فروش اقساطی خودرو مقایسه H30 کراس با برلیانس H320؛ کدام یک خودرو بهتری است؟ - کار ویترین

مقایسه H30 کراس با برلیانس H320؛ کدام یک خودرو بهتری است؟

مقایسه H30 کراس با برلیانس H320؛ کدام یک خودرو بهتری است؟

خودروهای چینی مثل دیگر محصولات چشم‌بادامی‌ها در کشور ما مورد توجه مردم قرارگرفته است. زمانی که در خیابان‌ها راه می‌رویم ماشین‌های چینی زیادی مثل اچ سی کراس و برلیانس را می‌بینیم. خودروسازان داخلی هم البته با چینی‌ها راه آمده‌اند و شریک تجاری آن ها شده‌اند. در این مقاله از کار ویترین، وب‌سایت خرید آنلاین خودرو، می‌خواهیم دو خودرو H30  کراس و برلیانس H320 را با یکدیگر بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما بمانید تا اطلاعات کاملی درباره این دو خودرو چینی‌ به دست آورید.

مقایسه اچ سی کراس و برلیانس H320؛ نبرد کراس اورهای محبوب ایرانیان

دانگ فنگ شریک تجاری ایران‌خودرو که در چین مستقر ست در طراحی H30 Cross از پژو الهام گرفته است. ایران‌خودرو و دانگ فنگ کمی پیش از سال ۹۵ قرارداد رسمی همکاری امضا کردند. در سال ۹۵ ایران‌خودرو مونتاژ اچ سی کراس را در ایران آغاز کرد و در همان سال چرخ این کراس اور بر روی خیابان‌ها چرخید.

فروش فوری برلیانس با تحویل فوری

سایپا در مقابل ورود اتومبیل ایران‌خودرو با کمپانی برلیانس چین که شریک تجاری BMW محسوب می‌شود وارد همکاری شد. نتیجه این همکاری مونتاژ برلیانس اچ ۳۲۰ در پارس‌خودرو بود. پارس‌خودرو که از شرکت‌های تابع سایپا محسوب می‌شود برلیانس را در دو مدل دستی و اتوماتیک وارد بازار ایران می‌کند. پس از آشنایی کلی با تاریخچه عرضه این دو خودرو قصد داریم بررسی همه‌جانبه ای بر روی اچ سی کراس و برلیانس انجام دهیم.

مقایسه بدنه و طراحی ظاهری کراس اورهای پر استقبال ایرانی؛ برلیانس خوش‌چهره تر است

مقایسه دو خودرو را از بدنه و طراحی ظاهری شروع می‌کنیم. پیش از شروع مقایسه اچ سی کراس و برلیانس باید بر این نکته تاکید کنیم که سلیقه خریدار حرف اول را در طراحی ظاهری خودرو می زند. اچ سی کراس از هیچ منطق مشخصی در طراحی استفاده نمی‌کند. دانگ فنگ با طراحی این محصول بر روی یک فیس لیفت قدیمی سعی کرده دست به یک طراحی مدرن اما پخته بزند ولی اصلاً خوب عمل نکرده است.

تحویل فوری اچ سی کراس در کارویترین

برجستگی و بزرگی المان ها به کار رفته در طراحی این خودرو مثل چراغ‌ها ظاهری عصبانی به این خودرو داده است. ارتفاع بالای جلو پنجره‌ای ها، زاویه‌دار بودن خط سقف و فاصله زیاد چرخ‌های جلویی با دماغه ماشین از جمله مشکلات طراحی این اتومبیل است. برلیانس اما به‌واسطه همکاری طولانی‌مدت با کمپانی خلاق BMW در طراحی این خودرو سنگ تمام گذاشته است. این خودرو یکی از زیباترین خودروهای خیابان‌های ایران است.برجستگی‌های جذاب بدنه، طراحی و تناسب عالی چراغ‌ها، گلگیرهای عضلانی در دو سمت خودرو به برلیانس H320 ظاهری جذاب و دوست داشتنی بخشیده است.

مقایسه کابین و طراحی داخلی ؛ H30 کراس دانگ فنگ برنده نبرد داخلی است

در طراحی داخلی اچ سی کراس و برلیانس باید امتیاز بیشتر را به کمپانی دانگ فنگ داد. طراحی المان های داخلی، صفحه نمایش لمسی، جای‌گیری مناسب دکمه‌ها و دسترسی راحت به تمامی امکانات از جمله نکات مثبت طراحی داخلی اچ سی کراس است. در طراحی داخلی H30 کراس باید بر این نکته تاکید کنیم که این خودرو یک اتومبیل جادار و خانوادگی است.

