فروش اقساطی خودرو 5 نشانه‌ خرابی ECU؛ وقتی ماشین شما به کما می رود   - کار ویترین

۵ نشانه‌ خرابی ECU؛ وقتی ماشین شما به کما می رود  

۵ نشانه‌ خرابی ECU؛ وقتی ماشین شما به کما می رود  

ECU مرکز جمع آوری و پردازش اطلاعات خودرو است. در صورت خرابی این قطعه، ماشین شما دچار مشکل شده و در برخی موارد روشن نمی‌شود. این قطعه مثل یک سیستم کنترل مرکزی است که همه اطلاعات به آن می‌رسد و بر اساس داده‌های دریافتی دستورات لازم را صادر و اجرا می‌کند. در مقاله جدید کارویترین، وب‌سایت فروش اینترنتی خودرو می‌خواهیم درباره نشانه‌های خرابی ECU صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما بمانید و اطلاعات مفیدی درباره عملکرد، انواع خرابی‌ها و نحوه چک کردن ای سی یو به دست آورید.

ECU چیست و چه کاربردی در خودرو دارد؟

پیش از آنکه به سراغ نشانه‌های خرابی خودرو برویم، ابتدا بیایید درباره ECU کمی بیشتر بدانیم. این دستگاه نام‌های دیگری هم دارد که از آن می‌توان به ECM و PCM اشاره کرد. ECU مخفف Engine Control Unit به معنی واحد کنترل الکتریکی موتور است.

این قطعه در خودروهای جدید نقش مهمی را بر عهده دارد و بسیاری از عملکردهای خودرو وابسته به ای سی یو است. واحد کنترل الکتریکی موتور به‌نوعی مغز خودرو شماست. درست مانند مغز که وظیفه دریافت و پردازش اطلاعات حسگرهای بدن را بر عهده دارد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات و خرید دنا به صفحه فروش نقدی دنا پلاس مراجعه کنید.

فروش نقدی و فوری خودرو

۵ نشانه‌ خرابی ECU

وظیفه ECU دریافت اطلاعات از حسگرهای مختلف ماشین و استفاده از این اطلاعات برای جرقه‌زنی شمع‌ها و تنظیم میزان سوخت خودرو شماست. اگر ECU  آسیب جدی ببیند، عملاً خودرو شما یک سکته مغزی می‌کند. اجازه دهید با یکدیگر نشانه‌های خرابی ECU را مرور کنیم.

۱- چراغ خودرو روشن می‌شود

اگر چراغ اتومبیل شما روشن می‌شود و یا اگر روشن و خاموش می‌شود، این اتفاق می‌تواند هشداری بر آسیب دیدگی ECU خودرو شما باشد. البته الزاماً هر روشن شدن چراغی را نباید به این قطعه ربط داد اما به خاطر داشته باشید که حتماً ECU خودرو خود را چک کنید.

۲- ماشین استارت می‌خورد اما روشن نمی شود

اگر شروع به استارت زدن کردید و دیدید که ماشین شما روشن نمی‌شود، ابتدا باتری را چک کنید و اگر از عملکرد باتری و سالم بودن موتور خودرو مطمئن هستید به سراغ ECU بروید. همچنین ممکن است خودرو شما با یک لرزش شدید شروع به کار کند. این اتفاق به این‌ خاطر می افتد که ECU دستور احتراق را صادر نمی کند. عدم احتراق می تواند از قدرت پیشرانه شما بکاهد. در این مواقع حتما به ECU اتومبیل خود سری بزنید.

فروش و تحویل فوری خودرو

۳- سوخت‌رسانی به پیشرانه دچار مشکل شده است

گاهی مرکز کنترل الکترونیکی خودرو نمی‌تواند دقیقاً زمان درست سوخت‌رسانی را محاسبه کند که همین ایراد از قدرت گشتاور پیشرانه ماشین می‌کاهد. این ایراد در ECU می‌تواند مصرف سوخت شما را هم افزایش دهد. بنابراین اگر بنزین بیشتری مصرف می کنید، شاید بد نباشد که به یک تعمیر کار مراجعه کنید و اتومبیل خود را به او نشان دهید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت و شرایط خرید تیبا به صفحه شرایط فروش تیبا ۲ مراجعه کنید.

فروش فوری خودرو

۴- حتراق و انتقال قدرت در موتور اتفاق نمی افتد

یکی دیگر از نشانه‌های ایراد در واحد کنترل الکتریکی موتور روشن نشدن پیشرانه خودرو است. دلیل این امر هم می‌تواند به خرابی ECU برگردد یعنی ECU نمی‌تواند دستور ورود سوخت به پیشرانه و جرقه زدن شمعک‌ها را صادر کند.

۵- مصرف بنزین ماشین کاهش پیدا کرده است

اگرچه مصرف کمتر سوخت می‌تواند برای شما در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند اما به خاطر داشته باشید که این مصرف کمتر می‌تواند به این علت باشد که ECU در نسبت ترکیب هوا و بنزین کمی اشتباه کرده است و هوای بیشتری را وارد موتور کرده است.

یک توصیه که در این مواقع کارساز است؛ این است که مسافت پیموده شده‌ی خود را محاسبه کنید و ببیند در حالت عادی چقدر سوخت مصرف می‌شود اگر در حال حاضر خودرو شما همان مسافت را با بنزین کمتری طی می‌کند، حتماً به یک تعمیرکار مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از شرایط و خرید ال ۹۰ به صفحه فروش فوری تندر ۹۰ مراجعه کنید.

خرید نقدی خودرو کارویترین

یک نکته مهم درباره ECU

در پایان مقاله باید تاکید کنیم اگر هر کدام از ۵ نشانه‌ خرابی ECU را دیدید، برای تعمیر و حتی باز کردن ECU به هیچ وجه خودتان کاری نکنید. تعویض و تعمیر ECU کار دشوار، تخصصی و هزینه‌بری است. برای تعمیر این قطعه حتماً باید به یک مکانیکی متخصص مراجعه کنید. همان طور که برای بیماری های سخت و دشوار نیاز است به پزشک متخصص رجوع کنیم، برای تعمیر ECU نیز باید به سراغ یک مکانیک خبره رفت.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره خرید فوری خودرو از طریق شماره تماس‌های اعلامی در سایت با کارشناسان بخش فروش و پشتیبانی ما در ارتباط باشید. همکاران ما آماده ارائه اطلاعات و راهنمایی شما هستند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 0

*
*