرو در روزهای سرد کار اشتباهی است؟ - کار ویترین

چرا گرم کردن خودرو در روزهای سرد کار اشتباهی است؟

چرا گرم کردن خودرو در روزهای سرد کار اشتباهی است؟

گرم کردن خودرو در فصل زمستان یک باور غلط است و به خودرو شما آسیب می‌زند. احتمالاً شما هم بارها از راننده‌های قدیمی‌تر شنیده‌اید که پیش از شروع حرکت باید چنددقیقه‌ای ماشین را روشن نگه داشت تا موتور گرم شود. اصطلاح گرم کردن ماشین یا موتور در واقع تنها راهکار قدیمی برای آماده‌سازی خودرو در فصل زمستان است.اما با توجه به پیشرفت‌های زیادی خودروسازان دنیا در سال‌های اخیر آیا هنوز این باور درست است؟

در این مقاله از کارویترین، می خواهیم به موضوع نگه داری از خودرو در روزهای سرد زمستان بپردازیم. در پایان مقاله نیز چند راهکار برای آماده‌سازی خودرو در زمستان را به شما می‌گوییم تا با خیالی راحت در روزهای سرد رانندگی کنید.

گرم کردن موتور در زمستان؛ یک باور اشتباه!

گرم کردن خودرو از ابتدا کار اشتباهی نبوده است. جالب است بدانیم موتورهای ماشین به دو نوع کاربراتوری و انژکتوری تقسیم می‌شوند. زمانی که قرار است احتراق در ماشین‌های کاربراتوری انجام شود، بنزین باید به حالت گاز با هوا ترکیب‌شده و احتراق صورت می‌گیرد. در این خودروها فرصت دادن به موتور برای بخار کردن بنزین و سپس اشتعال آن کار غلطی حساب نمی‌شود و اتفاقاً لازم است این کار انجام شود.

با پیشرفت های فنی خودروسازان استفاده از موتورهای انژکتوری رایج شد. در حال حاضر تقریبا تمام اتومبیل هایی که در نمایشگاه ها یا  خرید خودرو اینترنتی به فروش می رسند از تکنولوژی انژکتور استفاده می کنند.

در موتورهای جدیدی که انژکتوری حساب می‌شوند ماجرای احتراق به‌کلی فرق می‌کند. موتور انژکتوری بنزین را از طریق لوله‌های سوخت وارد محفظه احتراق می‌کند و انژکتور شبیه یک اسپری عمل می‌کند و بنزین را می‌پاشد. در این موتورها به دلیل راه متفاوت ترکیب بنزین و هوا احتراق به راحتی صورت می‌گیرد و باعث حرکت اتومبیل می‌شود.

خرید نقدی ماشین با تحویل فوری

اگر در خودروهای جدید نیز بخواهیم با گاز دادن و روشن نگه‌داشتن موتور به‌اصطلاح ماشین را گرم‌کنیم، علاوه بر اتلاف سوخت، خودرو در طولانی‌مدت با مشکلاتی مثل روغن‌ریزی هم مواجه می‌شود.

اتومبیل‌های انژکتوری از سیستمی بهره‌مند هستند که موجب می‌شود در هوای سرد به‌طور خودکار بنزین بیشتری وارد سیلندر شود. حالا اگر ما هم خودرو را در جا روشن کنیم و گاز بدهیم مصرف بنزین بیشتر و بیشتر می‌شود. بنزین اضافی در مسیر حرکت سیلندر ، روغن را در خود حل می‌کند که در طولانی‌مدت مشکل‌زاست.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه اطلاعات دقیق و تخصصی‌تری درباره نحوه عملکرد موتور انژکتوری به دست آورید  به صفحه فروش نقدی پژو پارس tu5 تحویل فوری، مراجعه کنید. موتور TU5 که در بیشتر ماشین‌های ایران‌خودرو استفاده می‌شود از سیستم انژکتوری بهره می‌برد.

بهترین راه گرم خودرو در هوای سرد؛ آرام و آهسته حرکت کنید

آیا خودروهای جدیدی که از موتور انژکتوری استفاده می‌کنند، اصلاً به گرم کردن نیازی دارند؟ یا همه‌چیز خودکار انجام می‌شود بهترین و ساده‌ترین راهکاری که مورد تائید همه‌ی تعمیرکاران و شرکت‌های سازنده خودرو، راندن ماشین با سرعت کم در ابتدای حرکت است.

فروش نقدی خودرو با تحویل آنی و فوری-کارویترین

در روزهای سرد زمانی که خودرو را روشن می‌کنیم، بهتر است از همان ابتدا با سرعت کم و دنده یک حرکت کنیم. به‌تدریج و پس از حداقل یک کیلومتر می‌توانیم به راحتی دور موتور و سرعت خود را افزایش دهیم. با گرم شدن تدریجی خودرو ، سنسور موتور به‌طور خودکار تزریق بنزین را کاهش می‌دهد.

اگر در مسیر حرکت قرار است توقف کوتاهی در مسیر داشته باشید، بهتر است ماشین را روشن نگه‌دارید. روشن و خاموش کردن زیاد موتور افزایش سوخت و استهلاک اتومبیل را افزایش می‌دهد.