فروش فوری اچ سی کراس با تحویل آنی در کارویترین

برلیانس در طراحی داخلی محافظه‌کارانه عمل کرده است. می‌توان به‌سادگی حدس زد مهندسین برلیانس در طراحی داخلی به کمپانی پژو نظر داشته‌اند. در واقع هر چقدر ظاهر خودرو اسپرت و جذاب است اما کابین برلیانس ساده طراحی شده است. حتی ارائه تریم داخلی قرمز نتوانسته به صفحه نمایش لمسی ساده و فرمان قدیمی محصول مونتاژی ایران‌خودرو جذابیتی زیادی بدهد. در مقایسه داخلی باید امتیاز بالاتر را به اچ سی کراس داد که سعی کرده است، ظاهر نامناسبش را جبران کند.

مقایسه مشخصات فنی H30 کراس و برلیانس H320؛ برلیانس کمی قوی تر است

مهندسان ایران‌خودرو علاقه عجیبی به موتور TU5 پیداکرده‌اند. این موتور که پیش از این بر روی محصولاتی مثل سمند و پژو هم استفاده شد بود زیر کاپوت اچ سی کراس هم قرار گرفته است. موتور اچ سی کراس قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری ۱۴۲ نیوتنی دارد. برلیانس هم از پیشرانه ۱٫۶ لیتری با بیشینه ۱۱۴ اسب بخار استفاده می‌کند. موتور برلیانس و اچ سی کراس برای انتقال قدرت به چرخ هر دو از جعبه‌دنده ۴ سرعته استفاده می‌کنند.

شرایط فروش فوری برلیانس

در مقایسه فنی اعداد می‌توانند گمراه‌کننده باشند و باید تجربه سواری این خودرو را بررسی کرد. تجربه رانندگی این دو خودرو به ما نشان داد که برلیانس از اچ سی کراس کمی قوی تر است. اچ سی کراس نمی‌تواند به خوبی خودرو سایپا در سربالایی‌ها حرکت کند. البته این حرف به معنی ضعیف بودن اچ سی کراس نیست. می‌توانیم بگوییم اچ سی کراس در مقایسه با خودروهای هم قیمت خود قدرت مناسبی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات هم قیمت این خودرو به صفحه فروش نقدی سایپا، مراجعه فرمایید.

مقایسه امکانات رفاهی اچ سی کراس و H320؛ هر دو خودرو پا به پای هم پیش می‌روند

این دو خودرو در رده‌بندی ماشین‌های اقتصادی قرار دارند و نمی‌توان از این اتومبیل‌های انتظار فول امکانات داشت. البته هر دو خودرو ساز داخلی سعی کرده اند به نسبت قیمت ماشین تجهیزات مناسبی را بر روی خودرو قرار دهند. اچ سی کراس امکاناتی مثل گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیک و سیستم ضد سرقت را به سرنشینان خود ارائه می‌دهد.

فروش نقدی برلیانس سایپا با تحویل فوری

برلیانس نیز به تجهیزاتی مثل سانروف، سنسور پارک، تنظیم برقی آینه‌ها و سیستم تهویه مطبوع مجهز شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط خرید برلیانس به صفحه شرایط فروش برلیانس h320 مراجعه فرمایید.

جمع بندی مقایسه اچ سی کراس و H320

حال که به پایان مقاله رسیده ایم لازم است بر این نکته تاکید کنیم که این دو خودرو در رده‌ی خودروهای اقتصادی بهترین انتخاب های یک خریدار داخلی محسوب می شوند. برلیانس اچ ۳۲۰ ظاهری جذاب و موتوری قوی دارد و امکانات مناسبی هم به سرنشینان خود ارائه می دهد.در مقابل اچ سی کراس حجم و فضای رفاهی بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد و یک خودرو مناسب خانوادگی محسب می شود. طراحی داخلی مناسب نیز از یکی از مزیت‌های اچ سی کراس ایران خودروست.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید خودرو با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۱۴ تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در بخش فروش و پشتیبانی آماده راهنمایی شما برای خرید نقدی خودرو هستند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران 4

*
*

  1. امین قاسمی

    20.01.01

    سلام
    عجیب بود برام که اسمی از 207 در مقایسه با اچ سی کراس نیامده است. در حالی که رقیب اصلی اچ سی کراس پژو 207 است که خیلی از کراس اور چینی ها بهتره و توان بیشتری هم دارد.

  2. مهران ملکی

    20.01.01

    سلام
    هر دو خودرو خیلی خوب هستند. متاسفانه الان توانایی مالی لازم برای خرید را ندارم. فکر کنم بهترین ماشینی که الان بتونم بخرم پژو 405 بخرم. راجب پژو 405 مطلب یا نوشته ای دارید؟

    1. کار ویترین

      20.01.01

      سلام مهران عزیز
      برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پژو 405 می توانید به صفحه مقایسه پژو ۴۰۵ بهتر است یا ساینا مراجعه کنید.ما در آن مقاله اطلاعات کاملی درباره پژو 405 ارائه کردیم. موفق باشید.