نکاتی برای آماده سازی خودرو در زمستان

آماده سازی خودرو برای حرکت در زمستان صرفاً به گرم کردن موتور محدود نمی‌شود. مواردی مانند چک کردن باتری یا اطمینان از سلامت لاستیک‌ها هم باعث می‌شود که با آرامش و اطمینان بیشتری قدم به جاده بگذاریم. در ادامه چند نکته ساده و کاربردی را برای آماده سازی خودرو در زمستان را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

باد لاستیک‌ها در هوای سرد کاهش می‌یابد

با کاهش دمای هوا لاستیک‌های منبسط می‌شوند و باد آن‌ها کاهش می‌یابد. اگر در منطقه‌ای زمستانی و سرد زندگی می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از لاستیک‌های زمستانی استفاده کنید.

فروش نقدی با تحویل فوری خودرو - کارویترین

در سایر مناطق کشور که با هوای چهارفصل روبه‌رو هستیم، استفاده از لاستیک‌های معمولی و اصطلاحاً چهارفصل نیز کافی است. همچنین در شرایط دشوار جوی مثل کولاک و برف حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط فروش نقدی خودرو به صفحه فروش فوری محصولات سایپا مراجعه فرمایید.

سرما ظرفیت باتری را کم می‌کند

احتمالاً برای شما نیز اتفاق افتاده است که خودرو برخلاف معمول با چند بار استارت خوردن روشن شود. حتماً قبل از شروع فصل زمستان از عملکرد درست باتری خود اطمینان حاصل کنید. اگر باتری ظرفیت مناسبی ندارد، آن را تعویض کنید. همچنین بهتر است خودرو خود را در فضای بسته مثل پارکینگ قرار دهید تا از یخ زدن باتری و ماشین جلوگیری شود.

فروش نقدی ماشین با تحویل فوری

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط خرید نقدی اتومبیل پژو، به صفحه شرایط فروش پژو پارس tu5 مراجعه فرمایید.

برف‌پاک‌کن‌ها در زمستان میدان دید شما را افزایش می‌دهند

سعی کنید در روزهای بارانی و برفی و پیش از سوارشدن به خودرو از عملکرد برف‌پاک‌کن ها اطمینان پیدا کنید. در زمان‌هایی که زیر بارش سنگین برف قرار می‌گیرید و میدان دید محدودی دارید، برف‌پاک‌کن با تمیز کردن شیشه‌ها دید شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر چک کردن برف‌پاک‌کن ها مطمئن شوید مخزن شیشه‌شوی ماشین نیز پر است تا در صورت لزوم شیشه‌ها را تمیز کنید.

فروش نقدی ماشین همراه با تحویل فوری- کارویترین

معاینه فنی سلامت اتومبیل را تضمین می‌کند

یک چک آپ کامل پیش از شروع زمستان را فراموش نکنید. ایراداتی در موتور یا سیستم برق‌رسانی اتومبیل چیزهایی نیستند که به راحتی دیده شوند. درواقع فقط به کمک یک متخصص می‌توان از سلامت کامل خودرو اطمینان حاصل کرد. همچنین تعویض روغن خودرو پیش از شروع فصل سرما نیز یک توصیه رایج در بین تعمیرکاران است که می‌توانید انجام دهید.

کلام پایانی درباره مراقبت از خودرو در زمستان

در انتهای مقاله تأکید می‌کنیم آماده‌سازی خودرو در زمستان را جدی بگیرید. شرایط دشوار جوی می‌تواند هم جان سرنشینان و هم سلامتی ماشین را به خطر بیندازد. درست است که گرم کردن خودرو در ماشین‌های امروزی بی‌معنی است اما می‌توان با رعایت چند نکته ساده که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم به‌سلامت اتومبیل‌های جدید هم کمک کرد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط خرید نقدی خودرو با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی کار ویترین آماده ارائه اطلاعات و راهنمایی شما هستند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. آرش اسماعیلی نسب

    20.01.01

    سلام
    چقدر جالب توضیح دادید. باور می کنید من فکر می کردم وقتی ماشین را تو زمستان روشن می کنم باید حتما چند دقیقه در جا گاز بدم. درباره نگه داری بهتر از خودرو دیگه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ ممنون میشم توضیح بدید.

    1. کار ویترین

      20.01.01

      سلام آرش عزیز
      بسیاری از افراد با این باور اشتباه به خودرو خود آسیب می زنند. خوشحالیم که این مقاله توانسته به شما کمک کند. پیشنهاد می کنیم برای دیدن توصیه های بیشتر به صفحه نکات مراقبت از خودرو مراجعه کنید. موفق باشید.

  2. حسین اصلانی

    20.01.01

    سلام
    من خیلی وقت پیش از این موضوع مطلع شدم. یعنی تعمیرکار ماشینم بهم گفت که ماشین را تو زمستان درجا روشن نکنم و گاز ندم اما شما هم خیلی خوب بهش اشاره کردید. راستی شما مطلبی درباره سورن توربو دارید که چه مزایایی داره ؟ اصلا خوبه برای خرید یا نه؟